2021-07-22, 02:51
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Det här fallet är speciellt eftersom polisen har haft OW:s knulldockor och "penisfodral" som de har hämtat efter husrannsakan. Där kan det ha funnits gammal sperma som de kan ha flyttat till Malins byxor. Det är lätt att göra om man vill göra det.
Och jag tycker att det är obehagligt, tanken på att polisen skulle kunna fuska med bevismaterial på det sättet.
Och varför polisen skulle göra något sådant är ganska givet, för att de är övertygade om att OW är skyldig, men de saknar bevismaterial. Och de har redan visat sig vara desperata efter bevis mot OW, som tex åldersbestämningen av GOP-teckningen.

Wow.

Du vill inte ens ha en annan förklaring, eller hur? Även om någon med expertis faktiskt skulle tala om för dig helt logiska förklaringar till att man hittar mikroskopiska spår av sperma på det här sättet, det spelar ingen roll för dig egentligen. Det enda du vill komma fram till är de för Olof friande förklaringarna.

Det är ändå allra viktigast för dig att belysa kidnappningsteorier och att Malins familj var rik helt utan belägg - för att hennes pappa jobbade en period i Florida 8 år tidigare, och hade ett litet skrin med pengar.

Mitt ex jobbade i USA i flera omgångar, gud vad jag önskar att det innebar att man är rik för att man utför ett arbete på amerikansk mark. Samma med min mamma - som arbetade i världens näst rikaste land. Ingen av dem ens i närheten av välbetalda. Vad skönt det vore framför allt för amerikanerna själva ändå om arbete i USA = rik. Din slutledningsförmåga är helt unik. Du slänger inte bara ur dig teorier, du stångas med en hel tråd om att de är troliga. Det går sådär med det.

Det finns noll information från någon i byn eller familjen själv om rikedomar. Men du tror att de är så rika att hon kidnappats. Du hävdar att det faktum att hon varit fastbunden när hon dog tyder på det. Det är faktiskt aldrig det mest logiska när en kvinna hittas bunden och mördad.

Du sitter på fullaste allvar och skriver teorier om att Malins saknade halsband i silver och bärnsten kan ha stulits av henne innan händelsen, av samma personer som kidnappade henne. Vart får du allt ifrån? Vad är det logiska resonemanget i att de först stjäl ett helt värdelöst halsband av henne och sedan kidnappar henne strax därpå? Lite enklare att ta halsbandet efter kidnappningen, inte strax före..

Varför skulle kidnappare som är ute efter pengar ta ett värdelöst halsband i silver, som du säkert vet har väldigt lågt värde, och BÄRNSTEN? Vet du vad bärnsten är? "Bärnsten är ett samlingsnamn för flera fossila hartser avsöndrade som kåda av träd, främst barrträd"

Och sen har du till och med hittat hennes barnepilepsi och vävt in det, den troliga kidnappningen gick snett pga ett epilepsianfall, fast att det är vanligt att barnepilepsi försvinner och ingen har vittnat om att hon har epilepsi. Hon bar heller inte omkring på medicin för epilepsi, det var inget som varken fanns eller saknades från hennes väska. Hon har enligt din medicinska expertis (desperation till alternativa förklaringar) pga kidnappningstress fått ett epilepsianfall och de dödade henne. Nivån på din fantasi är oöverträffad. Du försöker absolut hitta belägg för det du säger, men det går väldigt dåligt med det med.

Tror du att vantarna har ett stort ekonomiskt värde också, det också och därför är de borta? Allvarligt nu. Varför är det så otroligt viktigt för dig att komma med alternativa förklaringar, den ena värre än den andra? Jag börjar verkligen, verkligen fundera..

Att det skulle vara mer sannolikt att en kvinna som hittas knivhuggen och bunden dött i en olycka, så som bilolycka med en rattfull dåre som vid tillnyktring tagit enorma risker för att försöka få det att se ut som ett sexualmord istället. Du tar inte bara upp det, du hävdar att det är MER troligt, precis som din kidnappningsteori som hämtat ur en komedi är MER troligt, än det statistiskt helt vanliga - man som dödar kvinna med sexuella motiv, alternativt sexbrott som leder till mord.

Vi får nog agree to disagree på att det skulle vara en enkel uppgift för Polisen att placera sperman.

