Citat:
Ursprungligen postat av
SvenskaLejonet
Började läsa och DIREKT hittade jag ett stort problem, stannade där.
1400 för mobil, netflix samt internet....... wtf?????
Fan vad du betalar mycket för dessa saker. Vad kan internet kosta i månaden, 300-400?
Netflix är ju bara att stoppa i soptunnan med tanke på deras utbud så den sparar du in. 100 spänn där.
Mobil... vadå 900 spänn?
Hmmm. antingen sitter du på dyra abonemang eller är ovillig att spara pengar, för 1400 kan du i princip dela på 700 så har du mobil + internet, du kan streama/ladda ner allt gratis ändå, bättre utbud.
Existensminimum borde ju innebära att man ser över sina utgifter än mer eller?
Internet kostar för mig hos bredband2 318kr/månad (minus lite om man sätter det på autogiro vilket jag kommer göra)
Elen brukar ligga på omkring 250kr ca
Netflix kostar 89 kronor, och jag använder just netflix för att jag är en brud som inte är grym på hur man laddar ner osv, jag använder aldrig en dator om det inte är för enklare surfing/youtube, lyssna på musik eller spela The sims.
Sedan kommer vi till mobilen. Här kostar det ca 731 kr/månad och det är jävligt mycket. Men jag vill inte låta denna falla in hos kronis också, har ca 6 månader kvar tills mobilen är helt betalt och då kommer jag spara ca 450kr/månad.
Det var faktiskt någon här i tråden som tipsade om att kolla upp just detta. Dock kan man bara uppgradera på Halebop ;(