Citat:
Det här fallet är speciellt eftersom polisen har haft OW:s knulldockor och "penisfodral" som de har hämtat efter husrannsakan. Där kan det ha funnits gammal sperma som de kan ha flyttat till Malins byxor. Det är lätt att göra om man vill göra det.
Och jag tycker att det är obehagligt, tanken på att polisen skulle kunna fuska med bevismaterial på det sättet.
Och varför polisen skulle göra något sådant är ganska givet, för att de är övertygade om att OW är skyldig, men de saknar bevismaterial. Och de har redan visat sig vara desperata efter bevis mot OW, som tex åldersbestämningen av GOP-teckningen.
Och jag tycker att det är obehagligt, tanken på att polisen skulle kunna fuska med bevismaterial på det sättet.
Och varför polisen skulle göra något sådant är ganska givet, för att de är övertygade om att OW är skyldig, men de saknar bevismaterial. Och de har redan visat sig vara desperata efter bevis mot OW, som tex åldersbestämningen av GOP-teckningen.
Wow.
Du vill inte ens ha en annan förklaring, eller hur? Även om någon med expertis faktiskt skulle tala om för dig helt logiska förklaringar till att man hittar mikroskopiska spår av sperma på det här sättet, det spelar ingen roll för dig egentligen. Det enda du vill komma fram till är de för Olof friande förklaringarna.
Det är ändå allra viktigast för dig att belysa kidnappningsteorier och att Malins familj var rik helt utan belägg - för att hennes pappa jobbade en period i Florida 8 år tidigare, och hade ett litet skrin med pengar.
Mitt ex jobbade i USA i flera omgångar, gud vad jag önskar att det innebar att man är rik för att man utför ett arbete på amerikansk mark. Samma med min mamma - som arbetade i världens näst rikaste land. Ingen av dem ens i närheten av välbetalda. Vad skönt det vore framför allt för amerikanerna själva ändå om arbete i USA = rik. Din slutledningsförmåga är helt unik. Du slänger inte bara ur dig teorier, du stångas med en hel tråd om att de är troliga. Det går sådär med det.
Det finns noll information från någon i byn eller familjen själv om rikedomar. Men du tror att de är så rika att hon kidnappats. Du hävdar att det faktum att hon varit fastbunden när hon dog tyder på det. Det är faktiskt aldrig det mest logiska när en kvinna hittas bunden och mördad.
Du sitter på fullaste allvar och skriver teorier om att Malins saknade halsband i silver och bärnsten kan ha stulits av henne innan händelsen, av samma personer som kidnappade henne. Vart får du allt ifrån? Vad är det logiska resonemanget i att de först stjäl ett helt värdelöst halsband av henne och sedan kidnappar henne strax därpå? Lite enklare att ta halsbandet efter kidnappningen, inte strax före..
Varför skulle kidnappare som är ute efter pengar ta ett värdelöst halsband i silver, som du säkert vet har väldigt lågt värde, och BÄRNSTEN? Vet du vad bärnsten är? "Bärnsten är ett samlingsnamn för flera fossila hartser avsöndrade som kåda av träd, främst barrträd"
Och sen har du till och med hittat hennes barnepilepsi och vävt in det, den troliga kidnappningen gick snett pga ett epilepsianfall, fast att det är vanligt att barnepilepsi försvinner och ingen har vittnat om att hon har epilepsi. Hon bar heller inte omkring på medicin för epilepsi, det var inget som varken fanns eller saknades från hennes väska. Hon har enligt din medicinska expertis (desperation till alternativa förklaringar) pga kidnappningstress fått ett epilepsianfall och de dödade henne. Nivån på din fantasi är oöverträffad. Du försöker absolut hitta belägg för det du säger, men det går väldigt dåligt med det med.
Tror du att vantarna har ett stort ekonomiskt värde också, det också och därför är de borta? Allvarligt nu. Varför är det så otroligt viktigt för dig att komma med alternativa förklaringar, den ena värre än den andra? Jag börjar verkligen, verkligen fundera..
Att det skulle vara mer sannolikt att en kvinna som hittas knivhuggen och bunden dött i en olycka, så som bilolycka med en rattfull dåre som vid tillnyktring tagit enorma risker för att försöka få det att se ut som ett sexualmord istället. Du tar inte bara upp det, du hävdar att det är MER troligt, precis som din kidnappningsteori som hämtat ur en komedi är MER troligt, än det statistiskt helt vanliga - man som dödar kvinna med sexuella motiv, alternativt sexbrott som leder till mord.
Vi får nog agree to disagree på att det skulle vara en enkel uppgift för Polisen att placera sperman.
Om Polisen placerat sperman där 1996, så har de använt sig av en extremt liten mängd sperma. Då får jag utgå ifrån att de inte hittade mer än den minimala mängden i "knulldocka" eller "penisfodral". För hade de haft större mängd och sperman enbart existerar där för att sätta dit OW, hade de definitivt inte nöjt sig med så vansinnigt mikroskopisk mängd som det faktiskt rör sig om. Hade de haft mer hade de placerat mer. Nej, det handlar om en extremt liten del sperma som de ska förflytta från ett tyg till ett annat. Jag har inte en blekaste aning varför du tror att det skulle vara enkelt. Det orkar jag inte ens bemöta. Det är nog ganska troligt att du är faktaresistent mot det.
Sen har de ju haft NFC med sig på kuppen, fått med sig experter där på att inte rapportera om sperman i knulldocka och/eller penisfodral.
Sen har det här legat i 25 år. Du säger att Polisen trakasserat Olof under 25 års tid. Vart fick du det här ifrån? Tycker du att det talar för att de varit besatta av OW att 25 år senare låta analysera ett blodprov från ett rättsligt ouppklarat mord med ny teknik?
Ja, Polisen har definitivt försökt hitta bevis emot honom inför rättegång i både TR och HR. Väldigt logiskt och de har gjort sitt jobb. De har trott att det varit han. Det tror många poliser i många brottsutredningar, att de har GM framför sig men inte har bevisen. Det betyder inte, på något sätt, att Olof är oskyldig. Det betyder inte, på något sätt, att bevis planteras av polis. Herregud..?
Du däremot är att betrakta som besatt och mycket oroad över att OW ska åka dit. Jag får inte med allt här nu, men din historik i tråden är massiv. Det kan vara OWs pappa,det kan vara kidnappning, det kan vara bilolycka för *det är mer troligt*, Malin har frivilligt legat med OW, Malin har frivilligt legat med OW och någon har sett dem och tyckt att hon förtjänat att dö för att hon haft sex innan äktenskapet (märklig moral av denna tilltänkta mördare..), någon som bestämt sig för att gifta sig med Malin såg dem och dödade henne, nej vänta det kan vara Polisen som satt dit honom med sperman.. Det tar aldrig slut.
Vadan denna passion?
tråkigt ämne att skämta om dock