2021-07-20, 19:46
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Hur vet du att du bara blir lindrigt sjuk efter att du har vaccinerat dig, tror du att du själv kan räkna ut hur sjuk du kommer att bli eller jag förstår inte riktigt, det kommer ju rapporter titt som tätt om att fullvaccinerade ändå hamnar på IVA eller behöver sjukhusvård.
Det vet man inte säkert, men man vet att gruppen vaccinerade klarar sig bättre fråm allvarlig sjukdom än gruppen ovaccinerade.
Sedan finns det inga garantier på individnivå.

Lite som att gruppen ungdomar mellan 15 och 24 år är överrepresenterade vid*trafikolyckor i Finland.
Ungdomarna står endast för cirka 12 procent av befolkningen, men 33 % av de som skadas i vägtrafiken i Finland är ungdomar.
Citera
2021-07-20, 19:49
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
En källa på det?
Du förvränger innehållet i mitt inlägg genom felaktig citerin, varför?
Citera
2021-07-20, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
I Sverige fick en massa gamlingar morfinsprutan om de hade "symtom", det är riktigt jävla vidrigt. Att sätta stämpeln covid19 på en död person är inte lika allvarligt.

Det är möjligt att de försöker skrämma upp folk, jag vet inte.
De blev lurade av likbilarna i Bergamo och skrev av Covidsmittade som mer eller mindre levande döda. Tillslut visade det sig att många, även personer med många riskfaktorer, på SÄBO etc, faktiskt överlever skiten.
Citera
2021-07-20, 19:57
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag förstår verkligen läkarnas frustration över att något som verkar bra inte blir godkänt för användning. Det borde vara en enkel uppgift att genomföra en tillförlitlig studie som EMA/Läkemedelsverket kan godkänna.

Sedan har ju inte Tjeckien, Slovakien mfl. länder som godkänt Ivermectin lyckat särskilt bra. Slovakien har gått från 412 döda per miljon invånare när Ivermectin godkändes vid årsskiftet till 2294 döda per miljon invånare idag, ett halvår senare.
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2021-01-01..latest&pickerSort=desc&pickerMetric=new_cases_ smoothed_per_million&Metric=Confirmed+deaths&Inter val=Cumulative&Relative+to+Population=true&Align+o utbreaks=false&country=SWE~European+Union~POL~CZE~ SVK~HUN

Nu far du med totala osanningar. Dödsfallen rasade snabbt när Slovakien satte in ivermectin.
Tjekien? När godkändes Ivermectin där?
Citera
2021-07-20, 19:59
Medlem
Totala antalet smittade och döda från vecka 27 & 28
*Rapporterat löpande från FHM*

Vecka 27 (6-9 juli)
Stockholm= 450 smittade & 1 död
Västra Götaland=271 smittade & 1 död
Skåne= 176 smittade & 0 döda
Norrbotten= 114 smittade & 0 döda
Halland=75 smittade & 0 döda
Uppsala= 72 smittade & 0 döda
Värmland= 68 smittade & 0 döda
Jönköping= 65 smittade & 0 döda
Östergötland= 62 smittade & 2 döda
Västerbotten= 35 smittade & 0 döda
Örebro= 35 smittade & 0 döda
Sörmland= 33 smittade & 3 döda
Västernorrland= 28 smittade & 1 död
Jämtland/härjedalen= 28 smittade & 0 döda
Dalarna = 27 smittade & 1 död
Kalmar= 27 smittade & 0 döda
Kronoberg= 24 smittade & 0 döda
Gävleborg= 23 smittade & 0 döda
Västmanland= 21 smittade & 3 döda
Blekinge = 14 smittade & 0 döda
Gotland= 12 smittade & 0 döda

Totalt= 1660 smittade & 12 döda = 138,3 smittade/död
snitt= 237 smittade/dag & 1,71 döda/dag

