2021-07-20, 00:08
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Så Varför har ögat bara denna begränsning på marken? Menar du att ögat vet att ljuset är från marken och därför begränsar din syn för ”mark-ljus”?

För du kan ju upp se halva Turning Torso som ligger bortom horisonten… Varför kan plötsligt ögat se detta ljus?

Tycker du Jazzi bevisar din låga nivå av förståelse här. Varför är marknivån känsligare för störningar än att titta jmf rakt upp?

Refraktion.
Citera
2021-07-20, 00:11
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Alaska — Ryssland

Icke att förglömma.

Men till frågan. Såklart går det inte att se landmassor bakom horisonten såvida det inte gäller refraktion eller väderfenomen. Allehanda bilder som påstår motsatsen har varit just väderfenomen.

På en platt jord skulle man se allt hela tiden.

Nu blir jag arg på mig själv då jag inte velat bidra till denna trådens troll.

Varför skulle man se allt hela tiden på platt jord? Refraktionen är lika verklig på en platt yta såväl som en rund. Det är när ljuset går genom ett medium till ett annat som brytning sker.

Mig veterligen är det samma luft/vatten förhållande oavsett form på underlaget
Citera
2021-07-20, 00:14
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Nej, de har AGPS. De använder både mobilnätet och GPS. mobilnätet tenderar att vara snabbare i städer än utanför men det finns undantag.

Tänker inte mata er med mer GPS snack.

Nöjer mig med att INGEN kunde komma på en enda praktisk/kommersiell uppfinning som nyttjar den isolerade mekanismen "massa attraherar massa"

Massor av experiment i labb men ingen som gjort något av det. Säger bara en sak. Teorin är felaktig.
Citera
2021-07-20, 00:16
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Nöjer mig med att INGEN kunde komma på en enda praktisk/kommersiell uppfinning som nyttjar den isolerade mekanismen "massa attraherar massa"

Massor av experiment i labb men ingen som gjort något av det. Säger bara en sak. Teorin är felaktig.
Tråden handlar om att jorden skulle vara platt.

Vad säger du om att du tar fram några vettiga evidens för den hypotesen?
Citera
2021-07-20, 00:25
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant

För att "massa attraherar massa" är grundläggande i globjordens hypotes. fallerar den så fallerar allt annat
Citera
2021-07-20, 00:27
Medlem
constants avatar
Citat:
För att "massa attraherar massa" är grundläggande i globjordens hypotes. fallerar den så fallerar allt annat
Och att massa attraherar framkommer mer än tydligt då man studerar vårt universum.

Men ert universum går inte ens att studera. Ingen har ens tagit fram en platt fungerande karta. Kanske vi skulle börja där?
Citera
2021-07-20, 00:37
Medlem
Citat:
INGEN kunde komma på en enda praktisk/kommersiell uppfinning som nyttjar den isolerade mekanismen "massa attraherar massa"

Jag lider av grav astma, men varken jag eller någon annan vad jag vet har kunnat göra en enda praktisk kommersiell uppfinning som som nyttjar det, så kanske jag inte har astma då???
Citera
2021-07-20, 00:47
Medlem
Citat:
Tja, det stämmer ju. En massa införs i samma riktning som jordens gravitation; mot mitten av globen:
https://youtu.be/Ym6nlwvQZnE
Citera
2021-07-20, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Haha, ja jävlar du. Det är ju även möjligt att se över Suezkanalen. Look who is lättlurad nu.

Ja, och över Bosporen i Istanbul, men det var väl alla då.
Citera
2021-07-20, 05:57
Medlem
Citat:

För det första så fallerar inte TEORIN (inte hypotesen) att massa attraherar massa.
För det andra skulle det inte ändra det helt avgörande att alla avståndsmätningar bevisar att jorden är sfärisk.
För det tredje är alla som verkligen tror att jorden är platt (om det finns sådana) totalt genuina dumskallar.
Citera
2021-07-20, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant

Det kan han inte.
Trots att tråden har nästa 33 tusen inlägg har ingen plattjordare någonsin kunnat prestera ett enda evidens för att jorden är platt.
Citera
2021-07-20, 06:18
Medlem
Citat:
.

Teorin blir inte felaktig av dumt prat och diverse OT på flashback.

Men OK:
- Fjädervåg
- Alla andra vågar
- Pendelur
- Äppelplockare
- Bil (skulle inte kunna röra sig utan gravitation)
- Vattenkran (utan gravitation skulle det inte komma något vatten).

Detta är OT i en tråd om jordens form. Jag kommer inte att svara på eventuella kommentarer.
-
Senast redigerad av pewana 2021-07-20 kl. 06:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in