Om Polisen placerat sperman där 1996, så har de använt sig av en extremt liten mängd sperma. Då får jag utgå ifrån att de inte hittade mer än den minimala mängden i "knulldocka" eller "penisfodral". För hade de haft större mängd och sperman enbart existerar där för att sätta dit OW, hade de definitivt inte nöjt sig med så vansinnigt mikroskopisk mängd som det faktiskt rör sig om. Hade de haft mer hade de placerat mer. Nej, det handlar om en extremt liten del sperma som de ska förflytta från ett tyg till ett annat. Jag har inte en blekaste aning varför du tror att det skulle vara enkelt. Det orkar jag inte ens bemöta. Det är nog ganska troligt att du är faktaresistent mot det.

Sen har de ju haft NFC med sig på kuppen, fått med sig experter där på att inte rapportera om sperman i knulldocka och/eller penisfodral.

Sen har det här legat i 25 år. Du säger att Polisen trakasserat Olof under 25 års tid. Vart fick du det här ifrån? Tycker du att det talar för att de varit besatta av OW att 25 år senare låta analysera ett blodprov från ett rättsligt ouppklarat mord med ny teknik?

Ja, Polisen har definitivt försökt hitta bevis emot honom inför rättegång i både TR och HR. Väldigt logiskt och de har gjort sitt jobb. De har trott att det varit han. Det tror många poliser i många brottsutredningar, att de har GM framför sig men inte har bevisen. Det betyder inte, på något sätt, att Olof är oskyldig. Det betyder inte, på något sätt, att bevis planteras av polis. Herregud..?

Du däremot är att betrakta som besatt och mycket oroad över att OW ska åka dit. Jag får inte med allt här nu, men din historik i tråden är massiv. Det kan vara OWs pappa,det kan vara kidnappning, det kan vara bilolycka för *det är mer troligt*, Malin har frivilligt legat med OW, Malin har frivilligt legat med OW och någon har sett dem och tyckt att hon förtjänat att dö för att hon haft sex innan äktenskapet (märklig moral av denna tilltänkta mördare..), någon som bestämt sig för att gifta sig med Malin såg dem och dödade henne, nej vänta det kan vara Polisen som satt dit honom med sperman.. Det tar aldrig slut.

Vadan denna passion?
Citera
2021-07-22, 04:06
Bannlyst
Svar till de tre inläggen ovanför:
Jag tycker inte att den bevisning som finns mot OW räcker för att fälla honom för mord. Det finns kanske bevis för att han har haft sex med henne. Men sex är inte samma som mord. Det kan finnas fullt logiska förklaringar till att det "ser ut" som att OW har mördat Malin, alltså utan att han har mördat henne.

Jag tänker annorlunda än er helt enkelt.
Senast redigerad av eoku 2021-07-22 kl. 04:41.
Citera
2021-07-22, 10:01
Avslutad
Citat:
Jag tycker inte att den bevisning som finns mot OW räcker för att fälla honom för mord. Det finns kanske bevis för att han har haft sex med henne. Men sex är inte samma som mord. Det kan finnas fullt logiska förklaringar till att det "ser ut" som att OW har mördat Malin, alltså utan att han har mördat henne.

Men snälla du. Vi snackar norrländsk skog här. Hur stor sannolikhet tror du att hon frivilligt gökar med OW och sen blir mördad av någon annan på samma plats?

Ockhams rakkniv borde kunna tillämpas här.
Citera
2021-07-22, 12:32
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:

Mja, nu är det ju lite skillnad på att inte vara helt övertygad om att bevisen räcker för att fälla honom för mord, och det du har ägnat sig åt, som att desperat försöka intala oss andra att alla dina många teorier är "mer troliga" när de låter helt galna. Det är väl inte fullständigt omöjligt att det finns en alternativ logisk förklaring, det är ju bara det att ingen av dina faller in under "logiskt"

Som tur är för det svenska rättssystemet så ägnar sig inte domstolar åt att fundera på orimligt tvivel och orimliga förklaringar. De håller sig i regel inom ramen för rimligt tvivel. De kan sällan eller aldrig komma fram till en absolut och fullständig sanning, svara på alla frågeställningar, men det behöver man inte heller göra för att utreda det väsentliga - skuldfrågan.