Vecka 28 (13-16 juli)
Stockholm= 606 smittade(+156) & 3 döda(+2)
Västra Götaland= 348 smittade(+77) & -2 döda(-3)
Skåne= 232 smittade(+56) & 0 döda
Halland= 70 smittade(-5) & 0 döda
Värmland= 53 smittade(-15) & 0 döda
Östergötland= 52 smittade(-10) & 0 döda(-2)
Jönköping= 50 smittade(-15) & 0 döda
Uppsala= 48 smittade(-24) & 1 död(+1)
Sörmland= 41 smittade(+8) & 0 döda(-3)
Kronoberg= 36 smittade(+12) & 0 döda
Norrbotten= 34 smittade(-80) & 0 döda
Gävleborg= 28 smittade(+5) & 0 döda
Dalarna= 24 smittade(-3) & 0 döda(-1)
Kalmar= 24 smittade(-3) & 0 döda
Örebro= 24 smittade(-11) & 0 döda
Västerbotten= 22 smittade(-13) & 0 döda
Västmanland= 16 smittade(-5) & 0 döda(-3)
Blekinge= 12 smittade(-2) & 0 döda
Västernorrland= 10 smittade(-18) & 1 död
Jämtland/härjedalen= 9 smittade(-19) & 0 döda
Gotland= 8 smittade(-4) & 0 döda

Totalt= 1747 smittade(+87) & 3 döda(-9) = 582 smittade/död
snitt= 250 smittade/dag(+13) & 0,43 döda/dag
Citera
2021-07-20, 20:09
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Nu far du med totala osanningar. Dödsfallen rasade snabbt när Slovakien satte in ivermectin.
Varför tror man slutade med Ivermectin i Tjeckien och Peru efter att dödstalen rusade?
Citera
2021-07-20, 20:15
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor

Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Varför tror man slutade med Ivermectin i Tjeckien och Peru efter att dödstalen rusade?

Varför sitter du och hittar på massa skit. Fram med källor.
Citera
2021-07-20, 20:18
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viproom
Där kom den om några veckor då jävlar

Måndagssiffran i Stockholm landade på 427 stycken. Rejäl ökning, precis som jag sa.

Jag tror inte det kommer bli överfulla sjukhus i höst och är ingen alarmist. Däremot så tror jag Sverige kommer följa övriga Europa och se en kraftig ökning av antalet fall.

Vill man få en hint om hur hösten blir för Sverige är UK intressant att följa.
Citera
2021-07-20, 20:19
Medlem
Har inte läst alla inlägg men att ivermektin fungerar råder det ingen tvivel om. Den som tror annat bör lyssna på Joe Rogans podcast där Brett Weinstein och Pierre Kory medverkar. Både är mycket kunniga om ivermektin. https://www.youtube.com/watch?v=bX_QJtfwrH4

Även denna artikel bör läsas.

https://www.dagensmedicin.se/opinion/debatt/ivermektin-skulle-kunna-vara-det-som-avslutar-pandemin/

Citat:
Sammanfattningsvis visar studierna när ivermektin jämförs med kontrollgrupp följande (12):

• 85 procents förbättring i 14 profylaxstudier

• 74 procents förbättring i 26 tidig behandlings-studier

• 46 procents förbättring i 22 sen behandlings-studier

• 69 procents förbättring i 24 studiers mortalitetsresultat

• 62 procents förbättring i 32 randomiserade kontrollerande studier
Citera
2021-07-20, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Om jag inte missminner mig har Ericsson fått mer än dubbelt så höga böter och många fortsätter att prata i telefon i alla fall.

Det är ju inte samma sak, men det visar att det förekommer höga företagsböter i USA.
Givetvis har du fel, hade inte räknat med nått annat från dig, har man igen hjärna kan man ju inte minnas nått!

Ericsson fick böta 1miljard dollar!
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/ericsson-betalar-mer-an-en-miljard-dollar-i-usa-uppgorelse

Det är så klart en jävla skillnad att hålla på vilseleda folk om mediciner än att muta några för att få ett kontrakt inom telekom.

Samtidigt visar ju detta att det mutas överallt, bara en naiv svensk kan tro nått annat.
Citera
2021-07-20, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Måndagssiffran i Stockholm landade på 427 stycken. Rejäl ökning, precis som jag sa.

Jag tror inte det kommer bli överfulla sjukhus i höst och är ingen alarmist. Däremot så tror jag Sverige kommer följa övriga Europa och se en kraftig ökning av antalet fall.

Vill man få en hint om hur hösten blir för Sverige är UK intressant att följa.

Tror jag med. Troligtvis kommer betydligt färre bland de vaccinerade drabbas av svår sjukdom och död trots ev. höga smittotal.
Citera
2021-07-20, 20:27
Medlem
Fortfarande lika överhypat och uppförstorat som alltid. Media försöker mjölka skiten ur detta för klick. Vänsterregimerna älskar Covid som verktyg att kontrollera folket. Den dumma massan fortsätter låta sig luras och står på kö att låta sig injiceras med experimentella nya vacciner likt de idioter de är. Det är inte Covid som är problemet, det är den nya generationen av idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in