2021-07-20, 20:20
Medlem
swimmingpools avatar
Hur gammalt är barnet/barnen? 15 är väl olagligt i UK.
Citera
2021-07-20, 20:27
Medlem
Urins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stardust74
Just nu pratas det VÄLDIGT mycket men ytterst lite från lite säkra källor. Ni måste ha i åtanke att Island är ett oerhört litet land och nationalsporten är faktiskt inte fotboll utan att prata om varandra.... Med det sagt så har jag två gånger under dagen pratat med min vän som jag tidigare nämnt, som är på KSÍ lönelista om man säger. Vännen är bekant med men ej personlig vän till GS, är däremot mycket nära vän till flera i och runtom landslaget. Där har min vän hört, från "straight from the source" på ett eller annat sätt att det är frun som larmat, några har fått info om att frun kom på GS och denna 14-15 åriga individ men inte alla har hört exakt samma version så den är ej verifierad. Att frun gjorde nån kortlivad dementi ska ha varit på en slags "order" eller en väldigt stark rekommendation / önskan från diverse inbandade arbetsgivare och sponsorer, i ett försök att vinna lite tid. Hon är trots allt GS fru så här på ön har alla stor respekt och medlidande för hennes väldigt svåra situation, det är hennes man och far till hennes barn som gjort något förfärligt. Det är nog inte en alldeles tydlig och rak väg hon ska vandra här. Att hon tog ner Instagram tolkas av dom flesta som att dementin inte plockas ner bara den, utan hela kontot som en slags statement.

Det är absolut inte så att storyn sväljs med hull och hår, det är blandade läger, det är svårt att klä i ord hur 2016 års landslag har gudlik status här och vad "strákarnir okkar" (övers: våra grabbar/pojkar) gjorde för den nationella själen och stoltheten. Och då har GS varit en av dom absolut största gudarna, utan tvekan. Det är ändå så att det är övervägande fler som tror på detta, och med varor som plockas ner från hyllor och ett KSÍ som inte uttalat sig alls, ett twitter som glöder och så vidare, så är han totalt bränd här på ön oavsett hur detta slutar. Han kan inte komma tillbaka från detta, det inser alla. Anklagelserna ska vara ganska tunga, det är allt min vän sa men ville inte gå närmare in på det, då det är munkavle som gäller från min väns arbetsgivare just nu.

Tack! Spännande att höra hur snacket går direkt från Island.

Väldigt tråkig situation dock. Särskilt för frugan och barnet givetvis.. men lider med GS också. Vilken jävla soppa!
Citera
2021-07-20, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Visst är det så - hur mången förresten gör inte det? Nästan alla har dessutom mången gånger särskilt i denna tidsålder vi nu lever i, kommenterat en kvinnas arsle och när de vänder sig om så är de tonåringar. Men då skulle alltså lusten avta, eller? Självklart tänder inte alla på tonåringar, men fler gör det säkerligen än de som inte gör det. Varför, som någon sa, så många tända på det rakade modet - av hygieniska skäl säger ni kanske, my ass, säger jag!

Får man förresten i GB gillra fällor för ex pedofiler och sk. "groomingbrott"? kanske är det något sådant han snubblat i...?

Bra tänkt faktiskt, mycket möjligt! Yes det händer och står i media regelbundet - senaste jag läste var den här för nån vecka sen:

www.dailymail.co.uk/news/article-9791171/amp/Paedophile-40-caught-sting-trying-mobile-phone-14-year-old-girl.html
Citera
2021-07-20, 20:33
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Bra tänkt faktiskt, mycket möjligt! Yes det händer och står i media regelbundet - senaste jag läste var den här för nån vecka sen:

www.dailymail.co.uk/news/article-9791171/amp/Paedophile-40-caught-sting-trying-mobile-phone-14-year-old-girl.html

Om det hade varit en "sting operation" ifrån polisen, så tror jag det nog hade framkommit.
Citera
2021-07-20, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Om det hade varit en "sting operation" ifrån polisen, så tror jag det nog hade framkommit.

Inte nödvändigtvis det hade utretts och rapporterats som vanligt såhär tidigt i fallet men tror inte att frugan hans hade anmält vilket det ändå verkar som att hon gjort.
Citera
2021-07-20, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr

Lite OffT men i USA är det väl fullt tillåtet? För c:a 25 år sedan åkte en hög chef i LKAB dit just på det sättet. Han chattade med vad han trodde var en mycket ung flicka. Han for till USA för att träffa henne och blev haffad av polisen redan vid flygplatsen. Han hade i verkligheten chattat med en kvinnlig polis. Det blev ett ganska omskrivet fall på den tiden.
Citera
2021-07-20, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Lite OffT men i USA är det väl fullt tillåtet? För c:a 25 år sedan åkte en hög chef i LKAB dit just på det sättet. Han chattade med vad han trodde var en mycket ung flicka. Han for till USA för att träffa henne och blev haffad av polisen redan vid flygplatsen. Han hade i verkligheten chattat med en kvinnlig polis. Det blev ett ganska omskrivet fall på den tiden.

Fullt tillåtet i UK också händer regelbundet och rapporteras väldigt ofta i media. Skillnaden är att här kan vilken stolle som helst skapa en liten ”paedophile hunter” grupp och ge sig ut på nätet och låtsas vara ett småbarn för att haffa nån.
Citera
2021-07-20, 20:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad

The Internet: where men are men, women are men, and children are FBI agents

Fullt lagligt i USA. Brottsprovokation. I Sverige som skillnad måste det ju finnas ett riktigt offer. Ett riktigt barn som skulle kunna fara illa. Tror det är samma sak i UK.
Citera
2021-07-20, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
The Internet: where men are men, women are men, and children are FBI agents

Fullt lagligt i USA. Brottsprovokation. I Sverige som skillnad måste det ju finnas ett riktigt offer. Ett riktigt barn som skulle kunna fara illa. Tror det är samma sak i UK.

Fullt tillåtet i UK också händer regelbundet och rapporteras väldigt ofta i media. Skillnaden är att här kan vilken stolle som helst skapa en liten ”paedophile hunter” grupp och ge sig ut på nätet och låtsas vara ett småbarn för att haffa nån. De brukar livestreama på Facebook medans de håller fast och ”förhör” personen i fråga och videorna slutar oftast med att polisen dyker upp och arresterar.
Citera
2021-07-20, 20:47
Medlem
catforwardpowers avatar
Det är ju otrogenheten som är det mest förkastliga. Om man inte nöjer sig med en 10-poängare till fru då har man allvarliga problem. Hade han vart singel och svårt att få sex hade jag ryckt på axlarna om denna händelse
Citera
2021-07-20, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Det är ju otrogenheten som är det mest förkastliga. Om man inte nöjer sig med en 10-poängare till fru då har man allvarliga problem. Hade han vart singel och svårt att få sex hade jag ryckt på axlarna om denna händelse

Jag kanske är ute och cyklar men jag skulle bli ytterst förvånad om inte 90% av alla fotbollsproffs vänstrar regelbundet (med deras partners goda minne). Känns nästan som a part of the deal!
Citera
2021-07-20, 20:50
Medlem
Har han tryckt en 15-åring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här