Att dyka ner i din trådhistorik är tämligen intressant måste jag säga. Jag tror inte jag kommer få svar av dig på varför du uppvisat denna besatthet, eller svar på egentligen något annat heller för den delen. Det är ungefär som när Polisen försöker förhöra OW. Går inte att få svar på någon av de väsentliga frågor som ställs, men alltväl fler fabulerade historier.

Tror du och OW skulle komma mycket bra överens. Ni delar samma vilda fantasi och en del andra karaktärsdrag.

Själv kan jag knappt bärga mig tills jag får veta vad OW kommit med för förklaring denna gång. Det är alltid "jag ljög förut - men här är sanningen" bara för att sedan säga.. "Jag ljög förut, men här är sanningen" igen och igen och igen. Nu behöver han förklara DNAt, så det måste bli en helt ny förklaring eftersom i hans senaste "sanning" så har han inte haft något med Malin att göra vare sig sexuellt eller på annat vis. Förra gången sa han ju slutligen äntligen den riktiga sanningen inför rättegången i HR. Otroligt nog så visar det sig inte heller ha någonting med verkligheten att göra. Hans trovärdighet är obefintlig och han har bara sig själv att skylla. Inte NFC, inte Polisen - sig själv. Best of luck to him.
Citera
2021-07-22, 14:34
Medlem
SmartSkalles avatar
Nu lär väl Olof gå ut i skogen och hänga sig.
Eller tar han skammen och kryper in i cellen i 10 år.
Citera
2021-07-22, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Men snälla du. Vi snackar norrländsk skog här. Hur stor sannolikhet tror du att hon frivilligt gökar med OW och sen blir mördad av någon annan på samma plats?

Ockhams rakkniv borde kunna tillämpas här.

Okej. Men på vilket sätt är det osannolikt att:

1. OW börjar prata med Malin och de kommer bra överens.

2. OW och Malin går in i skogen där det är barmark och börjar hångla och har någon form av sex.

3. Malin får ett epileptisk anfall (hon hade barnepilepsi, se sida 30 i fup avsnitt 1) och blir medvetslös.

4. OW försöker få liv i henne men det går inte, så han bestämmer sig för att springa efter hjälp. Men han tejpar hennes armar och ben först för att hon inte ska kunna gå iväg om hon vaknar. Och han börjar sen springa iväg efter hjälp.

5. OW inser att de kommer tro att han har dödat henne om hon ligger där tejpad och död. Så han går tillbaka. Och på vägen tillbaka kommer han på att han kan sticka henne med kniven i benet, för att se om hon reagerar.

6. Men hon reagerar inte, så han får panik och sticker henne i ryggen istället för att få liv i henne. Men det fungerar inte heller.

7. OW gömmer undan henne.

8. OW ljuger om vad som har hänt för att han tror att ingen skulle tro honom.
Senast redigerad av eoku 2021-07-22 kl. 17:21.
Citera
2021-07-22, 18:16
Medlem
Citat:

2. OW och Malin går in i skogen där det är barmark och börjar hångla och har någon form av sex.

3. Malin får ett epileptisk anfall (hon hade barnepilepsi, se sida 30 i fup avsnitt 1) och blir medvetslös.

4. OW försöker få liv i henne men det går inte, så han bestämmer sig för att springa efter hjälp. Men han tejpar hennes armar och ben först för att hon inte ska kunna gå iväg om hon vaknar. Och han börjar sen springa iväg efter hjälp.

5. OW inser att de kommer tro att han har dödat henne om hon ligger där tejpad och död. Så han går tillbaka. Och på vägen tillbaka kommer han på att han kan sticka henne med kniven i benet, för att se om hon reagerar.

6. Men hon reagerar inte, så han får panik och sticker henne i ryggen istället för att få liv i henne. Men det fungerar inte heller.

Att du saknar förmågan att begripa det osannolika i det du skriver är för mig obegripligt.

Du kunde lika gärna ha skrivit att Malin bara kände en extrem attraktion mot Ol*f och beslutade sig för att ta sitt eget liv efter att sexet var över. För att sedan återuppstå och tejpa sig själv och gömma sin egen döda kropp under en hög med granris.

Malin var en blyg tjej som säkert trodde gott om de flesta.

Ol*f har säkert lurat henne att ta en genväg genom skogen när hon var "vilse" och inte hittade till kompisen, Att man frågar någon som "råkar" vara ute och gå samtidigt på vischan när man är osäker själv ser jag för troligt.

