2021-07-20, 15:35
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Hack i skivan!
Du glömmer fort!

15 % av de avlidna hade ingen underliggande sjukdom.
26,5 % av de avlidna hade en av dessa sjukdommar; Hjärt- och kärlsjukdom, Högt blodtryck, Diabetes, Lungsjukdom
58,5 % av de avlidna var multisjuka när de smittades av corona.
https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-over-antal-avlidna-i-covid-19/

Någon som har någon gissning på varför nästan ingen dör längre?
  1. Corona/covid har aldrig funnits.
  2. Corona/covid har försvunnit.
  3. När många har fått immunitet genom vaccination/sjukdom minskar antalet smittan och dödstalen.
Förra sommaren försvann det ju av sig själv i prinicip, utan vaccin. Tror inte man kan säga så mycket nu tills hösten och rusket kommer. Då får vi se hur det blir. Och den där delta-varianten verkar inte kul heller.
Citera
2021-07-20, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Som jag förstod det var det en som ligger till grund för alla de andra studierna. Med det sagt så kan det ju ff fungera.

https://www.theguardian.com/science/2021/jul/16/huge-study-supporting-ivermectin-as-covid-treatment-withdrawn-over-ethical-concerns

DarkHorse Podcast Clips
One of the virtues of meta-analysis is that it allows conclusions to be adjusted with changing evidence. One Randomized Controlled Trial included in the BIRD Group's meta-analysis of Ivermectin has been challenged in The Guardian. It is unclear if the study in question is fatally flawed. In this clip, Tess Lawrie shows us what happens to the meta-analysis when the suspect study is eliminated. Answer: the estimate of the medication's effectiveness change somewhat (prevention of death drop's from 62% to 49%. Prophylactic effectiveness goes up slightly from 86% to 87%. Confidence intervals become somewhat wider). The conclusion of the analysis remains the same: Ivermectin reduces deaths substantially and is a very effective preventive measure against the contraction of COVID-19.
https://odysee.com/@DarkHorsePodcastClips:b/ivermectin-meta-analysis:4
Citera
2021-07-20, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Gör det någon skillnad huruvida det är ett virus eller ett vaccin som har instruerat cellerna att tillverka spikeproteinerna?

Är spikeproteinerna mer benägna att stanna på rätt ställe såvida dom har tillverkats på uppmaning från viruset?

Spikproteinerna kan orsaka skada i båda fallen.

https://swebbtv.se/w/991eef0c-fc00-496d-b0b2-659e1a3c3567
Citera
2021-07-20, 16:40
Medlem
Citat:
Gör de, jag tycker det verkar vara tvärtom? Fast i USA kanske det är så? I Indien verkar det vara katastrofalt värre på andra hållet än vad myndigheterna säger.

https://www.rt.com/news/529712-india-covid-deaths-catastrophically-worse/

Nu rörde frågan USA men vi kan med all säkerhet konstatera att de gör likadant även i Indien (och andra delar av världen).

Tycker inte du det är suspekt att myndigheter i princip beordrar läkare m.m att stämpla de som dör, oavsett om Covid 19 var med i bilden eller ej, som döda av Covid 19?

https://files.catbox.moe/q7p2et.mp4
Citera
2021-07-20, 16:49
Medlem
Citat:
Var tror du spikeproteinerna hamnar om du blir infekterad?

Nu menade jag dom spikproteinerna som man får i sig via vaccinen.
Citera
2021-07-20, 16:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Nu rörde frågan USA men vi kan med all säkerhet konstatera att de gör likadant även i Indien (och andra delar av världen).

Tycker inte du det är suspekt att myndigheter i princip beordrar läkare m.m att stämpla de som dör, oavsett om Covid 19 var med i bilden eller ej, som döda av Covid 19?

https://files.catbox.moe/q7p2et.mp4

Jag orkar inte bry mig om konspirationsteorier. I början säger att han patienten har lunginflammation och att sonen blivit testad positivt för coronoviruset. Då är det väl nära till hands att tänka sig att det är covid19 på patienten? Varför testar man inte patienten, istället för att ta det som en konspiration?

Läste du inte att man underskattar antalet döda i Indien, likadant gjorde man i Ryssland.
Citera
2021-07-20, 16:52
Medlem
Citat:
Jag orkar inte bry mig om konspirationsteorier. I början säger att han patienten har lunginflammation och att sonen blivit testad positivt för coronoviruset. Då är det väl nära till hands att tänka sig att det är covid19 på patienten? Varför testar man inte patienten, istället för att ta det som en konspiration?

Läste du inte att man underskattar antalet döda i Indien, likadant gjorde man i Ryssland.

Du lyssnade inte då, det första exemplet (klippet har fler än 1) så säger han ordagrant att han fick order om att stämpla de som hade "symptom" av Covid 19 (lunginflammation bl a) skulle stämplas som döda av Covid 19 (även om Covid 19 inte var vad som gav lunginflammationen). Lunginflammation i hans exempel var just bara det, ett exempel.

Poängen är att högt uppsatta på stats nivå beordrar läkare m.m att artificiellt trycka upp antalet som dör av Covid 19 (för att skrämma befolkningen).
Citera
2021-07-20, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Står inte ett ord om "nödgodkännande" på läkemedelsverkets hemsida.
Tvärtom står det uttryckligen att vaccinen är fullgott godkända.

Det står även att det cirkulerar felaktig information om detta.

Då är frågan om du är korkad som tror på felaktig information eller om du är en tönt som försöker sprida felaktig information.
Jag gissar på det sistnämnda.

Fullt godkända är dom inte. Lyssna och lär.

https://swebbtv.se/w/991eef0c-fc00-496d-b0b2-659e1a3c3567
Citera
2021-07-20, 16:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nu menade jag dom spikproteinerna som man får i sig via vaccinen.

Du får inte i dig några spikproteiner av vaccinen.
Citera
2021-07-20, 16:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Du lyssnade inte då, det första exemplet (klippet har fler än 1) så säger han ordagrant att han fick order om att stämpla de som hade "symptom" av Covid 19 (lunginflammation bl a) skulle stämplas som döda av Covid 19 (även om Covid 19 inte var vad som gav lunginflammationen). Lunginflammation i hans exempel var just bara det, ett exempel.

Poängen är att högt uppsatta på stats nivå beordrar läkare m.m att artificiellt trycka upp antalet som dör av Covid 19 (för att skrämma befolkningen).

I Sverige fick en massa gamlingar morfinsprutan om de hade "symtom", det är riktigt jävla vidrigt. Att sätta stämpeln covid19 på en död person är inte lika allvarligt.

Det är möjligt att de försöker skrämma upp folk, jag vet inte.
Citera
2021-07-20, 16:59
Medlem
Citat:
I Sverige fick en massa gamlingar morfinsprutan om de hade "symtom", det är riktigt jävla vidrigt. Att sätta stämpeln covid19 på en död person är inte lika allvarligt.

Det är möjligt att de försöker skrämma upp folk, jag vet inte.

Varför skickar då myndigheter ut skrivna dokument däri de beordrar berörda personer att stämpla folk som INTE dött av Covid 19, att de just dött av Covid 19.

Varför känner man ett behov av att göra så tror du?
Citera
2021-07-20, 17:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Varför skickar då myndigheter ut skrivna dokument däri de beordrar berörda personer att stämpla folk som INTE dött av Covid 19, att de just dött av Covid 19.

Varför känner man ett behov av att göra så tror du?

Bra fråga, jag vet inte. Du har inte tänkt tanken att någon satt ihop den där videon för att skrämma dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in