2021-07-20, 10:48
Medlem
Var faktiskt tvungen att prova om det går att värma en kniv på en induktionsspis, det går inte.
Målsäganden ljuder helt klart på den punkten.
Citera
2021-07-20, 11:00
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Domen är väl egentligen inte så intressant, det är väl förundersökningen som är det intressanta, där kommer förhör med målsäganden, vittnen och misstänkt fram. Eller tänker jag fel här?
Nu har jag inte tagit del av förundersökningen, men väl av den resningsansökan som Binninge skickat in och av den framgår att försvaret velat att tingsrätten skall ta in journaler som visar att målsäganden långt tidigare denna påstådda händelse hade självskadebeteende samt att kniven skulle undersökas av dåvarande SKL samt att datorer skulle inhämtas, allt detta nekades Binninge. Jag tänker som så att om Binninge inte varit säker på att dessa saker skulle kunnat fria honom skulle han väl knappast begärt dessa åtgärder, eller? Jag vet inte det är bara en reflektion efter det jag läst nu.

Mitt fetade:

Ja se här kom det faktiskt en välkommen uppgift som vederlägger N.Armstarks försök att plantera en trådsanning om att flickans självskadebeteende var något som var betingat av det påstådda våldtäktsförsöket.

Det slog mig igår innan jag lade mig till sängs att hur kan man misslyckas med sin intention och ambition att våldta en späd litet 15-årig flicka om man nu har denna sexuella läggning att vilja bruka våld för att uppnå sexuell tillfredställelse? Kanske var det för att den av Ebba Bush så grovt förtalade mannen inte förmådde att få av sig sina kalsonger? Ja det står väl nåt om det också i domen
Senast redigerad av kubun 2021-07-20 kl. 11:04.
Citera
2021-07-20, 11:18
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Var faktiskt tvungen att prova om det går att värma en kniv på en induktionsspis, det går inte.
Målsäganden ljuder helt klart på den punkten.

Många knivar innehåller magnesit för att man skall kunna få en vass egg, det är också en anledning till att de fastnar på magnetiska knivlister.

Om de innehåller t ex magnesit så går de även att värma på en induktionshäll.
Citera
2021-07-20, 11:18
Medlem
När man läser resningsansökan som givetvis appellerar till förundersökningen och de förhör som finns där reagerar jag över den så kallade "cykelskadan".
Målsäganden F har gett olika versioner om hur detta har gått till, Binninge skulle varit full och kört bil och han skulle hämtat henne och därefter misshandlat henne. Mamma U tillbakavisar detta och säger att det var hon som ringde hem sin dotter. Där har vi lögn nr 1.
Målsäganden F säger i förhör att hon direkt efter den påstådda misshandeln skrivit ett meddelande till sid pojkvän Danny att Binninge misshandlat henne, detta styrkte även Danny under ed. I hovrätten uppger nu målsäganden F att hon INTE skriver något meddelande till Danny utan går direkt i säng. Där har vi lögn nr 2.
När Binninge och mamma U sitter i bilen hem från Stockholm vid 17 tiden ringer målsäganden F till sin mamma och berättar att cyklat omkull på väg hem från ett födelsedagsfest tidigare på dagen och att hon nu ändå skulle till fotbollsträningen där skadan väcker stor uppmärksamhet och där nu målsäganden F säger att det är Binninge som åsamkat henne skadan. Ingen på födelsedagsfesten såg någon skada på F.
Om det nu är som F säger att Binninge slagit henne på kvällen innan borde hon haft samma uppmärksammande skada på födelsedagsfesten som hon två timmar senare uppvisar på fotbollsträningen tänker jag. Lögn nr 3
Senast redigerad av Pilotyega 2021-07-20 kl. 11:22.
Citera
2021-07-20, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Många knivar innehåller magnesit för att man skall kunna få en vass egg, det är också en anledning till att de fastnar på magnetiska knivlister.

Nej, du får ingen magnetisk slinga och då blir den inte varm, provade med alla knivar jag har och det är att från dyra till billiga, det är tekniskt omöjligt. Och alla de jag har sitter på en magnetlist.
Citera
2021-07-20, 11:28
Medlem
Citat:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Induktionsh%C3%A4ll
Här kan du läsa mer och då förstår du säkert att det inte funkar.
Citera
2021-07-20, 11:39
Medlem
Q6s avatar
Citat:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Induktionsh%C3%A4ll
Här kan du läsa mer och då förstår du säkert att det inte funkar.

Läser följande i din länk:
En induktionshäll blir alltså inte varm i sig, utan det är endast kastrull/stekpanna som värms upp.

Byt ut kastrull/stekpanna mot kniv.
Citera
2021-07-20, 11:50
Medlem
Citat:
Läser följande i din länk:
En induktionshäll blir alltså inte varm i sig, utan det är endast kastrull/stekpanna som värms upp.