Men jag tänker inte mata trollet efter detta..
Citera
2021-07-22, 18:18
Medlem
Citat:

Nu är du ju lite rolig iaf tråkigt ämne att skämta om dock
Citera
2021-07-22, 18:27
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:

Aaah, teori nummer 432 helt tagen ur din fantasi.

Jamen det där var faktiskt väldigt troligt måste jag säga. Malin bestämde träff med sin kompis som väntade på en annan busshållplats mitt i vintern och lät henne göra det bara för att jävlas medan hon skulle ha sex med Olof. I skogen. Mitt i vintern.

Tur att han av en ren händelse hade med sig 2 tejprullar så att han kunde tejpa henne till händer, fötter och mun, medan han gick och hämtade hjälp (men istället hämtade en kniv) för att försäkra att stackaren som tydligen plötsligt fått tillbaka sin barnepilepsi, och dessurom av någon outgrundlig anledning inte vaknat efter anfallet, verkligen grips av fullständig panik om nu vaknar ensam, bunden och inte kunna skrika efter hjälp eller röra sig eller ens kunna kliva upp från backen mitt i vintern. Vore ju förskräckligt om Malin kunde gå iväg ifall hon vaknar och få hjälp efter sitt epilepsianfall trots allt. Omtänksamt av Olof!

Han kommer tillbaka med kniv och skär en liten fyrkant i hennes ben för att se om hon reagerar. Men hon verkar ligga avsvimmad onormalt länge av sitt epilepsianfall och märker inget.

Det hela kulminerar i det mest troliga av allt, att han HUGGGER HENNE I RYGGEN FLERA GÅNGER för att få LIV i henne 🤣🤣🤣

Du har rätt om en sak, om det här vore scenariot så skulle han definitivt tänka att ingen någonsin skulle tro honom. För att det inte är troligt. 😅 Istället har han likt dig själv kommit med andra förlopp som inte heller varit troliga.

Jag ger härmed upp fullständigt, det här ger ingenting till mig, dig, och framför allt inte tråden. Jag ber om ursäkt för att jag matat trollet med så mycket av den uppmärksamhet han önskar. Ytterligare ett karaktärsdrag gemensamt med OW för övrigt.
Citera
2021-07-22, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarn111
Att du saknar förmågan att begripa det osannolika i det du skriver är för mig obegripligt.

Du kunde lika gärna ha skrivit att Malin bara kände en extrem attraktion mot Ol*f och beslutade sig för att ta sitt eget liv efter att sexet var över. För att sedan återuppstå och tejpa sig själv och gömma sin egen döda kropp under en hög med granris.

Malin var en blyg tjej som säkert trodde gott om de flesta.

Ol*f har säkert lurat henne att ta en genväg genom skogen när hon var "vilse" och inte hittade till kompisen, Att man frågar någon som "råkar" vara ute och gå samtidigt på vischan när man är osäker själv ser jag för troligt.

Men jag tänker inte mata trollet efter detta..

Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
Aaah, teori nummer 432 helt tagen ur din fantasi.

Jamen det där var faktiskt väldigt troligt måste jag säga. Malin bestämde träff med sin kompis som väntade på en annan busshållplats mitt i vintern och lät henne göra det bara för att jävlas medan hon skulle ha sex med Olof. I skogen. Mitt i vintern.

Tur att han av en ren händelse hade med sig 2 tejprullar så att han kunde tejpa henne till händer, fötter och mun, medan han gick och hämtade hjälp (men istället hämtade en kniv) för att försäkra att stackaren som tydligen plötsligt fått tillbaka sin barnepilepsi, och dessurom av någon outgrundlig anledning inte vaknat efter anfallet, verkligen grips av fullständig panik om nu vaknar ensam, bunden och inte kunna skrika efter hjälp eller röra sig eller ens kunna kliva upp från backen mitt i vintern. Vore ju förskräckligt om Malin kunde gå iväg ifall hon vaknar och få hjälp efter sitt epilepsianfall trots allt. Omtänksamt av Olof!

Han kommer tillbaka med kniv och skär en liten fyrkant i hennes ben för att se om hon reagerar. Men hon verkar ligga avsvimmad onormalt länge av sitt epilepsianfall och märker inget.

