2021-07-19, 20:48
Medlem
GormDenGamles avatar
Legendar. Minns honom från fotbolls-VM i USA.
Legendar!
Citera
2021-07-19, 21:37
Medlem
Karppas avatar
Minns honom bäst från radiosporten och särskilt när han kommenterade Wimbledon-tennisen på 70-talet.
Som sagt, han gjorde sig bäst i radio.
Citera
2021-07-19, 22:05
Medlem
Proras avatar
Inte många sportkommentatorer ur den generationen kvar i livet. Kommer på rak arm bara att tänka på Arne Hegerfors, Ingvar Oldsberg och Bo Hansson och ingen av dessa lär väl vara i fysisk topptrim och vad jag sett är det väl bara AH som uttalat sig i media. Trist, även om det är rätt normalt att gå ur tiden vid den åldern. Minns nog honom främst som fotbollsreferent i sportradion. Det är i alla fall vad jag inbillar mig. Kanske inte lika lyckad som programledare i underhållningsprogram. Sedan när han gick till kommersiella kanaler försvann han ur mitt blickfång.
Citera
2021-07-19, 23:03
Medlem
Glorkass avatar
Hedrades på matchen DIF-Sirius ikväll.

Var en inbiten DIF-nörd som visserligen ibland hade lite svårt för modern supporterkultur, (gillade inte Pyro och sånt stök) men det är ändå rimligt med tanke på åldern.

En klassisk sportjournalist hursomhelst, som förtjänar respekt för sin gärning!
Citera
2021-07-20, 01:01
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Kan någon dra upp lite klassiska citat? Jag är uppväxt med honom men snäppet för ung för att minnas i citat.

Vila i frid Tommy. Vi é med dig överallt!
Citera
2021-07-20, 07:28
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Strandberg gjorde ett ynkligt krypande efter att han släppt in Hansson i kommentatorsbåset under AIK-matchen. Han skällde efteråt ut en icke närvarande Hansson efter noter, beklagade sig över sin dumhet och tror t o m han sa att det var hans värsta misstag någonsin. Men han fick inte komma tillbaka till radion trots det. Så tror jag aldrig den eldfängde men mot kompisar hyggliga Engstrand uppträtt mot Hansson om han varit i Strandbergs situation.

Engstrand hade heller aldrig gjort sig löjlig genom att göra usla imitationer av Olof Palme eller Björn Ranelid.
Citera
2021-07-20, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Hedrades på matchen DIF-Sirius ikväll.

Var en inbiten DIF-nörd som visserligen ibland hade lite svårt för modern supporterkultur, (gillade inte Pyro och sånt stök) men det är ändå rimligt med tanke på åldern.

En klassisk sportjournalist hursomhelst, som förtjänar respekt för sin gärning!
Detsamma gäller förvisso de allra flesta normalbegåvade supportrarna.

Trist att det inte blev en mer ordentlig hyllning för Engstrand med en tyst minut, som traditionen bjuder. DIF vågade väl inte med tanke på hur den tysta minuten vanhedrades senast av just dessa moderna supportrar.
Citera
2021-07-20, 08:47
Medlem
terreces avatar
Tack Tommy för många fina sportupplevelser. Du kommer att vara saknad.
Citera
2021-07-20, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arr
Melodifestivalen 1986.

TE kommer in efter nyhetsuppehållet och ersätter en dyngrak Lennart Svahn som programledare i direktsändning. Finns att beskåda i SVTplay öppet arkiv.

https://www.svtplay.se/video/1683561...1986-avsnitt-1

Klassisk TV.

Tommy verkade vara en helylle professionell journalist, finns inga såna kvar länge.

Vila i frid Tommy.

Finns det någon info om detta ? Skulle Svahn egentligen kört hela kvällen själv? Klassikt tävling , var barn då så man tänkte inte på programledarna direkt
Citera
2021-07-20, 09:46
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Kan någon dra upp lite klassiska citat? Jag är uppväxt med honom men snäppet för ung för att minnas i citat.

Vila i frid Tommy. Vi é med dig överallt!

Engstrand gjorde sig knappast känd som någon citatmaskin, men kolla detta klipp om hur Sverige missar VM-86. Det är Engstrand som förkrossad refererar Västtyskland-Portugal i slutet. Snacka om att leva sig in.
https://www.youtube.com/watch?v=7UekgJYlv1w&t=9s
Citera
2021-07-20, 10:19
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Han hade en långvarig beef med Mats ”Strogge” Strandberg när de jobbade på Radiosporten. Tror aldrig de löste konflikten heller.
Vad handlade det om?
Citera
2021-07-20, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
Finns det någon info om detta ? Skulle Svahn egentligen kört hela kvällen själv? Klassikt tävling , var barn då så man tänkte inte på programledarna direkt

https://hymn.se/2018/03/10/melodifes...ngen-hittills/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in