2010-04-05, 19:32
Medlem
Speakeasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandingo
Zoegas Mollbergs blandning såklart...

Hell yeah! Förut drack jag alltid Zoegas Skånerost. I flera år. Sen började jag prova lite olika sorter och fann underbara Mollbergs. Så nu är det det som gäller istället.
Citera
2010-04-05, 20:46
Medlem
Always Gevalia.
Citera
2021-07-22, 04:40
Bannlyst
Gevalia nästan alltid numera, Milea är väldigt god och har en len smak, enkel och god dryck.

Om man vill ha lite finare kaffe så föredrar jag Arvid Nordquist vilket faktiskt inte är såpass långtifrån priset på Gevalias kaffe.
Citera
2021-07-22, 10:58
Moderator
Gromguttens avatar
I bryggaren: Lindwalls Brasil, väldigt fylligt kaffe med lite kakaotoner.

Bra att gøra "kruttkaffe" på, det där som gør att skitskägget faller av.

I kaffemaskinen: Någon av Løfbergs espressovarianter, det är ju många att välja på numera. Annars kør jag Lidls barista-espresso, helt ok kvalitet.
Citera
2021-07-22, 17:40
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
I bryggaren: Lindwalls Brasil, väldigt fylligt kaffe med lite kakaotoner.

Bra att gøra "kruttkaffe" på, det där som gør att skitskägget faller av.

I kaffemaskinen: Någon av Løfbergs espressovarianter, det är ju många att välja på numera. Annars kør jag Lidls barista-espresso, helt ok kvalitet.

Lindwalls kaffe alltså? Jag har alltid trott att det är någon sorts fulkaffe. Har druckit det en gång och det smakade apa men kan eventuellt bero på bryggaren som användes vid tillfället. Kanske ska ge det en ny chans? Billigt är det så hade varit najs om det smakar bra.
Citera
2021-07-22, 17:40
Medlem
Zoegas Skånerost.
Citera
2021-07-22, 17:57
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Lindwalls kaffe alltså? Jag har alltid trott att det är någon sorts fulkaffe. Har druckit det en gång och det smakade apa men kan eventuellt bero på bryggaren som användes vid tillfället. Kanske ska ge det en ny chans? Billigt är det så hade varit najs om det smakar bra.

Lindvalls stavas det visst.

Just Brasilkaffet var kanon, jag vet inte hur det är med andra i produktfamiljen. Køpte ett paket franskrostat också men det är ännu otestat.
Citera
2021-08-08, 09:58
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Gevalia nästan alltid numera, Milea är väldigt god och har en len smak, enkel och god dryck.

Om man vill ha lite finare kaffe så föredrar jag Arvid Nordquist vilket faktiskt inte är såpass långtifrån priset på Gevalias kaffe.

Arvid Nordquist är gott. Gevalia skulle jag inte ens välja om det kostade 10 kronor paketet.
Citera
2021-08-08, 20:02
Medlem
Yayois avatar
Nescafé såklart.
Citera
2021-08-08, 21:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Arvid Nordquist är gott. Gevalia skulle jag inte ens välja om det kostade 10 kronor paketet.
Kaffe som kaffe för min del, har egentligen inte några större krav men på nästan varenda arbetsplats är det Arvid Nordquist, så det är det kaffet jag har vant mig vid och använder i hemmet också. Det känns som Arvid Nordquist är ett äkta knegarkaffe.

Hur märker man att det verkligen är bra kaffe man dricker? Jag är ju en sån som kan dricka det mesta, både varmt som kallt, förutom allt snabbkaffe.

Men om jag verkligen vill kunna njuta av ett gott kaffe, vad ska jag testa då? Måste man mala bönor själv och hålla på?
Citera
2021-08-08, 21:57
Medlem
Jag har kaffemaskin och köper hela bönor. Märker inte jättestor skillnad mellan olika märken, brukar variera lite. Kör alltid mörkrost eller espresso-bönor.
Citera
2021-08-09, 00:02
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Kaffe som kaffe för min del, har egentligen inte några större krav men på nästan varenda arbetsplats är det Arvid Nordquist, så det är det kaffet jag har vant mig vid och använder i hemmet också. Det känns som Arvid Nordquist är ett äkta knegarkaffe.

Hur märker man att det verkligen är bra kaffe man dricker? Jag är ju en sån som kan dricka det mesta, både varmt som kallt, förutom allt snabbkaffe.

Men om jag verkligen vill kunna njuta av ett gott kaffe, vad ska jag testa då? Måste man mala bönor själv och hålla på?

Jag är inte heller nån expert, inte på långa vägar. Håller inte på med kaffekvarn och sånt. Körde länge och väl med Löfbergs och Gevalia men vid nåt tillfälle köpte jag Arvid Nordquist Svea och tyckte det smakade bättre helt enkelt. Jag har egentligen inte en susning om vad som krävs för att man ska få ett riktigt gott kaffe.

Edit; Jag kör kaffet i presskanna. Kanske blir det godare i nån dyr bryggapparat men det vet jag heller inget om.
Senast redigerad av Kid-Stardust 2021-08-09 kl. 00:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in