Det hela kulminerar i det mest troliga av allt, att han HUGGGER HENNE I RYGGEN FLERA GÅNGER för att få LIV i henne 🤣🤣🤣

Du har rätt om en sak, om det här vore scenariot så skulle han definitivt tänka att ingen någonsin skulle tro honom. För att det inte är troligt. 😅 Istället har han likt dig själv kommit med andra förlopp som inte heller varit troliga.

Jag ger härmed upp fullständigt, det här ger ingenting till mig, dig, och framför allt inte tråden. Jag ber om ursäkt för att jag matat trollet med så mycket av den uppmärksamhet han önskar. Ytterligare ett karaktärsdrag gemensamt med OW för övrigt.

Jag anser att det är väldigt osannolikt att en människa väljer att lura in en annan människa i skogen och våldta, tortera och mörda den. Därför försöker jag hitta andra mer sannolika, och mindre hemska förklaringar till det som har hänt.

Malin behöver förstås inte ha varit den som tog initiativet till att ha sex med OW. OW kan ha övertalat henne. Och om hon var så blyg, godtrogen och försiktig som det sägs, då ökar sannolikheten att han kunde övertala henne till att följa med honom, och även till att ha sex med honom.
Och att kompisen stod och väntade är knappast ett hinder, eftersom man väljer oftast att tillfredsställa den som man har framför sig i första hand. Dessutom så bodde ju kompisen inte långt ifrån busshållplatsen där de skulle mötas, så hon kunde gå hem om hon frös.

Och sen kan det ha hänt något som gjorde att Malin dog, tex ett epileptiskt anfall, kanske utlöst av sex, eller av alkohol eftersom obduktionen visade att hon hade 0,19 promille etanol i sig. Eller så kan hon ha dött genom någon annan sjukdom eller olycka.

Och OW kan då ha försökt få liv i henne, tex genom att sticka henne i benet, men misslyckats och då insåg han att hon var död. Och han blev rädd att han skulle få skulden för hennes död, speciellt om han hade gett henne alkohol. Så han gömmer hennes kropp istället och går sen hem.

Och eftersom hon låg där i flera månader innan hon hittades, så kan OW ha kommit på i efterhand att det är bra om det ser ut som att någon galen knarkare eller liknande har mördat henne. Och därför går han tillbaka och sticker henne i ryggen och tejpar hennes armar och ben, och skär sönder hennes byxor.

Men förklara gärna själva hur det hela gick till, från att hon satt på bussen på väg till sin kompis. Var gick hon av, varför gick hon av där, varför frågade hon inte om Konsum låg där innan hon gick av?
Och varför gick hon sen i motsatt riktning som bussen längs Bruksvägen, vart var hon på väg?
Hotade OW henne redan när hon gick av på busshållplatsen, till att gå en bit framför honom på Bruksvägen, kanske genom att säga att han hade en pistol innanför jackan?
Senast redigerad av eoku 2021-07-22 kl. 20:23.
Citera
2021-07-22, 20:23
Medlem
Journalistkopians avatar
Räcker bevisningen för fällande dom? Vi måste betänka att Olof har erkänt att han träffat Malin och haft sex med henne eller något sådant. DNA:t kan då bli en bekräftelse på att hans historia stämmer.

Det är inte solklart att det blir fällande dom.
Citera
2021-07-22, 21:19
Medlem
mjayzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Journalistkopian
Räcker bevisningen för fällande dom? Vi måste betänka att Olof har erkänt att han träffat Malin och haft sex med henne eller något sådant. DNA:t kan då bli en bekräftelse på att hans historia stämmer.

Det är inte solklart att det blir fällande dom.

I tilläggsprotokollet framkommer att Olof efter rättegången i tingsrätten tar tillbaka alla sina historier om att han skulle ha haft sex med henne samt att det finns en okänd pistolman.

Där berättar Olof att han hittat på dessa historier för att få uppmärksamhet, för att vara häftig...

Det enda Olof vidhåller är att han och Malin gått och samma håll mot E4, därefter har som skiljts åt, utan att ha pratat med, eller att ha tagit på varandra.

Det är denna historia rätten nu ska ställa mot att Olofs sperma finns på henne, att tyg från Malin finns hemma hos Olof m.m.
Senast redigerad av mjayz 2021-07-22 kl. 21:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in