2021-07-21, 12:12
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.A.K.
Nope, PK-media och dess följe sinnesslöa följe beklagar sig dock gärna över bristen på bögar inom herridrott och att var och varannan manlig idrottare tvingas gömma sig i garderoben. Men det är ett sensationellt feltänk att tro att det skulle vara lika vanligt inom herrishockey, fotboll etc - som det är i damishockey eller t.e.x. damfotboll.

De verkar inte förstå att flator är manhaftiga och därför söker sig till till fysiska sporter, till skillnad från flamboyant bögar som är raka motsatsen och i regel, inte ägnar sig åt dylika aktiviteter.

Där tror jag att du satte huvudet på spiken.
Citera
2021-07-21, 12:15
Medlem
mexikansk damfotboll betydlict intressantare titta pa av oklar anledning kanske darfor
Citera
2021-07-21, 12:36
Medlem
Sen får de se fitta efter varje träning och match. Win/win att vara lite småkåt hela tiden
Citera
2021-07-21, 12:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Enda säkert är Asslani. Hon gick ju tom ut med att hon var mobbad och inte fick spela för hon var hetero.

Många unga flickor verkar sluta lira boll just för det. Om man inte är lesbisk är man inte med i gemenskapen.
Citera
2021-07-21, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagggavulin
Hur många är hetero i startelvan som damlandslaget ställer upp med mot USA idag?

Lindahl
Andersson, Ilestedt, Björn, Glas
Angeldal, Asllani, Seger (k)
Jakobsson, Blackstenius, Rolfö

skulle nog säga att det är 55/45 hetero mot lebbar i laget

i denna startelvan är det 3 som är 100% lebb + 4 på bänken

asllani är ju 100 hetero
Citera
2021-07-21, 13:29
Medlem
Om man kollar instagram (de som har öppna profiler) så har Hanna Glas, Anna Anvegård, Fridolina Rolfö, Nathalie Björn och Zecira Musovic bilder med killar som de beskriver som "my love" eller med orden "jag älskar dig" eller liknande. Därtill är Stina Blackstenius och Madelen Janogy folkbokförda tillsammans med män (vilket inte måste betyda att de är i en kärleksrelation).
Citera
2021-07-21, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ett sätt att träffa likasinnade innan grindr?
Kan tänka mig att bögar sökt sig till andra sammanhang tex teater och dans, konståkning.

Konståkning finns som lagidrott, det kallas synkroniserad konståkning.

Här är Team Riverbulls från Finland i Oberstdorf 2019
https://www.youtube.com/watch?v=Cd-ReMDfYqM
Citera
2021-07-21, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros_85
Om man kollar instagram (de som har öppna profiler) så har Hanna Glas, Anna Anvegård, Fridolina Rolfö, Nathalie Björn och Zecira Musovic bilder med killar som de beskriver som "my love" eller med orden "jag älskar dig" eller liknande. Därtill är Stina Blackstenius och Madelen Janogy folkbokförda tillsammans med män (vilket inte måste betyda att de är i en kärleksrelation).
Vilket är väldigt positivt, jag hoppas att jämställdheten även kan nå fotbollen.
Var tidigare ett hårt grupptryck inom den sporten tidigare, en systerdotter slutade på grund av grupptrycket när hon kom upp i tonåren.
Hade även en kollega som helt plötsligt blev hetro när hon slutade med fotboll.
Citera
2021-07-21, 13:56
Medlem
CommonSenses avatar
Hur ser det ut i mena länderna med damfotboll? hur många kan va lesbisk där? kan inte va många då förmodligen hade blivit stenad till döds om det visade sig att dom gilla slicka fitta
Citera
2021-07-21, 14:54
Medlem
Hur många blir du kåta av när du ser damlandslaget spela? Där har du svaret.
Citera
2021-07-21, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webbutvecklaren
Man kan ju fråga sig varför det är så många som är lesbiska i damfotboll, det har jag aldrig förstått?! Bryr mig egentligen inte om sport alls, förutom Karate och golf, men aldrig ens kollat på damfotboll, bara vanlig herrfotboll.

OnT:
Tror inte det är allt för många som är hetero i damfotboll.

För att i just detta landslag är det rätt många snygga tjejer som duschar och bor på hotell ihop. Klart de myser !
Citera
2021-07-21, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Enda säkert är Asslani. Hon gick ju tom ut med att hon var mobbad och inte fick spela för hon var hetero.

Många unga flickor verkar sluta lira boll just för det. Om man inte är lesbisk är man inte med i gemenskapen.

Fridolina Rolfö är också straight.

Mobbad för att man är straight.. Vår samtid är minst sagt speciell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in