2021-07-18, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Nej det tror jag inte! Men varför skulle inte en handgranat kunnas slängas menar du? Lite så dom är tänkta att användas.

Men för mig är du inte trovärdig och tar inte vad du säger som fakta.
Om vi vänder på saken och frågar oss: varför skulle inte Deniz ha kunnat må dåligt? Vad är det som säger dig det motsatta? Jag tvekade länge på självmord, men med all fakta som framkommit längs vägen är jag nu ganska säker på att det är självmord. Men samtidigt har ja högsta förståelse för hans föräldrar att de ifrågasätter, det hade jag också gjort, om det inte var väldigt uppenbart, som ett avskedsbrev eller dyligt. Nu delade han inte med sig av sina problem vad vi vet, och då ÄR det väldigt svårt att förstå varför han helt plötsligt valde att avsluta sitt liv, så är det bara. Det är därför tråden är så lång som den är och förmodligen också därför som föräldrarna vet varken ut eller in. Men tittar man som sagt sammantaget på allt som kommit fram så är självmord det absolut mest troliga.
Citera
2021-07-18, 21:09
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Om vi vänder på saken och frågar oss: varför skulle inte Deniz ha kunnat må dåligt? Vad är det som säger dig det motsatta? Jag tvekade länge på självmord, men med all fakta som framkommit längs vägen är jag nu ganska säker på att det är självmord. Men samtidigt har ja högsta förståelse för hans föräldrar att de ifrågasätter, det hade jag också gjort, om det inte var väldigt uppenbart, som ett avskedsbrev eller dyligt. Nu delade han inte med sig av sina problem vad vi vet, och då ÄR det väldigt svårt att förstå varför han helt plötsligt valde att avsluta sitt liv, så är det bara. Det är därför tråden är så lång som den är och förmodligen också därför som föräldrarna vet varken ut eller in. Men tittar man som sagt sammantaget på allt som kommit fram så är självmord det absolut mest troliga.

Har jag missat något?
Vad är det för problem han hade?
Citera
2021-07-18, 21:13
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Har en vän inom räddningstjänsten och enligt honom så tog han livet av sig med hjälp av sprängämne så ni kan sura spekulera om mord och annat trams.

Hur kan din vän avgöra om D själv detonerade den
och inte någon annan för att tex dölja ett brott och spår av ett brott?
Citera
2021-07-18, 21:37
Medlem
-GGs avatar
Citat:

Om han inte pratade med någon om sitt mående, eller lämnade efter sig ett brev, vad är det som har framkommit som pekar på självmord?
Citera
2021-07-18, 21:47
Medlem
sneervs avatar
Citat:

Det jag menar är att det KAN vara självmord men det KAN också vara något helt annat! Jag har inte sätt några självklara svar/bevis här i tråden som får mig att helt tro på någon teori..

Jag skulle vilja veta vad polisen och anhöriga vet. Då hade man kunnat spekulera bättre. Hoppas det kommer fram mer information någon gång.

Edit: Om polacken hade delat med sig av alla sina bilder från platsen så hade vi ju haft ett bra svar på vilket skick kroppen hittades i. Men förstår också varför han inte gör det.
Senast redigerad av sneerv 2021-07-18 kl. 22:03.
Citera
2021-07-19, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Hur kan din vän avgöra om D själv detonerade den
och inte någon annan för att tex dölja ett brott och spår av ett brott?

Det går inte att fastställa. Till 100%.

Personligen är jag övertygad om självmord.
Citera
2021-07-19, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Fritt att spekulera på Flashback. Lever i en värld med turkiska föräldrar å generationsskifte. Väldigt olika värderingar mellan generationerna.
Föräldrarna i det här fallet är republikanska konservativa.
Då passar ju sidan bra för dem som vill smutskasta andra och hitta på lögner.
Bara för att föräldrar är turkar så behöver de inte vara sämre människor. Det beror väl inte på vilket land man kommer ifrån hur man är som föräldrrar.
Helt sjuka spekulationer.
Det finns gott om Svenska självupptagna Skitföräldrar och massor av barn som mår psykiskt dåligt för att svenska föräldrar är självupptagna med sin besatthet att förverkliga sig sjölva och tror att de är evigt unga.. Kolla ute på fb /insta det är skämmigt att se svenska vuxna där.
Stacksrs barn de måste ju vara pinsamt att se
Senast redigerad av Anedin 2021-07-19 kl. 04:10.
Citera
2021-07-19, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Har jag missat något?
Vad är det för problem han hade?

Det är så många som påstår att DA skulle ha problem och att han mådde psykiskt dåligt men det är bara spekulstioner som är påhitt för att de ska få ihop sin egna teori om att han tog sjölvmord vilket ingen här vet säkert..Det kan vara något helt annat än självmord..
Det går inte att se på en sprängd människa om det förekommit ett mord eller självmord
Citera
2021-07-19, 05:10
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det är så många som påstår att DA skulle ha problem och att han mådde psykiskt dåligt men det är bara spekulstioner som är påhitt för att de ska få ihop sin egna teori om att han tog sjölvmord vilket ingen här vet säkert..Det kan vara något helt annat än självmord..
Det går inte att se på en sprängd människa om det förekommit ett mord eller självmord

Såå, han var sprängd?
Hur säker är du på det på en skala....?
Citera
2021-07-19, 06:26
Medlem
Han mådde dåligt för att familjen inte kunde ta till sig att han var homosexuell.
Citera
2021-07-19, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potler
Han mådde dåligt för att familjen inte kunde ta till sig att han var homosexuell.

👍 friskt vågat hälften vunnet... Står du som vittne i utredningen om detta? Än så länge har föräldrarna inte visat någon förakt/ dömandet/ brytit kontakten med honom eller på något sett uttryckt missaktning mot homoseksuella? Hur vet du deras inställning ifall deras eget barn skulle visa sig vara homoseksuell?
Citera
2021-07-19, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Såå, han var sprängd?
Hur säker är du på det på en skala....?
Det gick DA förädrar ut med då han hittades
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto