2021-07-19, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag fick för mig att du var en av alla dom som gör det, men då har jag blandat ihop.

Bäckström är min absoluta favoritspelare, hans passningar kan nästan få mig att grina ibland. Men jag har faktiskt inget favoritlag, utan brukar följa 3-4 lag lite närmare varje säsong. Främst de som jag tycker har intressanta svenskar.
Nästa säsong kommer Minnesota nog vara ett av de lag som jag följer lite närmare, främst för Joel Eriksson Ek. Skulle Landeskog gå till Kraken kommer det bli ett annat lag att följa. Överlag har jag lättare att följa lagen i väst då matcherna där oftare går tidigt på morgonen här i Sverige då jag har större möjligheter att titta.

Enligt Sportsnet är Kraken nu mycket nära att sajna Drieger (UFA) som målvakt från Florida.
Senast redigerad av MajorRuffel 2021-07-19 kl. 23:35.
Citera
2021-07-19, 23:36
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Bäckström är min absoluta favoritspelare, hans passningar kan nästan få mig att grina ibland. Men jag har faktiskt inget favoritlag, utan brukar följa 3-4 lag lite närmare varje säsong. Främst de som jag tycker har intressanta svenskar.
Nästa säsong kommer Minnesota nog vara ett av de lag som jag följer lite närmare, främst för Joel Eriksson Ek. Skulle Landeskog gå till Kraken kommer det bli ett annat lag att följa. Överlag har jag lättare att följa lagen i väst då matcherna där oftare går tidigt på morgonen här i Sverige då jag har större möjligheter att titta.

Enligt Sportsnet är Kraken nu mycket nära att sajna Drieger (UFA) som målvakt från Florida.

Ja, jag har också läst att Driedger snart är i hamn. Men det behöver inte betyda att dom inte tar Price. Den senare är ju skadad och missar början av säsongen. Börja med Driedger, byt bort honom när Price är fräsch, eller efter säsongen.
Citera
2021-07-20, 09:48
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Du som håller på Caps, vem tror du och vem hoppas du på att Seattle tar?
Jag tar mig friheten att svara.

Jag hoppas att Seattle tar Zach Fucale, han lär ju aldrig nå NHL ändå, om ens AHL.
han visade upp stor potential i JVM, men det blev inte så mycket mer efter det.

Därav är det också ganska otroligt att dom plockar just honom.
Jag tycker det är skitsvårt att säga vem jag hoppas de plockar, som också är realistiskt.
Det flesta ser jag ett värde i att ha kvar.

Däremot hade jag plockat Hathaway, Sheary eller kanske någon av Dillon/Schultz om det ryms under capspace.
Både Hathaway och Sheary är väldigt värdefulla lagspelare som absolut kan vara värda att plocka.

Det beror lite på vilken väg Seattle vill gå, och vad de redan har hunnit plocka på sig. Men någon av de fyra skulle absolut kunna plockas.
Jag hoppas Hathaway och Sheary blir kvar dock, jag gillar dom båda skarpt. Dillon/Schultz gillar jag också, men vi skulle behöva lite mer löneutrymme snart.

Vanecek som du säger, skulle också kunna plockas. En förhållandevis ung målvakt med mycket potential och som redan är bra. Har också ett billigt kontrakt.
Senast redigerad av Bartman777 2021-07-20 kl. 09:53.
Citera
2021-07-20, 11:23
Medlem
1335991s avatar
Ingen som kan tänka sig Suter och Parise
till Kraken?
De båda är ju utköpta, tjänar en slant från Minnesota,
behöver då ej vara så dyra?
De vill också helst spela i samma klubb,
och Kraken har ju plats för båda, mindre skatt
i delstaten också....

Bara en liten tanke som dök upp.
Citera
2021-07-20, 12:16
Medlem
Trollfeeders avatar
https://twitter.com/seanwarren234/status/1417279677505314830

Citat:
Hearing from French sources that if Carey Price is taken by Seattle, thus freeing up his contract, the Canadiens are eyeing up an offersheet to #Canucks Elias Pettersson for the maximum amount that would keep the compensation to 2 1sts, 1 2nd, 1 3rd.

Kaboom!

Bergevin gör verkligen kaos!

Vore intressant att se om det stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Ingen som kan tänka sig Suter och Parise
till Kraken?
De båda är ju utköpta, tjänar en slant från Minnesota,
behöver då ej vara så dyra?
De vill också helst spela i samma klubb,
och Kraken har ju plats för båda, mindre skatt
i delstaten också....

Bara en liten tanke som dök upp.

Inget är väl omöjligt, men jag tror att Suter hamnar i en top contender. Parise kan mycket väl hamna i Islanders.
Citera
2021-07-20, 12:43
Medlem
1335991s avatar
Citat:
https://twitter.com/seanwarren234/status/1417279677505314830

Kaboom!

Bergevin gör verkligen kaos!

