2021-07-20, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag har frågat lite om denne man men aldrig fått något svar. Har han någon form av juridisk utbildning, eller på annat sätt införskaffat sig kunskaper för att kunna agera som juridiskt ombud?

Hur mycket brukar han fakturera för per timme? Är det ett belopp som motsvarar hans kompetens, eller är det ett arvode av advokatstorlek?

Upplyser han sina klienter, ifall han saknar formell juridisk utbildning om detta?

Är svaren att han har utbildning och att arvodets storlek motsvarar detta så är ju allt helt i sin rätt.

Men har han ingen utbildning, har tar ett högt arvode och han upplyser inte sina klienter om sin brist på juridisk kompetens - ja i så fall är det väl rent skojeri i så fall han ägnar sig åt.

Ingen har kunnat dokumentera någon som helst erfarenhet/utbildning i juridik förutom att han fällts för bl.a. sexualbrott mot styvdottern. Men det får väl ses som "erfarenhet" antar jag.
2021-07-20, 18:58
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Ingen har kunnat dokumentera någon som helst erfarenhet/utbildning i juridik förutom att han fällts för bl.a. sexualbrott mot styvdottern. Men det får väl ses som "erfarenhet" antar jag.

Ok, sådant borde gå att kolla upp, om det finns någon som vill engagera sig i det. Det finns ju ett begränsat antal lärosäten där man kan ta en juristexman. Sedan finns det flera högskolor där man kan ta enstaka kurser av typen 10 veckors juridisk översiktskurs, men en sådan utbildning tycker jag inte är tillräckligt för att någon ska vara juridiskt ombud vid kvalicierad rättstvister, och definitivt inte ta arvode i advokatstorlek.
2021-07-20, 19:05
Medlem
Citat:
Jag är rätt säker på att Esb sa detta vid TV4 intervjuen. Detta var ju en av anledningarna till varför jag svängt i frågan. Säger Esb att det var nedtagningen av träd/sly som gjorde att han ville häva fastighetsaffären får man väl ändå tro på honom. Varför skulle han sitta i TV4 och ljuga om detta?

Menar du på allvar att du svängde i frågan för att Esb visade sig så förvirrad att det var först när Ebba började röja som han insåg att den välojade partiledaren utmanövrerat honom från sitt hus?

Det var en dålig grund för en märklig lättomsvängning.
2021-07-20, 19:21
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Menar du på allvar att du svängde i frågan för att Esb visade sig så förvirrad att det var först när Ebba började röja som han insåg att den välojade partiledaren utmanövrerat honom från sitt hus?

Det var en dålig grund för en märklig lättomsvängning.

Så du menar att man inte ska ta honom på orden?

Men vad är bevisen för att han skule vara så pass förvirrad? Jag tycker att han gav ett adekvat intryck vid intervjuen.

Jag skrev ett av de skäl till jag svängde. Det så klart ännu flera saker som jag anser väga till Ebbas fördel.
2021-07-20, 19:24
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Jag har frågat lite om denne man men aldrig fått något svar. Har han någon form av juridisk utbildning, eller på annat sätt införskaffat sig kunskaper för att kunna agera som juridiskt ombud?

Hur mycket brukar han fakturera för per timme? Är det ett belopp som motsvarar hans kompetens, eller är det ett arvode av advokatstorlek?

Upplyser han sina klienter, ifall han saknar formell juridisk utbildning om detta?

Är svaren att han har utbildning och att arvodets storlek motsvarar detta så är ju allt helt i sin rätt.

Men har han ingen utbildning, har tar ett högt arvode och han upplyser inte sina klienter om sin brist på juridisk kompetens - ja i så fall är det väl rent skojeri i så fall han ägnar sig åt.
Leif GW kallar honom jurist. Jag har för mig att jag läst någonstans att han blev utesluten ur advokatsamfundet. Men det kan jag minnas fel om.

Jag har ingen aning om vad han upplyser sina klienter om. Ingen aning om vilka priser han har heller.

Finns inget om detta i hans egen tråd?
2021-07-20, 19:31
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Leif GW kallar honom jurist. Jag har för mig att jag läst någonstans att han blev utesluten ur advokatsamfundet. Men det kan jag minnas fel om.

