2021-07-20, 10:52
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Varför skulle man se allt hela tiden på platt jord? Refraktionen är lika verklig på en platt yta såväl som en rund. Det är när ljuset går genom ett medium till ett annat som brytning sker.

Mig veterligen är det samma luft/vatten förhållande oavsett form på underlaget
Inga optiska fenomen kan bortförklara att avstånden stämmer på globen och inte på plattjorden så fram till dess att ni lyckas få fram en platt karta där alla former, storlekar och avstånd stämmer kan ni skrika er hesa över refraktion, perspektiv och horisontlinjer på platta ytor.
Citera
2021-07-20, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flusen
Du får ett, som jag direkt kopierar ur min tidigare post, vill du bli övertygad råder jag dig att följa Eric kittendorff på Facebook alternativt söka på flat earth på bitchute.com

”Finns tusentals videos på nätet där folk står vid havskanten på en kontinent, med hjälp av avancerade kameror/kikare, kan dom se tvärs över havet till den andra kontinenten, om jorden vore rund vore detta praktiskt OMÖJLIGT, eftersom kontinenten på andra sidan havet SKA, vara bakom kurvaturen.”
Kan du inte ta bilen och köra dit jorden slutar och ta en bild på stupet/avgrunden?
Citera
2021-07-20, 12:14
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
I bibeln står det ”jordens rund”
Förlåt mig för eventuell offtopic, men var någonstans står det? Jag ifrågasätter inte, jag undrar.
Citat:
Kan du inte ta bilen och köra dit jorden slutar och ta en bild på stupet/avgrunden?
Jag gissar att plattjordaren inte kan det pga att där står vakter som ”hindrar vanligt folk att få veta sanningen”. 😅
Citera
2021-07-20, 12:42
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag gissar att plattjordaren inte kan det pga att där står vakter som ”hindrar vanligt folk att få veta sanningen”. 😅
Man kan ju undra hur dom som tror på vakthypoyesen tror att man skulle lyckas rekrytera alla dom miljontals vakter som skulle behövas för att vakta hela den enorma kanten Är ju en extremt lång kant om jorden skulle vara en stor skiva.
Citera
2021-07-20, 12:51
Medlem
Det står inte att jorden är platt i bibeln ni har missuppfattat det plattisar.
Det står mer om att det är rund som en glob i bibeln och hänvisa till bibeln haha
Och hänvisa till bibeln på några få texter som passar er platt agenda.
Tror ni att Gud är så dum att han skapar en platt planet och resten runda väx upp.
Folk har vetat att den är en glob i över tvåtusen år fixa bevis på att den är platt istället som ni inte lyckats på över 50 år.
Allt stämmer ju som det är på en glob beskriv hur alla mått stämmer på en platt jord.
Fixa foto på den platta jorden istället
Senast redigerad av Eagle5555 2021-07-20 kl. 13:33.
Citera
2021-07-20, 13:36
Medlem
Citat:
Flusen lägg upp den videon där man kan se med kikare du vet ju var och verkar följa en med fantasier.
Eller fixa foto på stupet avgrunden

Förresten idag kommer en miljardär till åka ut i rymden jeff bezos kl 1500
Plattisar varsågod att följa om ni vågar
Senast redigerad av Eagle5555 2021-07-20 kl. 13:53.
Citera
2021-07-20, 17:13
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AztecCrystal
Ögat har inte oändlig räckvidd. Objekt som rör sig ifrån dig blir mindre och mindre tills de försvinner ur ditt synfält (horisonten).

Sant. Helt sant. Jättesant. Det är så sant att jag inte vet var jag ska sätta munnen. Det stämmer faktiskt även på solen. Rör den sig tillräckligt långt bort så kan vi tillslut inte se den. Vet du hur långt bort solen måste vara för att ögat inte ska kunna se den? Jag har räknat på det och det har inte du. Matematik är svårt att hjärna. 2 triljoner km sisådär behöver solen åka iväg för att inte vara synlig. Varje dag skulle solen behöva göra den resan bara för att det skulle bli natt på en platt jord. Det är väl ok? Bara 3 ggr ljusets hastighet. Ett litet problem bara. Solen är alltid i zenit nånstans på jorden. Alltid. Varje sekund på dygnet. Och jorden, platt eller rund, är bara ca 12000 km i diameter vid ekvatorn. Så, för tusende gången, hur fungerar natt och dag på en platt jord? Det är verkligen komiskt hur ingen plattfjant ens försöker komma med en förklaring på något så trivialt och grundläggande; fenomenet natt och dag…
Citera
2021-07-21, 08:30
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nöjer mig med att INGEN kunde komma på en enda praktisk/kommersiell uppfinning som nyttjar den isolerade mekanismen "massa attraherar massa"

Massor av experiment i labb men ingen som gjort något av det. Säger bara en sak. Teorin är felaktig.
Motvikten på hissar dras ned av gravitation och hjälper därmed till att hissa upp hisskorgen.
Teorin är bevisad.
Citera
2021-07-21, 08:32
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Varför skulle man se allt hela tiden på platt jord? Refraktionen är lika verklig på en platt yta såväl som en rund. Det är när ljuset går genom ett medium till ett annat som brytning sker.

Mig veterligen är det samma luft/vatten förhållande oavsett form på underlaget
Fast ljuset går igenom fler lager av olika medium i den verkliga, krökta atmosfären.
Om atmosfären vore platt så passerar inte ljuset genom lika många olika densitetslager.
Citera
2021-07-21, 18:22
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Motvikten på hissar dras ned av gravitation och hjälper därmed till att hissa upp hisskorgen.
Teorin är bevisad.

Diverse paternosterverk tar väl också hjälp av gravitationen för att minska den vikt man behöver lyfta.

Sådana pumpar fanns i gruvor och t. ex. i Karlskrona, och på 1900-talet har det funnits sådana hissar.
Citera
2021-07-22, 00:28
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Tänk så här då.
Det är en sfär. Fast en plasmasfär där hälften är fylld av jord, vatten och ja, allt.
Solen och månen är utanför och rör sig runt men allt här står stilla.
Citera
2021-07-22, 00:38
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej, då skulle stenen inte flyta i luft, som den gör om luften och stenen befinner sig i fritt fall.
Youtube:a på Vomit Comet, så kommer du att se människor flyta i luft, då gravitationen är neutraliserad. Det har inget med densitet att göra.

Flyta i luft. Hehe, nä stenen och människor faller.
Men vi kan väl kalla det flyta i luft.
Ner är fortfarande ner, och ner kommer man om man väger mer än luft.
Det är väl en rätt trovärdig förklaring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in