2021-07-20, 21:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ok, men förklara detta då :

A child is defined as any person under the age of 18.

https://www.cps.gov.uk/crime-info/sexual-offences

För jag får det inte ihop..

Citat:
In each UK nation, the age of consent (the legal age when people can engage in sexual activity) is 16-years-old. This is the same regardless of the person's gender identity, sexual identity and whether the sexual activity is between people of the same or different gender.
https://learning.nspcc.org.uk/child-protection-system/children-the-law

De är barn under 18 men de är fria att ha sex vid 16. Står ju ganska tydligt på sidan. Som man är byxmyndig vid 15 i Sverige men fortsatt då inte myndig helt som vid 18.
Citera
2021-07-20, 21:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Det verkar faktiskt som att du har rätt här. Jämförde med Adam Johnson och han blev gripen och åtalad för ”sexual activity with a child under 16” så det verkar finnas någon sorts gränsdragning där också mellan byxmyndig och myndig.

Visst är det fel att vara otrogen och allt det men det vore ju helt jävla förjävligt om han fått utstå det här drevet för att ha dragit över någon 17 åring.

Du rör en viktig punkt med det fetade.., saker jag undrat över..

Det är väl först när själva åtalet läggs, som man får veta själva åtalspunkterna. Dvs åklagaren kan fram tills lägga till försvårande saker som det fetade..
Citera
2021-07-20, 21:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Steven Gerrard blev misstänkt för en liknande grej för drygt 20 år sen, inte barnporografi direkt. Men att han hade lekt med yngre/mindreåriga tjejer, skillnaden var dock att Gerrard själv var rätt ung på den tiden.
Citera
2021-07-20, 21:31
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
De är barn under 18 men de är fria att ha sex vid 16. Står ju ganska tydligt på sidan. Som man är byxmyndig vid 15 i Sverige men fortsatt då inte myndig helt som vid 18.

Tack. Missade faktiskt det.

Då är det väl under 16 då..

Vad än för slags aktiviteter det gäller..
Citera
2021-07-20, 21:31
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stardust74
Mmmm. Vad vet jag, men förmodligen inte va?
Nej jag säger inte att jag har rätt men jag slänger bara ut idén att fotbollsspelare framledes kanske skulle kunna knäböja inför frågor som främjar islänningar också. Jag är dock en idiot och förväntar mig inget svar.
Citera
2021-07-20, 21:39
Medlem
Citat:
Du rör en viktig punkt med det fetade.., saker jag undrat över..

Det är väl först när själva åtalet läggs, som man får veta själva åtalspunkterna. Dvs åklagaren kan fram tills lägga till försvårande saker som det fetade..

Jo det blir intressant att se hur det utvecklar sig den närmsta tiden.

Det jag kan säga är att engelsmännen inte tar sånt här med en klackspark precis, det är ett jävligt ”moraliskt” folk på det sättet, utan det blir utfrysning, pedofil-stämpel och register on a sexual offender list for life.

Jämför de väldigt liknande fallen (Sarfo var om något värre) Adam Johnson med Kingsley Sarfo i Sverige tex - Johnson satt 3 år av ett 6 års straff och var och är untouchable för all framtid medans Sarfo satt väl något år och spelar idag (och är kapten i) ett helt okej lag i Cyperns högstaliga.
Senast redigerad av BillClintonsCigarr 2021-07-20 kl. 21:41.
Citera
2021-07-20, 21:49
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Jo det blir intressant att se hur det utvecklar sig den närmsta tiden.

Det jag kan säga är att engelsmännen inte tar sånt här med en klackspark precis, det är ett jävligt ”moraliskt” folk på det sättet, utan det blir utfrysning, pedofil-stämpel och register on a sexual offender list for life.