Byt ut kastrull/stekpanna mot kniv.
Nix, det går inte. Du får inte en sk. "virvelström" med en kniv. Och jag kollade med Bosch och med Siemens med och det funkar inte enligt tekniker jag pratat med. Jag har dessutom provat 12 knivar hemma nu på alla plattor av olika storlekar på allt från 1:an till FP, full power, och ingen blir det minsta varm. Har även lagt på tre knivar samtidigt och ingen blir varm.
Citera
2021-07-20, 12:58
Medlem
När det kommer till den påstådda brännskadan uppkommer följande frågetecken.

1. Varför tog F inte upp brännskadan i första förhöret? Den var ju en extremt detaljerad berättelse till vittnet Lihagen och hon borde inte få en så traumatisk upplevelse att bara försvinna ur minnet.
2. Trots ledande frågor från förhörsledaren om ett märke på höften så kom hon inte på skadan förens förhörsledaren sa det rakt ut, borde hon inte kommit på det eller ville hon inte för hon visste att det var en lögn?
3. Varför ändras historien så diametralt vad gäller tidpunkt, plats och vad som skulle varit anledningen från det hon berättar för vittnet Lihagen till det att hon berättar det för polisen? Det finns ju inte en likhet alls.
4. Varför blev inte polisen misstänksam när historien inte hänger ihop?
Senast redigerad av Pilotyega 2021-07-20 kl. 13:06.
Citera
2021-07-20, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Mitt fetade:

Ja se här kom det faktiskt en välkommen uppgift som vederlägger N.Armstarks försök att plantera en trådsanning om att flickans självskadebeteende var något som var betingat av det påstådda våldtäktsförsöket.

Det slog mig igår innan jag lade mig till sängs att hur kan man misslyckas med sin intention och ambition att våldta en späd litet 15-årig flicka om man nu har denna sexuella läggning att vilja bruka våld för att uppnå sexuell tillfredställelse? Kanske var det för att den av Ebba Bush så grovt förtalade mannen inte förmådde att få av sig sina kalsonger? Ja det står väl nåt om det också i domen
Jag blir så frågande inför varför inte Binninges försvar kunde få ut Felic*as journaler då de enligt honom hade visat att hon långt tidigare än de påstådda brotten vårdats på BUP för självskadebeteende och misstänkt droganvändning.
Det är helt sjukt hur detta ärende har hanterats, det är ju en rättsskandal.
Senast redigerad av Pilotyega 2021-07-20 kl. 13:52.
Citera
2021-07-20, 13:52
Medlem
Citat:
När det kommer till den påstådda brännskadan uppkommer följande frågetecken.

1. Varför tog F inte upp brännskadan i första förhöret? Den var ju en extremt detaljerad berättelse till vittnet Lihagen och hon borde inte få en så traumatisk upplevelse att bara försvinna ur minnet.
2. Trots ledande frågor från förhörsledaren om ett märke på höften så kom hon inte på skadan förens förhörsledaren sa det rakt ut, borde hon inte kommit på det eller ville hon inte för hon visste att det var en lögn?
3. Varför ändras historien så diametralt vad gäller tidpunkt, plats och vad som skulle varit anledningen från det hon berättar för vittnet Lihagen till det att hon berättar det för polisen? Det finns ju inte en likhet alls.
4. Varför blev inte polisen misstänksam när historien inte hänger ihop?
Varför skulle man lägga större vikt vid Binninges resningsansökan än till domen som bygger på polisens förundersökning. Binninges resningsansökan är en ren partsinlaga. Baserat på hur ofta han har ljugit offentligt i fastighetstvisten så får man säga att hans trovärdighet har blivit rejält naggad i kanten.

Hela hans beteende bär rättshaveristens kännetecken, han har givetvis rationaliserat till historian så den stämmer med hans egen grandiosa självbild. Vem vill se en barnmisshandlare i ögonen varje morgon när man ska borsta tändrna. Det är då man börjar förvanska sina egna minnen och kommer fram till att det nog egentligen var offrets eget fel. Det är den klassiska ursäkten hos de flesta förövarna. Det är alltid offret som har förlett dem.
Citera
2021-07-20, 13:55
Medlem
Citat:
Jag blir så frågande inför varför inte Binninges försvar kunde få ut Felic*as journaler då de enligt honom hade visat att hon tidigare vårdats på BUP för självskadebeteende och misstänkt droganvändning.
Det är helt sjukt hur detta ärende har hanterats.
Mest troligt är dessa journaler resultatet av en lika livlig fantasi som Esbjörns läkarintyg och värderingen av Esbjörns fastighet på 5.7 miljoner. Allt detta har Binninge personligen utlovat i media. Men rätten har aldrig fått del av dessa eftersom de endast har existerat i hans fantasivärld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in