Citat:
Ursprungligen postat av
Pilotyega
Domen är väl egentligen inte så intressant, det är väl förundersökningen som är det intressanta, där kommer förhör med målsäganden, vittnen och misstänkt fram. Eller tänker jag fel här?
Nu har jag inte tagit del av förundersökningen, men väl av den resningsansökan som Binninge skickat in och av den framgår att försvaret velat att tingsrätten skall ta in journaler som visar att målsäganden långt tidigare denna påstådda händelse hade självskadebeteende samt att kniven skulle undersökas av dåvarande SKL samt att datorer skulle inhämtas, allt detta nekades Binninge. Jag tänker som så att om Binninge inte varit säker på att dessa saker skulle kunnat fria honom skulle han väl knappast begärt dessa åtgärder, eller? Jag vet inte det är bara en reflektion efter det jag läst nu.
Mitt fetade:
Ja se här kom det faktiskt en välkommen uppgift som vederlägger
N.Armstarks försök att plantera en trådsanning om att flickans självskadebeteende var något som var betingat av det påstådda våldtäktsförsöket.
Det slog mig igår innan jag lade mig till sängs att hur kan man misslyckas med sin intention och ambition att våldta en späd litet 15-årig flicka om man nu har denna sexuella läggning att vilja bruka våld för att uppnå sexuell tillfredställelse? Kanske var det för att den av Ebba Bush så grovt förtalade mannen inte förmådde att få av sig sina kalsonger?

Ja det står väl nåt om det också i domen