2021-07-20, 11:38
Medlem
liarsenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffek
"As rumours spread amongst the football world that the player himself had been arrested for texting in a sexual nature underage girls, his wife has come forward to deny any such claims and state the player is not behind bars or been arrested."

"As no evidence has come forward despite thousands of tweets being published on social media by football fans claiming to be “In the know”, it appears to be another case of vile attacks on football players by using the social media channel."

https://global247news.com/2021/07/19/gylfi-sigurdsson-arrest-for-texting-underage-girls-denied-by-his-wife/

Hörru, titta på Evertons hemsida.
Citera
2021-07-20, 11:44
Medlem
stardust74s avatar
Islands största tidning namnger honom:

https://www.mbl.is/frettir/innlent/2021/07/20/gylfi_sakadur_um_brot_gegn_barni/
Citera
2021-07-20, 11:48
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Dummaste jag läst här på.. vet inte hur länge.

En 14åring exempelvis är inte utvecklad nog. Kanske tycker det är jättehäftigt då med en som är mer än dubbelt så gammal men mår dåligt av det senare. Du skriver "trots att något brott inte begåtts" och senare "lagar ska efterlevas" hur hänger det ihop? Lagen finns där av en anledning och bryter man den har man gjort sig skyldig till brott. Får dock avvakta lite tills man vet exakt vad som hänt. Skillnad på om han skickat ett meddelande (särskilt om han trodde tjejen var äldre) jämfört med våldtäkt men i alla fall är ju karriären över iaf.

Någonstans måste lagen dras och olika i alla länder. Men är man ett känt fotbollsproffs som dessutom är gift och ens tittar åt en minderårig så gör man fel.

Som sagt - moralpanik! Jag lovar och svär på att 99.95% av alla här inne (ja, också kvinnor), med "normal" sexdrift och läggning skulle knulla med en 14-15-åring under "rätt" förutsättningar. Om ni till 100% visste att ingen fick reda på det, tjejen var villig och inte ser ut som ett riktigt barn, ja då är det inte mången som skulle tveka... Finns 14-åringar som ser ut som lätt varandes 18 - men det tänkte väl inte du/ni på? Jag pratar inte om att ha djupa diskussioner här - utan att knulla, stor skillnad!

Du glömde ett ord när du citerade mig, missade du verkligen detta? Ja, jag anser inte EGENTLIGEN att ett brott begåtts, beroende på om vissa omständigheter uppfylls. Tjejen får inte se ut som ett barn och skall ha några sorts former och inte berättat att hon är allt för ung. Visste Gylfi att hon var 14, 15 ja då är det enligt lagen solklart (för mig kan det vara gränsfall, mången gånger, men inte alltid), är hon 16, 17 - ja, då är även lagen skev...

Är tjejen med på det och är kåt så är det ALDRIG våldtäkt om tjejen är från 14 och uppåt (beroende på kroppslig mogenhet och form) - eventuellt sexuellt utnyttjande. Våldtäktsbegreppet har totalurvattnats, precis som rasismbegreppet...
Citera
2021-07-20, 11:52
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Som sagt - moralpanik! Jag lovar och svär på att 99.95% av alla här inne (ja, också kvinnor), med "normal" sexdrift och läggning skulle knulla med en 14-15-åring under "rätt" förutsättningar. Om ni till 100% visste att ingen fick reda på det, tjejen var villig och inte ser ut som ett riktigt barn, ja då är det inte mången som skulle tveka... Finns 14-åringar som ser ut som lätt varandes 18 - men det tänkte väl inte du/ni på? Jag pratar inte om att ha djupa diskussioner här - utan att knulla, stor skillnad!

Du glömde ett ord när du citerade mig, missade du verkligen detta? Ja, jag anser inte EGENTLIGEN att ett brott begåtts, beroende på om vissa omständigheter uppfylls. Tjejen får inte se ut som ett barn och skall ha några sorts former och inte berättat att hon är allt för ung. Visste Gylfi att hon var 14, 15 ja då är det enligt lagen solklart (för mig kan det vara gränsfall, mången gånger, men inte alltid), är hon 16, 17 - ja, då är även lagen skev...

Är tjejen med på det och är kåt så är det ALDRIG våldtäkt om tjejen är från 14 och uppåt (beroende på kroppslig mogenhet och form) - eventuellt sexuellt utnyttjande. Våldtäktsbegreppet har totalurvattnats, precis som rasismbegreppet...

Nej. De flesta vuxna människor hade inte knullat en 14-åring.
Citera
2021-07-20, 11:58
Medlem
paras0nics avatar
Citat:

Det finns verkligen ingenting attraktivt med att ligga med en 14 åring, hos människor med normal sexdrift. Det är bara äckligt.

Vad är det med er sjuka jävlar som skall trivialisera detta som är uppenbart ”helt okej i era hjärnor” men vi andra tycker är helt jävla sjukt?

