Är det så du tänker, att för ingen hittills åkt dit i ditt pyramid/ponzi-bolag så är det legalt och riskfritt?
Ingen på mitt företag har hittills åkt dit för personrån, så då måste det vara helt okej...
Ja det är så jag tänker. Det är DU som skall bevisa att detta är brottsligt, inte jag.
Om du vill diskutera personrån står det dig fritt att starta en tråd om detta.
märkligt , cash fx group är ju fullt av onecoinmongon, kanske spelar namnet mindre roll, pyramidspel och bedrägeri är ju va det är, även om det naturligtvis "inte är det den här gången heller"....
Öööh,, ja?. 🤔
Står att någon (ingen vet vem) varnar för något (ingen vet vad).. har du själv skapat sidan och lagt in hela fem ord i en mening?
Men.. väntar på länken där du visar att någon i Sverige har åkt dit för att hen varit medlem i Cash FX Group????
Ponzi och pyramidspel är olagliga i hela den civiliserade världen, så är det olagligt att blåsa människor i UK så är det samma i sverige, det är snarlik finnanslagstiftning. (större delen av eu)
För att vara en ponzi/pyramidspelsbedragare är du precis lika kunnig om finnansektorn och juridiskt bevandrad som... en typisk ponzi/pyramidspelsbedragare.
Ja det är så jag tänker. Det är DU som skall bevisa att detta är brottsligt, inte jag.
Om du vill diskutera personrån står det dig fritt att starta en tråd om detta.
Vad ska jag bevisa?
Jag har hänvisat till vissa officiella texter där det framgår vad jag har sagt.
de verkade inte köpa ditt argument att det bara är ett missförstånd och att cashfx inte sysslar med bedrägeri...
Är väl Du som skall vända dig till polis/åklagare, det är ju DU som fått för dig att det är olagligt att vara medlem i Cash FX Group.
IQ som en fisk när man går på ”allmänt känt”, du e korkad på riktigt 😂
Jag har hänvisat till vissa officiella texter där det framgår vad jag har sagt.
Det med personrån var en metafor.
Officiella texter?? När, var?? Vad har du sagt? Påstår du oxå att det är olagligt att vara medlem i Cash FX Group, i så fall vill jag ha en källa och länk?
Öööh,, ja?. 🤔
Står att någon (ingen vet vem) varnar för något (ingen vet vad).. har du själv skapat sidan och lagt in hela fem ord i en mening?
Finansinspektionen (FI) är en svensk statlig förvaltningsmyndighet, som sorterar under Finansdepartementet och ansvarar för den tillsyn, regelgivning och tillståndsprövning som rör finansiella marknader och finansiella företag.
Det är för övrigt FI som kräver att bankerna tar in information om sina kunder, så att det inte förekommer exempelvis penningtvätt.
Officiella texter?? När, var?? Vad har du sagt? Påstår du oxå att det är olagligt att vara medlem i Cash FX Group, i så fall vill jag ha en källa och länk?
Om ditt företag sysslar med penningtvätt och/eller finansiering av terrorverksamhet så är det olagligt.
Är väl Du som skall vända dig till polis/åklagare, det är ju DU som fått för dig att det är olagligt att vara medlem i Cash FX Group.
IQ som en fisk när man går på ”allmänt känt”, du e korkad på riktigt 😂
varför då?
FI varnar ju redan för att beblanda sig med cashfx. det finns ju mängder med "fantastiska möjligheter" på varningslistan, onecoin tex.....
Theres a sucker born every second.... och med jämna mellanrum även en ponzi/pyramidspels bedragare som inte tillför något, annat än hur det ser ut i botten på livets septistank....
du kan hitta en ref länk på facebook, det är en exklusiv grupp, precis som de i cashfx, i många fall bokstavligen samma människor....
Källa på folk som åkt dit?? Du är en stor jävla lögnare och mytoman, har bett dig i flera dagar att komma med källor men du bara fortsätter att ordbajsa, du är en lögnare, mytoman, loser, obildad, korkad.. lider faktiskt med dig din fattige fan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!