2021-07-20, 19:09
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Inte till random länder men barnets mor var, och barnet är, medborgare i Mongoliet så har barnet säkert släkt där. Det finns också godtagbara barnhem i Mongoliet.

Hur vet du att hon är från Mongoliet?
Källa på det?

Det är MGM som är mongol.
Citera
2021-07-20, 20:03
Medlem
L.Kollbergs avatar
Tidningen Expressen skriver: "målsägandebiträde för kvinnans barn och två syskon i Sverige."

Jag förstår detta att syskonen befinner sig i Sverige och inte att målsägandebiträde säger detta i Sverige vilket är en självklarhet.
Kvinnan har alltså två syskon i livet. Istället för att skicka barnet tillbaka till Kina eller Mongoliet eller något annat asiatiskt land borde ett av syskonen ta hand om det stackars föräldralösa barnet.
Citera
2021-07-20, 20:10
Medlem
Till höger om Farsta Badet & sporthallen finns nere vid sjön en liten udde med sån stig in och cementring som ortens A-lag har trivselträffar runt på den sköna tiden på året med övernattning och uteknull i buskarna med ortens fyllekärringar
Citera
2021-07-20, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Ditt inlägg tyder på att kvinnan åkte från Trångsund till Farsta strand. Kanske förklarar varför mannen åkte dit från Rinkeby. En romantisk promenad som gick snett? Tydligen är TB gift.
MGM verkar vara gift med en person som ej är folkbokförd i Sverige. Kanske kvinna i hemlandet? Isf har han en viss frihet.
Citera
2021-07-20, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lattemorsa
Vi kan inte utvisa ett minderårigt barn till ett land om det inte finns ett ordnat mottagande i form av släktingar. Att sätta ett barn på ett plan och hoppas att det ska klara sig själv i hemlandet vore ett brott mot barnkonventionen.

Tack för påpekandet. Men är med på det. Försökte mig på att vara lite sarkastisk. Jag misslyckades.

Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
MGM verkar vara gift med en person som ej är folkbokförd i Sverige.

Vet du om MGM är folkbokförd i Sverige?
Citera
2021-07-20, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tack för påpekandet. Men är med på det. Försökte mig på att vara lite sarkastisk. Jag misslyckades.

Vet du om MGM är folkbokförd i Sverige?
I alla fall det namn som skrivits i tråden, finns på Ratsit. Där står att han är gift, men inte med vem. Om personen är gift med en person boendes i Sverige står det istället tex ”gift med en 30årig person” och sedan länk till personen.
Citera
2021-07-20, 22:14
Medlem
Citat:
MGM verkar vara gift med en person som ej är folkbokförd i Sverige. Kanske kvinna i hemlandet? Isf har han en viss frihet.

bor med en 8 år äldre kvinna
gift med en annan
och bjuder ut mordoffret
som senare hittas misshandlad,naken o död
det kan ju vara så också att den anhållne faktiskt inte är skyldig
någon annan sjuk o våldsam person kan ju ha överfallit o mördat henne.
Det är sommar o många sjuka våldtäktsmän lurar efter offer
Citera
2021-07-20, 22:54
Medlem
Citat:
I alla fall det namn som skrivits i tråden, finns på Ratsit. Där står att han är gift, men inte med vem. Om personen är gift med en person boendes i Sverige står det istället tex ”gift med en 30årig person” och sedan länk till personen.

Ok, tack.👍

Citat:
Ursprungligen postat av moshes
bor med en 8 år äldre kvinna
gift med en annan
och bjuder ut mordoffret
som senare hittas misshandlad,naken o död
det kan ju vara så också att den anhållne faktiskt inte är skyldig
någon annan sjuk o våldsam person kan ju ha överfallit o mördat henne.
Det är sommar o många sjuka våldtäktsmän lurar efter offer

Precis. Sett till vad som kommit ut så går det ju inte att bedöma om de har den rätte bakom galler.

Och långa, varma dagar lockar ut allehanda skumrask. Nog ett och annat creep som lurar i vassen vid badplatser etc.
Citera
2021-07-20, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Hur vet du att hon är från Mongoliet?
Källa på det?

Det är MGM som är mongol.
Det vet jag förstås inte. Jag svarade på ett inlägg som handlade om brottsoffrets barn, för det fall att barnet är medborgare i Mongoliet.
Citera
2021-07-20, 23:53
Medlem
Citat:
MGM verkar vara gift med en person som ej är folkbokförd i Sverige. Kanske kvinna i hemlandet?
Kanske BO?
Citera
2021-07-21, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Tidningen Expressen skriver: "målsägandebiträde för kvinnans barn och två syskon i Sverige."

Jag förstår detta att syskonen befinner sig i Sverige och inte att målsägandebiträde säger detta i Sverige vilket är en självklarhet.
Kvinnan har alltså två syskon i livet. Istället för att skicka barnet tillbaka till Kina eller Mongoliet eller något annat asiatiskt land borde ett av syskonen ta hand om det stackars föräldralösa barnet.
Varför det? Barnet kanske har sin far i hemlandet samt sina mor- och farföräldrar och ett flertal mostrar , morbröder, farbröder och fastrar som kan ta hand om honom eller henne. Dessutom har det inte framgått att BO:s två syskon som "befinner sig i Sverige" har uppehållstillstånd här.
Citera
2021-07-21, 02:59
Medlem
Gärningspersonens förfaringssätt med kroppen tyder på en eventuell forensisk medvetenhet, även om det snabba fyndet av kroppen kan ha gjort att det fortfarande kan ha funnits spår kvar på eller i kroppen, t.ex. i håret. Fingeravtryck på huden kanske inte är så troligt men kan väl inte helt uteslutas om personen har hanterat kvarlevorna med bara händer. Att kläder och andra tillhörigheter dumpats på annan plats stärker teorin om en logiskt arbetande gärningsperson.

Återstår att se om mongolen är rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in