2021-07-18, 19:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MellanFredOchKrig
Min kommentar skulle väl vara att vi må ha en ökning på 14% (skulle hjälpa att ställa det i relation till grannländer) men att det inte helt negligerar möjligheten till inbördeskrig vilket är ämnet för tråden. Det finns flera exempel på kriser/krig som föregås av goda ekonomiska tider. Exempelvis glada 20-talet 1920. Ett annat exempel är dagens Sverige där dödligt våld är på toppnivåer trots den ovan nämnda ekonomiska ökning. Så det räcker inte helt att bara visa en 14% ökning av ekonomisk standard för att motbevisa tesen att vi rör oss mot kris eller krig. Brottslighet, demografi, kultur och politik måste tas i åtanke.

Jag säger ingenting om att det inte kan bli inbördeskrig i Sverige eller att det på något sätt har blivit bättre generellt. Vi pratar om två olika saker.

Även om den ekonomiska rörligheten i snitt har ökat så betyder inte det att det blivit bättre i Sverige. Tvärtom. Jag tycker tex upplevd trygghet, homogen kultur och samhällsklimatet är mycket viktigare än att medelsvensson har 14% bättre köpkraft.

Märk väl att det jag försökt påpeka är att det specifikt är medel- och överklassens tillgångar och ekonomiska rörlighet som ökat alltså primärt svenskarnas. Inte invandrarnas i förorterna. Segregeringen har alltså ökat.

Mordfrekvensen är lika hög idag som på tidigt 90-tal, men det är värre idag än det var då. Man kan inte jämföra mord för 30 år sedan med idag. Dels för att akut- och sjukvård är avsevärt effektivare idag och dels för att det var en större andel alkoholrelaterade dråp i nära relationer då.

Experter hävdar tex att i massmordet i Falun 1994, vilket fö drog upp snittet en del, så hade i förmodligen alla 7 överlevt med dagens mer avancerade akut- och sjukvård och erfarenhet att hantera skottskador, vilket var ganska ovanligt på den tiden. Man måste kanske titta på antal mordförsök och uppklarningsprocenten. Skulle tro att det även är fler ouppklarade dödsfall idag.

Det är den organiserade brottsligheten och gängskjutningarna som drar upp mordratiot så in i helvete, medans svenskarna blir mindre mordbenägna. Precis i paritet med övriga västvärlden och våra jämförbara grannländer.

Sedan har vi ju alla sexualbrott och rån. Situationen är långt mycket värre idag och det har aldrig varit otryggare i Sverige i modern tid än vad det är idag. All detta kan direkt kopplas till massinvandringen från tredje världen. Inget annat.

Det kommer bli värre pga de anledningarna jag nämnde tidigare, men jag tror inte på inbördeskrig. Jag tror dock både politiken och folkviljan möjligen kan svänga rejält i framtiden. Förutom de apartheidliknande tillstånd som helt garanterat kommer att hända.
Senast redigerad av barfotalasse 2021-07-18 kl. 20:21.
Citera
2021-07-19, 01:10
Medlem
Vi närmar oss ett krig mellan de kriminella gängen och polisen. Mellan de rivaliserande gängen har vi redan ett inbördeskrig.
Citera
2021-07-19, 01:19
Medlem
Hahahahaha alla ni små jönsar behöver sätta er i skolbänken. Ni bara utgår ifrån att ”det gamla Sverige” var som Saltkråkan rakt av. Är bildningsnivån så ofattbar låg eller är ni helt enkelt bara så desperata i er syndabocksjakt: https://youtu.be/9elJhBjFKWc

Eller ni kanske vill ha fler polismord som på 60-talet? Fler barnamord som på 50-talet?

https://youtu.be/9elJhBjFKWc

Eller till och med att ha en ockult terrorgrupp son Sverige hade på 30-talet? https://youtu.be/Dqaz5ufyL9Q

Eller så lär ni er se er själv i spegeln och växer upp. Allt problem går liksom inte att skylla på ”Ahmed” om ni har något intresse av fakta, historien och verkligheten. Lämna sandlådan och ner i skolbänken!
Citera
2021-07-19, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorisBalkan
Tråden startades 2012. Alltså nästan 10 år sedan.

