2021-07-19, 00:25
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Satelliterna = ground positioning system .. dvs landbaserade master. Därför får du sämre gps mottagning ju längre från städerna du kommer
I vilken utrustning får du sämre mottagning om du befinner dig långt från en stad? I din mobil?
Citera
2021-07-19, 00:30
Medlem
Flusens avatar
Brukade skratta åt teorin, tills jag faktiskt gav flat earth teorin ett ärligt försök där jag sökte mig till fakta på egen hand.
Nu är jag helt övertygad om att den är platt och jag är glad att jag tog mig utanför min ”bekvämlighetszon” och helhjärtat grottade ner mig i flat earth fakta, det har verkligen ändrat hela min världsbild och hur jag som människa tänker.

Mycket flat earth fakta är censurerat, och fakta/dokumentärer som finns är överdrivet vinklade för att förlöjliga teorin.
Använd Bitchute för att hitta ocensurerad fakta. Ett tips är att följa eric kittendorff på Facebook han lägger upp många bevis och riktigt slipade argument som inte går att motbevisa.
Citera
2021-07-19, 00:35
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flusen
Ett tips är att följa eric kittendorff på Facebook han lägger upp många bevis och riktigt slipade argument som inte går att motbevisa.
Vad är argumentet för att stjärnhimmeln är olika beroende på var på jorden man befinner sig, att avstånden på jorden inte stämmer vid en platt jord, och solen går ner på en platt jord?
Citera
2021-07-19, 00:55
Medlem
Flusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vad är argumentet för att stjärnhimmeln är olika beroende på var på jorden man befinner sig, att avstånden på jorden inte stämmer vid en platt jord, och solen går ner på en platt jord?

Precis som det nämnes i bibeln så tror jag vi är centrum av universum och vi står still, medans universum snurrar runt oss.

Finns tusentals videos på nätet där folk står vid havskanten på en kontinent, med hjälp av kikare, kan dom se tvärs över havet till den andra kontinenten, om jorden vore rund vore detta praktiskt OMÖJLIGT, eftersom kontinenten på andra sidan havet SKA, vara bakom kurvaturen.

Vi kan ta vatten dessutom, vatten söker sig alltid till sin lägsta punkt, varför tror du vattnet i badrummet alltid rinner ner i brunnen? Jo för att badrumsgolvet sluttar, ”gravitation”, så detsamma borde gälla för allt vatten på jorden, det borde allt samlas i botten av kulan. Men ikke.
Citera
2021-07-19, 01:04
Medlem
Citat:
Precis som det nämnes i bibeln så tror jag vi är centrum av universum och vi står still, medans universum snurrar runt oss.

Finns tusentals videos på nätet där folk står vid havskanten på en kontinent, med hjälp av kikare, kan dom se tvärs över havet till den andra kontinenten, om jorden vore rund vore detta praktiskt OMÖJLIGT, eftersom kontinenten på andra sidan havet SKA, vara bakom kurvaturen.

Vi kan ta vatten dessutom, vatten söker sig alltid till sin lägsta punkt, varför tror du vattnet i badrummet alltid rinner ner i brunnen? Jo för att badrumsgolvet sluttar, ”gravitation”, så detsamma borde gälla för allt vatten på jorden, det borde allt samlas i botten av kulan. Men ikke.
Gå och prata med din brinnande buske och se om du inte kan få lite vett inpräntat. Ja, gravitationen drar ner vattnet i brunnen, liksom allt vatten dras emot centrum av jorden. Du har mycket att lära.
Citera
2021-07-19, 01:21
Medlem
Har letat i tråden utan att hitta detta även om jag vet att det såklart diskuterats.
Ni som tror att jorden är platt, hur förklarar ni alla bilder/filmer som tagits från rymden. Är alla med på spelet eller?
Citera
2021-07-19, 01:30
Medlem
Flusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Har letat i tråden utan att hitta detta även om jag vet att det såklart diskuterats.
Ni som tror att jorden är platt, hur förklarar ni alla bilder/filmer som tagits från rymden. Är alla med på spelet eller?