Inte bara utfrysning. Klubben kan tappa sponsorer, själva ligan "dras in i det" om man rycker på axlarna, dvs de kan tappa pengar. Han är slut som fotbollsspelare om anklagelserna är så illa som man kan tänka sig. Likaså all karriär efter fotbollen. Han är/var ju en legend på Island som kunde ha levat lääänge på det.

-Och då drar jag inte ens in de juridiska konsekvenserna.
-Eller vad en försmådd hustru kan komma med för krav i en skilsmässa..
Citera
2021-07-20, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Skulle du ha något emot tjejen i videon? Nej, snubblade över henne för några år sedan och tyckte bara hon var fruktansvärt vacker och sexig... Mumma!

Ja, nu vet vi inte så mycket ännu - eller har du mer info, än oss andra?
Med tanke på hur du svarat andra som inte håller med dig så är väl mitt svar hyfsat orelevant i o m att du bör förstå att jag inte håller med dig. Nu hade det ju iofs varit lagligt om det var denna tjejen Gylfi hade valt då hon faktiskt var 18 år gammal när låten släpptes (att hon sedan anspelar på att vara typ under 15 är en annan diskussion). Så ja, jag hade haft något emot det.
Citera
2021-07-20, 22:13
Medlem
Citat:
Skall verkligen bli intressant att se vad Gylfi verkligen gjort
I detta håller jag med dig.
Citera
2021-07-20, 22:14
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Inte bara utfrysning. Klubben kan tappa sponsorer, själva ligan "dras in i det" om man rycker på axlarna, dvs de kan tappa pengar. Han är slut som fotbollsspelare om anklagelserna är så illa som man kan tänka sig. Likaså all karriär efter fotbollen. Han är/var ju en legend på Island som kunde ha levat lääänge på det.

-Och då drar jag inte ens in de juridiska konsekvenserna.
-Eller vad en försmådd hustru kan komma med för krav i en skilsmässa..

Ja, om det nu är så illa som vissa vill göra det till - annars kan det slå åt andra hållet och bli kontraanmälningar och åtal. Är det så illa så har du helt rätt - allting ryker då för Gylfi - sponsorer, kontrakt, sociala nätverk, familj. Fy, faan om han ödelagt livet sitt för detta! Iofs. lär det inte gå någon nöd på honom vad gäller ekonomin, i alla fall - är värd nästan en halv miljard, hur de nu räknat. Han lär ju spenderat en del, inte bara sparat allt. Jaja, bara att bosätta sig på en söderhavsö och njuta resten utav livet. Ingen katastrof där (ekonomiskt sett)...

https://salarysport.com/football/player/gylfi-sigur%C3%B0sson/
Citera
2021-07-20, 22:21
Medlem
Imalosers avatar
Men fy fan för hans fru som precis fått barn (?) att gå igenom detta... vilken jävla idiot. Hoppas det var ett bra skjut då...
Citera
2021-07-20, 22:27
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ja, om det nu är så illa som vissa vill göra det till - annars kan det slå åt andra hållet och bli kontraanmälningar och åtal. Är det så illa så har du helt rätt - allting ryker då för Gylfi - sponsorer, kontrakt, sociala nätverk, familj. Fy, faan om han ödelagt livet sitt för detta! Iofs. lär det inte gå någon nöd på honom vad gäller ekonomin, i alla fall - är värd nästan en halv miljard, hur de nu räknat. Han lär ju spenderat en del, inte bara sparat allt. Jaja, bara att bosätta sig på en söderhavsö och njuta resten utav livet. Ingen katastrof där (ekonomiskt sett)...

https://salarysport.com/football/player/gylfi-sigur%C3%B0sson/

Jag följer med NFL nära skall sägas, och jag tror det är bara en fråga om några år innan Premier league gör lite samma sak som i NFL : Det är ett privilegium att spela i NFL, ingen rättighet. Det kommer moraliska koder som skall följas. Gör man en riktig fuling där.., så blir du inte bara utslängd ifrån laget, utan själva ligan. Det finns alltid ny talang som knackar på dörren..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in