Vad kan man dra för slutsatser av detta?

1. Att Flashback kryllar av tomtar och troll som lever för att måla fan på väggen och tokrunkar till att starta meningslösa trådar där de /anonymt/ visar musklerna. JÄTTECOOLT.

2. Massan på Flashback som skapar dessa trådar lever i en parallell verklighet där Somalier sitter bakom spakarna. Där Svensken är något mytologisk avkomma till Tor och Oden som trots 200 år av fred och kappvänderi bara väntar på att dra fram Mjönir och väcka Fenrisulven.

3. Flashback är inte platsen som ska skapa krigarna i denna kamp. Ni är veka och menlösa jävla incels som förstör ett perfekt forum med meningslöst dravel.

Du kanske skulle försöka tolka din omvärldsanalys lite bättre!

Vad innebär det som händer i USA, miljontals vita som börjar tröttna på politiker och istället gått och förbereder sig för inbördeskrig.

I hela Europa går nationalismen framåt, snart är Sverigedemokraterna Sveriges största parti och sedan börjar jakten på ockupanterna!
Citera
2021-07-19, 23:12
Medlem
Jag tror mer på ett religionskrig om 5-10 år.
Citera
2021-07-19, 23:20
Medlem
BorisBalkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Du kanske skulle försöka tolka din omvärldsanalys lite bättre!

Vad innebär det som händer i USA, miljontals vita som börjar tröttna på politiker och istället gått och förbereder sig för inbördeskrig.

I hela Europa går nationalismen framåt, snart är Sverigedemokraterna Sveriges största parti och sedan börjar jakten på ockupanterna!

Har du hört ordspråket: ropa inte hej förrän du kommit över bäcken?

En sak vad som händer i Europa. Tvivlar inte en sekund på att Europa kan och kommer kasta ut Islam på två röda när det krävs. Mitt egna hemland bistod senaste gången vi kastade ut Turken.

Men Sverige var inte med de. De var /neutrala/ .... vågade väl inte.... de kanske bakade bröd och hade fika.

Mig veterligen skiter jag i vad som händer i USA. De är bra för Europa sålänge de är starka men Europas riktiga allierade borde vara vår stora Granne i öst. Inte ett land med en stor sjö emellan oss.

Min analys är korrekt herr Svensk. Det kommer ske förändring. Men den kommer inte initieras av Sverige. Sverige kan falla och tjäna som exempel på hur man /inte/ ska göra. Sverige är en nation som följer inte som leder och minst av allt leder krig. Ni har det helt enkelt inte i er.

Den lilla skara på Flashback som kanske är 2000 s.k. Självutnämnda avkommer ifrån Tors mammas fitta, ni är bara stora i orden här, om ni nu var så mkt varför samlas ni inte och går från förort till förort och "rensar upp" varför.... enda gången ni närmar er Tensta är när ni läser om det i samhällsnytt.

Enkelt. Ni är inga ledare. Ni är följare. Ni väntar på att någon annan ska börja åt er.

Nationalismen är inte bara på frammarsch i Europa. Den är etablerad. Men inte i Sverige. Ni styrs av rosa-gröna kvinnor som vurmar för män som bor i grottor.

Ni är körda. Tyvärr.

Dessutom tillhör inte Sverige Europa. Ni är Skandinaver som har bajsat ner sig.
Senast redigerad av BorisBalkan 2021-07-19 kl. 23:27.
Citera
2021-07-19, 23:21
Medlem
BorisBalkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Jag tror mer på ett religionskrig om 5-10 år.

20-30 år
Citera
2021-07-19, 23:28
Medlem
Citat:

En sak vad som händer i Europa. Tvivlar inte en sekund på att Europa kan och kommer kasta ut Islam på två röda när det krävs. Mitt egna hemland bistod senaste gången vi kastade ut Turken.

Men Sverige var inte med de. De var /neutrala/ .... vågade väl inte.... de kanske bakade bröd och hade fika.