Jag har ingen aning om vad han upplyser sina klienter om. Ingen aning om vilka priser han har heller.

Visserligen så har Advokatsamfundet plockat in en hel del personer som har blivit kriminella, men det inte en chans att de skulle plocka in en fälld sexualförbrytare.

Sin kunskap har han skrapat ihop när han har varit åtalad, inte fan är han eller har varit advokat.
2021-07-20, 19:36
Medlem
Citat:
Så du menar att man inte ska ta honom på orden?

Men vad är bevisen för att han skule vara så pass förvirrad? Jag tycker att han gav ett adekvat intryck vid intervjuen.

Jag skrev ett av de skäl till jag svängde. Det så klart ännu flera saker som jag anser väga till Ebbas fördel.
Den facistoida hänsynslösheten mot den kognitivt nedsatta 82-åringen? Fy på dig.
2021-07-20, 20:00
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt

Ok, har ej hittat något, har frågat flera gånger. Ingen verkar känna till något om detta. Förvisso enkelt att kolla upp, genom några mail/telefonsamtal men mitt intresse av denna affär sträcker sig inte så långt.
2021-07-20, 20:02
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Den facistoida hänsynslösheten mot den kognitivt nedsatta 82-åringen? Fy på dig.

Är jag hänsynslös mot en 82-åring? Påstår du detta? Vad grundar du detta på? Du gör du nämligen dig skyldig till ett brott, nämligen förtal. Är du medveten om detta?
2021-07-20, 20:04
Medlem
Citat:
Tyvärr hittade jag inget närmare hus, ut med gubbjäveln.
Larvigt.
Det fanns närmare hus men det var hus som beboddes och togs om hand,
Har sett vad grannar i området tyckte om hur det såg ut både huset och tomten, de var glada att det äntligen skulle tas om hand, trodde dom.
2021-07-20, 20:10
Medlem
Citat:
Ok, har ej hittat något, har frågat flera gånger. Ingen verkar känna till något om detta. Förvisso enkelt att kolla upp, genom några mail/telefonsamtal men mitt intresse av denna affär sträcker sig inte så långt.
Jag gissar att lärosätet är ett känt universitet som heter ”Livets hårda skola”. Det är ständigt några klienter inom kriminalvården som passar på att läsa juridik för att sedan hemfalla till rättshaverism i olika former. Det är deras revansch mot ett samhälle som inte förstår deras ”genialitet”. Det brukar sluta med att de kluddar till saker och ting. I detta fall blev en helt normal fastighetsaffär en riktig soppa med lögner och nya ombud som inte ens tagit på sig uppdraget. Rena lyteskomiken.

https://www.svd.se/svindlare-ska-lasa-juridik-i-fangelset

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/12dxK/domd-kidnappare-pluggar-till-jurist

https://www.lundagard.se/2019/06/03/pa-bada-sidor-av-lagen/
2021-07-20, 20:37
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag gissar att lärosätet är ett känt universitet som heter ”Livets hårda skola”. Det är ständigt några klienter inom kriminalvården som passar på att läsa juridik för att sedan hemfalla till rättshaverism i olika former. Det är deras revansch mot ett samhälle som inte förstår deras ”genialitet”. Det brukar sluta med att de kluddar till saker och ting. I detta fall blev en helt normal fastighetsaffär en riktig soppa med lögner och nya ombud som inte ens tagit på sig uppdraget. Rena lyteskomiken.

https://www.svd.se/svindlare-ska-lasa-juridik-i-fangelset

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/12dxK/domd-kidnappare-pluggar-till-jurist

https://www.lundagard.se/2019/06/03/pa-bada-sidor-av-lagen/

Det är möjligt att han har pluggat under sin tid i kriminalvårdens försorg, men har han en examen?

Ja, en riktig soppa har det blivit. Istället för att bli mångmiljonär och kunna sätta en rejäl guldkant på sin tillvaro de sista åren riskerar Esb att förlora en stor del av sina tillgångar ifall han förlorar en långdragen rättsprocess.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in