Det finns inte en enda riktig bild på jorden.
Allt är gjort via CGI.
Detta är allmän fakta du kan ta reda på via en Google sökning.
Nasas bilder av jorden påstår dom sig ha skapat i photoshop liknande program utifrån ”data” som analyserat jorden av satteliter.
Tittar man på nasas bilder av jorden under 30 års tid ser man att dom ser helt jävla olika ut, väldigt roligt faktiskt.
Bitchute.Com där har du i princip den enda sidan i världen som inte censurerar fakta.
Citera
2021-07-19, 01:33
Medlem
Citat:
Allt är gjort via CGI.
Nasas bilder av jorden påstår dom sig ha skapat i photoshop liknande program utifrån ”data” som analyserat jorden av satteliter.
Tittar man på nasas bilder av jorden under 30 års tid ser man att dom ser helt jävla olika ut, väldigt roligt faktiskt.
Bitchute.Com där har du i princip den enda sidan i världen som inte censurerar fakta.
Tack för snabbt svar.
Citera
2021-07-19, 01:56
Medlem
Citat:
Allt är gjort via CGI.
Berätta hur de gjorde cgi på början av 70-talet. Bitchute, där kan du hålla till, idioternas paradis.
Citera
2021-07-19, 01:59
Medlem
Flusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
När du inte har fakta att komma med tar invektiven över. Det avslöjar din brist på intelligens och förmåga att tänka. Beklagar, men jordens massa skapar gravitation, hur mycket du inte kan förstå det. Gravitationen visar att jorden är rund, för på en platt jord hade det blivit minst sagt märkligt.

Ditt enda argument för platt jord är att det vore ”märkligt”.
Du vet uppenbarligen ingenting om platt jord teorierna utan du är bara i tråden för att kriga bakom skärmen, människans största problem i vägen till framgång är att ge sig utanför sin bekvämlighetszon, jag föreslår att du gör en grundlig research, spetsar öronen och faktiskt läser på och lyssnar på flat earth teorier.
Bitchute.com är i princip den enda sidan på nätet som inte censurerar fakta.
Ge dig utanför din bekvämlighetszon eller fortsätt lev i en lögn, det är upp till dig!

Glöm aldrig att gravitation också bara är en teori och aldrig blivit bevisat.
Citera
2021-07-19, 02:06
Medlem
Flusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Berätta hur de gjorde cgi på början av 70-talet. Bitchute, där kan du hålla till, idioternas paradis.

Finns en intervju på Bitchute som handlar om killen, den ansvarige, på NASA.
Intervjuen handlar om hur bilderna av jorden skapas.
Han förklarar att bilderna skapas utifrån massiva mängder data som satteliter samlar in,
På frågan varför bilder av jorden förändrats under 30-50 års tid, svarar han citat-
”the ammount of data is massive, so i have to USE MY OWN IMAGINATION”
Med andra ord skapar han bilderna på jorden i sitt dataprogram baserat på data och hans egna fantasi/tolkning av datan.
BitChute var ett skämt va? Men du missar ju nyckelFakta pajas.
Citera
2021-07-19, 02:22
Medlem
Citat:
Ditt enda argument för platt jord är att det vore ”märkligt”.
Du vet uppenbarligen ingenting om platt jord teorierna utan du är bara i tråden för att kriga bakom skärmen, människans största problem i vägen till framgång är att ge sig utanför sin bekvämlighetszon, jag föreslår att du gör en grundlig research, spetsar öronen och faktiskt läser på och lyssnar på flat earth teorier.
Bitchute.com är i princip den enda sidan på nätet som inte censurerar fakta.
Ge dig utanför din bekvämlighetszon eller fortsätt lev i en lögn, det är upp till dig!

Glöm aldrig att gravitation också bara är en teori och aldrig blivit bevisat.
Kom gärna med bevis för en platt jord. Shoot!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in