Mig veterligen skiter jag i vad som händer i USA. De är bra för Europa sålänge de är starka men Europas riktiga allierade borde vara vår stora Granne i öst. Inte ett land med en stor sjö emellan oss.

Min analys är korrekt herr Svensk. Det kommer ske förändring. Men den kommer inte initieras av Sverige. Sverige kan falla och tjäna som exempel på hur man /inte/ ska göra. Sverige är en nation som följer inte som leder och minst av allt leder krig. Ni har det helt enkelt inte i er.

Den lilla skara på Flashback som kanske är 2000 s.k. Självutnämnda avkommer ifrån Tors mammas fitta, ni är bara stora i orden här, om ni nu var så mkt varför samlas ni inte och går från förort till förort och "rensar upp" varför.... enda gången ni närmar er Tensta är när ni läser om det i samhällsnytt.

Enkelt. Ni är inga ledare. Ni är följare. Ni väntar på att någon annan ska börja åt er.

Nationalismen är inte bara på frammarsch i Europa. Den är etablerad. Men inte i Sverige. Ni styrs av rosa-gröna kvinnor som vurmar för män som bor i grottor.

Ni är körda. Tyvärr.

Därför att rensar man nu upp i förorten leder det enbart till livstidsfängelse, vi måste vänta tills tillräckligt många fått nog av mångkulturen och dess berikning.

Vi måste ha regeringsmakten för att effektivt kunna rensa ut ockupanterna!
Citera
2021-07-19, 23:43
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:

Ni är körda. Tyvärr.

Dessutom tillhör inte Sverige Europa. Ni är Skandinaver som har bajsat ner sig.

Invandrare va ju livrädda för skinheads ,
Invandrare i Malmö va ju livrädda för lasermannen , en person .
En person fick en hel stad å pissa på sej
Jätte tuffa ni är

Ni kommer 5-10 stycken mot 1-2 sen skryter ni hur tuffa ni är .
Ni kan ju se hur tuffa ni e när 10 vältränade svenskar går på en av era hiphop kids . Nä då tittar ni ner i marken och håller käft .

Pinsam är du
Citera
2021-07-20, 00:15
Medlem
BorisBalkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Invandrare va ju livrädda för skinheads ,
Invandrare i Malmö va ju livrädda för lasermannen , en person .
En person fick en hel stad å pissa på sej
Jätte tuffa ni är

Ni kommer 5-10 stycken mot 1-2 sen skryter ni hur tuffa ni är .
Ni kan ju se hur tuffa ni e när 10 vältränade svenskar går på en av era hiphop kids . Nä då tittar ni ner i marken och håller käft .

Pinsam är du

Ni är välkomna när ni vill 20 stora välklippta nyfriserade svenska avföringar till Thor o Oden alla dagar i veckan.

Förutsatt att jag får samla lite folk från Balkan, typ 5 Albaner, 5 Serber och lite blandat från övriga så kan vi ses på vårt hemområde Östermalm så kan vi se hur många av er som utsätts för krigsbrott på en kväll.

Jag är inte emot Svenskar som tar hand om araber. Varsågod men välj era strider. Låt oss män ta hand om Europa så kan ni ta en fika med saft o bulle istället.
Citera
2021-07-20, 00:21
Medlem
BorisBalkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Därför att rensar man nu upp i förorten leder det enbart till livstidsfängelse, vi måste vänta tills tillräckligt många fått nog av mångkulturen och dess berikning.

Vi måste ha regeringsmakten för att effektivt kunna rensa ut ockupanterna!

Jag tycker ni ska fokusera på saft och bulle eller semla. Ni gör det så bra. Men ni kan inte leda. Låt Europa sköta sig självt. Vi behöver er lika mycket som en eld behöver vatten. Instifta lite mer internationella dagar. Varmkorvens dag kanske. Ni är så duktiga på sånt.
Citera
2021-07-20, 05:00
Medlem
gotets avatar
Möjligtvis kan det bli kraftiga strider inbördes när den vita befolkningen procentuellt börjar bli
mindre än delen afrikaner/araber etc.

Kan 40 år vara en rimlig tidsrymd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in