2021-07-20, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Ganska konstigt i så fall för Thailand är ändå ganska rikt land. Jämfört med grannländerna t.e.x Vietnam eller Laos. Man har tack vare turismen en stor valutareserv på 200 miljarder dollar. Konstigt att de inte har råd med vaccin.

De har såklart råd med vaccin men de styrande vill tjäna pengar på vaccinet. Eliten i Thailand blir bara rikare och rikare och de delar inte med sig.
Citera
2021-07-20, 07:59
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
De har såklart råd med vaccin men de styrande vill tjäna pengar på vaccinet. Eliten i Thailand blir bara rikare och rikare och de delar inte med sig.
Ja kolla på kungen, han är den rikaste kungen på jorden och skiter fullständigt i svältande folk i sitt land. Han vill hellre vara på hotell i Tyskland och knulla horor och knarka.
Citera
2021-07-20, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Ja kolla på kungen, han är den rikaste kungen på jorden och skiter fullständigt i svältande folk i sitt land. Han vill hellre vara på hotell i Tyskland och knulla horor och knarka.

Thailand avstod dessutom från att vara med i det internationella vaccinprogrammet för att istället låta det av kungen ägda läkemedelsföretaget bygga en egen vaccinfabrik som blev klar nu i juni. Det är Astras vaccin som gäller där. Prognosen säger att de doser som behövs kommer att vara färdigproducerade till maj 2022!!

Dessutom har Thailand kompletterat med ett värdelöst kinesiskt vaccin som de köpt fråm militärjuntans kinesiska polare.
Sen har de även en viss tillgång till bättre vaccin men de är reserverade till eliten som också går före vaccinkön.
En skam är vad det är, en skam!
Citera
2021-07-20, 08:40
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Thailand avstod dessutom från att vara med i det internationella vaccinprogrammet för att istället låta det av kungen ägda läkemedelsföretaget bygga en egen vaccinfabrik som blev klar nu i juni. Det är Astras vaccin som gäller där. Prognosen säger att de doser som behövs kommer att vara färdigproducerade till maj 2022!!

Dessutom har Thailand kompletterat med ett värdelöst kinesiskt vaccin som de köpt fråm militärjuntans kinesiska polare.
Sen har de även en viss tillgång till bättre vaccin men de är reserverade till eliten som också går före vaccinkön.
En skam är vad det är, en skam!
Korruptionen visar sitt rätta ansikte i Thailand. Det positiva är att thailändare är medvetna om att länder vill hjälpa Thailand men det är kungen och hans jävla militärjunta som krånglar till det.

Hur gick det med Sputnik V? Putin gav ju grönt ljus åt att skicka vaccinet till Thailand men det blev något "datafel" sen har man inte hört ett smack.
Citera
2021-07-20, 13:02
Medlem
ToorMans avatar
Citat:

...manliga horor
Det går rykten om att han har HIV, och till och med död.
Citera
2021-07-20, 13:14
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
...manliga horor
Det går rykten om att han har HIV, och till och med död.
Japp, hört att dom byter blod på honom konstant! Han får riktig lyxbehandling. Många som tror att han är död nu ja och de mörkar det hela!, hans syster är ju döende också har du sett det? Hon är helt vit i ansiktet och har inte ens kraft att lyfta en ljusstake. Mycket cancer, hiv och inavel i det där kungahuset.. Man vill knappt veta haha!
När du säger det så faller allting på plats om vad han egentligen gör i Tyskland.

Nu stoppar de många bussar vid busstoppen i Bankgong och säkerligen minibussar mot andra städer. De tar Corona-kontroller. Undrar hur det utvecklar sig? Blir det nya Indien i Bangkok med hundratusentals döda må tro?
Citera
2021-07-20, 15:36
Medlem
thebroffessors avatar
Citat:
Japp, hört att dom byter blod på honom konstant! Han får riktig lyxbehandling. Många som tror att han är död nu ja och de mörkar det hela!, hans syster är ju döende också har du sett det? Hon är helt vit i ansiktet och har inte ens kraft att lyfta en ljusstake. Mycket cancer, hiv och inavel i det där kungahuset.. Man vill knappt veta haha!
När du säger det så faller allting på plats om vad han egentligen gör i Tyskland.

Nu stoppar de många bussar vid busstoppen i Bankgong och säkerligen minibussar mot andra städer. De tar Corona-kontroller. Undrar hur det utvecklar sig? Blir det nya Indien i Bangkok med hundratusentals döda må tro?
Har hört från källa att det inte alls är några poliser som stoppar några som reser inrikes med bil buss etc.
Finns även nya färska klipp på youtube där folk reser runt med bil och inte blir stoppade.

https://www.youtube.com/watch?v=11QY69GsHlE från 19 juli.

Minns när första lockdown kom till thailand förra året, då fick vi höra massa rykten konstant om vad som skall se och sker, men mesta av det stämde inte.
Citera
2021-07-20, 15:46
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor
Har hört från källa att det inte alls är några poliser som stoppar några som reser inrikes med bil buss etc.
Finns även nya färska klipp på youtube där folk reser runt med bil och inte blir stoppade.

Minns när första lockdown kom till thailand förra året, då fick vi höra massa rykten konstant om vad som skall se och sker, men mesta av det stämde inte.
Skum video.. Ser ut som britter på jakt efter horor i vanlig ordning.

Jag förstår givetvis om det skulle vara skitsnack men det skulle inte heller förvåna mig om det vore sant eftersom polisen/kontrollanter gärna vill dra in pengar nu och börjar bli desperata.
Får de lov att stoppa bussar och bötfälla folk som inte bär mask och så vidare så tror jag de inte tvekar en sekund.
Citera
2021-07-20, 17:06
Medlem
Citat:
Skum video.. Ser ut som britter på jakt efter horor i vanlig ordning.

Jag förstår givetvis om det skulle vara skitsnack men det skulle inte heller förvåna mig om det vore sant eftersom polisen/kontrollanter gärna vill dra in pengar nu och börjar bli desperata.
Får de lov att stoppa bussar och bötfälla folk som inte bär mask och så vidare så tror jag de inte tvekar en sekund.

Från midnatt i natt har jag hört att dom ska stoppa alla resor ut från Bangkok.
Citera
2021-07-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
3,800 baht var sista budet som jag hörde för Pfizer,jävla skitregering.
Dom som hamnar på sjukhuset med corona och varken har pengar el nära som hjälper till ekonomiskt får ingen mat under vistelsen.. regeringen skiter fullständigt i folket verkar det som.

Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Vaccin kan man få gratis. Vill man ha t.ex. Moderna så får man betala 3300 för två doser. (3300 är vad jag kommer få betala)

Jaha, det var ändå såpass "billigt" med vaccin nu alltså. Det var iofs några månader sen jag snackade med min vän i Bangkok, kanske har ändrats sen dess eller så hade han helt enkelt uppfattat fel.
Citera
2021-07-21, 05:24
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av journeyman2k
Jaha, det var ändå såpass "billigt" med vaccin nu alltså. Det var iofs några månader sen jag snackade med min vän i Bangkok, kanske har ändrats sen dess eller så hade han helt enkelt uppfattat fel.

Verkar vara många bud som vanligt där 😅 Men hoppas styret får skit och sanktioner från andra länder för att de ska ändra sig fast de blir väl bara mer bångstyriga isf 🤣🤣🤣
Citera
2021-07-21, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor

Klippet visar en typisk ung farang count med barlady som ställer till massor av problem för uppväxta mogna expats i thailand p ga dickheads attityder i Thailands i coronatider.
Kasta ut clownen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in