Vore intressant att se om det stämmer.

Inget är väl omöjligt, men jag tror att Suter hamnar i en top contender. Parise kan mycket väl hamna i Islanders.

Hoppas att Vancouver beslutar sig för att behålla
Elias, frågan är om de har råd...
Vancouver måste ju matcha budet från Montreal.

Bergevin har INTE lärt sig efter Vegas intåg i ligan.
😊
Citera
2021-07-20, 13:07
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Hoppas att Vancouver beslutar sig för att behålla
Elias, frågan är om de har råd...
Vancouver måste ju matcha budet från Montreal.

Bergevin har INTE lärt sig efter Vegas intåg i ligan.
😊

Om Habs lägger sig precis under gränsen för 4 förstarunder, så blir det svårt för Benning. Det är lite drygt 10,2 mille per år. Och Canucks måste förlänga Hughes också. Dom lär iofs köpa ut Loui Eriksson, men det samt 17 mille i cap space ska räcka till Hughes, EP, och att ha ett lag.
Citera
2021-07-20, 15:04
Medlem
1335991s avatar
Står ingenting i NHL. com ang Montreals
erbjudande till EP, och NHL brukar vara snabba
med sådant.
Citera
2021-07-20, 15:18
Medlem
Han som sprider ryktet om ett offer sheet till EP säger att Kraken måste välja Price för att pengarna ska finnas. Så det är först om de sker som vi vet om ryktet är sant.

Bergevin gav 2019 Sebastian Aho ett offer sheet på 8,5 mille x fem år som Carolina snabbt replikerade. Så att Bergevin vågar göra något sådant är eteblerat, men knappast att Vancouver skulle släppa Elias till Montreal. Då kan Benning lika gärna avgå.

Suter lär väl krita på för en contender. Varför inte Avalanche kanske. Han kan nog få ett ganska bra kontrakt tror jag, eftersom han säkert går at trejda vid deadline om det inte skulle funka.
Citera
2021-07-20, 15:34
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Står ingenting i NHL. com ang Montreals
erbjudande till EP, och NHL brukar vara snabba
med sådant.

Det finns inget erbjudande, utan bara rapporter om att Habs förbereder sig för ett sådant. På den officiella sidan lär vi inte se något innan det finns något konkret, och det kan inte ens hända nu. Det är bara Seattle som får göra byten och erbjuda kontrakt just nu, och det gäller fram till att dom annonserar sina val.

Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Han som sprider ryktet om ett offer sheet till EP säger att Kraken måste välja Price för att pengarna ska finnas. Så det är först om de sker som vi vet om ryktet är sant.

Även om det är sant betyder det inte att det händer. Det är i så fall något man överväger.

Citat:
Bergevin gav 2019 Sebastian Aho ett offer sheet på 8,5 mille x fem år som Carolina snabbt replikerade. Så att Bergevin vågar göra något sådant är eteblerat, men knappast att Vancouver skulle släppa Elias till Montreal. Då kan Benning lika gärna avgå.

Om det kommer in ett bud på 10.27 mille i 7 säsonger, vad ska Benning göra? Visst, han kan matcha, men kommer Hughes ta en rimlig deal om EP får över 10? Och om han splashar 18-19 mille på dessa grabbar, så är han redan över taket, med hål att fylla i laget. Iofs lär Loui Eriksson köpas ut, men ändå, det blir tufft. Om det kommer en sådan offer sheet till EP, så är Benning i en mycket prekär situation.

Citat:
Suter lär väl krita på för en contender. Varför inte Avalanche kanske. Han kan nog få ett ganska bra kontrakt tror jag, eftersom han säkert går at trejda vid deadline om det inte skulle funka.

Det har tisslats och tasslats om just Avs. Dom eller Tampa känns mest logiskt tycker jag. Denver är väl den något kortare flytten... Men det är varmt och skönt i Florida, och skattefritt. 2.9% i Colorado är iofs inte brutalt det heller. Och jag tror inte pengarna är det primära ändå. Han får ju ut 2/3 av det som återstod av kontraktet med Wild, så pengar har han. Jag tror han väljer det lag som känns rätt och som ger bäst chans att vinna. Och det är ju lite lättare att nå finalen i den västra konferensen... Så, Avs i första hand, Tampa i andra, gissar jag.
Citera
2021-07-20, 15:58
Medlem
1335991s avatar
Goodrow och Rangers är mer eller mindre
överens om ett 6-års kontrakt.
Detta enligt HockeySverige.
Citera
2021-07-20, 16:06
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Goodrow och Rangers är mer eller mindre
överens om ett 6-års kontrakt.
Detta enligt HockeySverige.

Ja, talas om 3,6 mille i cap hit.

https://www.foreverblueshirts.com/report-new-york-rangers-and-barclay-goodrow-nearing-6-year-deal/

Kul, killen förtjänar att göra en hacka efter insatsen senaste två åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in