Måste man talla på 14 åringar som vuxen karl har man flera skruvar lösa, inget mer med det. Sök hjälp.
Citera
2021-07-20, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Okej? Är det detta som tråden handlar om?

Om du läser ett par inlägg tidigare så ser du att det är en Evertonspelare och troligtvis Gylfi det handlar om.

"Troligtvis", du borde läsa tillbaka i tråden själv att där är ett par namn som droppats bland annat Walker.
Citera
2021-07-20, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket

Det vet du inget om - det är många gånger risken för att upptäckas som människan avhåller sig från vad som anses vara brottsligt. Tror du inte de flesta skulle stjäla en bag med 100 miljoner kronor framför sig om de visste att ingen någonsin skulle kunna komma fram till att det var du som var tjuven? Och som sagt - mängder med 14, 15-åringar ser klart äldre ut och du skulle inte ha en aning om detta om hon inte själv yppar detta...

Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Det finns verkligen ingenting attraktivt med att ligga med en 14 åring, hos människor med normal sexdrift. Det är bara äckligt.

Vad är det med er sjuka jävlar som skall trivialisera detta som är uppenbart ”helt okej i era hjärnor” men vi andra tycker är helt jävla sjukt?

Måste man talla på 14 åringar som vuxen karl har man flera skruvar lösa, inget mer med det. Sök hjälp.

Moralpanik, de luxe! Hur vet du vilken ålder en tjej/kvinna har? Du bara gråter för att du anser dig vara bättre än mig - det är oftast slika som dig man skall passa sig för. De som skriker om etik- och moral högst, är oftast de största svinen... Jag har aldrig legat med en underårig i vuxen ålder, men jag kan fantisera om det.
Citera
2021-07-20, 12:13
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:

Bara för du själv har såna fantasier betyder det inte alla andra har det...

Jo det är våldtäkt. En 14åring har inte utvecklat sitt konsekvenstänk. Men du kanske tycker det är ok att droga ner tjejer också och ha sex med dem om de är villiga under påverkan trots att de innerst inne inte vill? Är liknande med en minderårig pga. det jag skrev ovan. Att de inte är smarta nog för stunden. Finns en anledning till att folk i maktposition inte får utnyttja den positionen för sex heller (oavsett ålder)

Riktigt vidriga saker du skriver.
Citera
2021-07-20, 12:13
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket

Det är ett så jävla sjukt påstående och förringande av allvarlighetsgraden i dessa brott. Kåta gubbjävlar som försöker rättfärdiga sina inre drifter att ha sex med barn. ”Men DÖÖH, alla skulle ju göra det om chansen gavs!!” Nä, LÅNGT ifrån alla skulle göra det. Och har man såna inre drifter så gör man inte verklighet av dem. Det är ett övergrepp!!
Citera
2021-07-20, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riha
Enligt artiklar på nätet så verkar han än så längre främst vara häktad pga att han skrivit till yngre tjejer:

"During the weekend, a report broke that an unnamed Premier League football star was caught and arrested for texting underage girls for sexual purposes. Since the allegation was still under investigation, the name of the player and the club he played for were not named."

Har det framkommit att han faktiskt utfört någon handling mot barn, eller är det "bara" det faktum att han skrivit i sexuella syften?

Då är det än mer sjukt - men, skulle inte åtalet då vara "grooming"? Iofs, vi får avvakta och se hur mycket "under-aged" tjejerna var - finns alltid grader i helvetet, även för mig...
Citera
2021-07-20, 12:18
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Kändisskvaller

Trådar sammanfogade. Namnet tillagt i rubriken.

/Moderator
Senast redigerad av blomvattnare 2021-07-20 kl. 12:22.
Citera
2021-07-20, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Bara för du själv har såna fantasier betyder det inte alla andra har det...

Jo det är våldtäkt. En 14åring har inte utvecklat sitt konsekvenstänk. Men du kanske tycker det är ok att droga ner tjejer också och ha sex med dem om de är villiga under påverkan trots att de innerst inne inte vill? Är liknande med en minderårig pga. det jag skrev ovan. Att de inte är smarta nog för stunden. Finns en anledning till att folk i maktposition inte får utnyttja den positionen för sex heller (oavsett ålder)

Riktigt vidriga saker du skriver.

Herregud - det är det jag skriver. De värsta filurerna är de som skriker högst om etik- och moral! Vad har konsekvenstänk med det hela att göra? Är hon kåt och vill knulla, låt henne då göra detta om hon känner sig redo. Tror du inte äldre kvinnor ångrar sig - har alla dessa också dåligt konsekvenstänk? Resten är bara vidrigt det du skriver om neddrogning och slikt - detta är en tydlig projicering och det skulle inte förvåna mig om det är något du sysslat med...

Pajas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in