Citat:
Två släppta i Nyköping. Vilka är de?
– För närvarande förelåg inte förutsättning att hålla dem häktade. Det handlar om allt från misstankegrad till proportionalitet, säger Jonas Peterson, åklagare vid riksenheten mot organiserad och internationell brottslighet.
Den ena som släppts på fri fot är 51 år och misstänks för synnerligen grovt narkotikabrott. Den andra är 58 år och misstänks för grovt narkotikabrott. Båda hemmahörande i Stockholms kommun.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/tva-slappta-efter-jattetillslaget-i-operation-trojan-shield
– För närvarande förelåg inte förutsättning att hålla dem häktade. Det handlar om allt från misstankegrad till proportionalitet, säger Jonas Peterson, åklagare vid riksenheten mot organiserad och internationell brottslighet.
Den ena som släppts på fri fot är 51 år och misstänks för synnerligen grovt narkotikabrott. Den andra är 58 år och misstänks för grovt narkotikabrott. Båda hemmahörande i Stockholms kommun.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/tva-slappta-efter-jattetillslaget-i-operation-trojan-shield
Väcker liv i denna tråd då jag kommit över namnen på de åtalade vid Nyköpings tingsrätt. De flesta av dessa är dock hemmahörande på annan ort. Endast två av dem är skrivna i Nyköpings kommun. Målnummer är B 2048-21 för den som är intresserad. Kan dock förvarna om att mycket i detta fall är sekretessbelagt. Förhoppningsvis så släpps sekretessen när domarna fallit.
*ee *ndersson, Född år: 2001 *=L&A
Veronic* J*nsson, Född år: 1994 *=a
Kj*ll Joh*nsson, Född år: 1948 *=e&a
Mik*el Jo*sso*, Född år: 1978 *=a&n
P*trik Reb*ne, Född år: 1991 *=a
*ddi* Rogg*ntin, Född år: 1983 *=e
Jon*s S*ndell, Född år: 1970 *=a
S*s* Scep*novic, Född år: 1962 *=a
Hilm*r Lindb*rg, Född år: 1989 *=e
+ Ytterligare en person som benämns som "Sekretess J" i de handlingar jag har. Jag GISSAR på att det beror på att personen inte är myndig
Samtliga är misstänkta för grovt-, eller synnerligen grovt narkotikabrott. De som släppts ur häktet är de tre sista namnen på listan(Obs! inte "Sekretess J"). Två st släpptes den 21-22/6, och den sista på listan den 7/7.