Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Ja man ger nödgodkända vacciner till barn i både usa och Kanada som jag förstått det hela.
Sjukt är bara förnamnet.
I USA har CDC sedan länge rekommenderat alla barn att vaccinera sig mot säsongsinfluensan också. Tror inte jag behöver förklara varför. En liten ledtråd är att ledningen i CDC har privata patent och investeringar i vaccinindustrin. Det är inte så svårt att bekräfta, leta några sökord bort på annan sökmotor än Google, om någon inte skulle tro mig.
Finns säkert massa dårar här på forumet som tycker det är en briljant idé också, utan att ha minsta aning om vad det egentligen innebär för folkhälsan i ett större sammanhang. De vet bara att de är hypokondriska och livrädda för allt som heter virus. Här kommer en fun fact. Vi andas in 100 miljoner virus om dagen och 380 trillioner virus bor i oss.
Poängen är att bara för att något heter virus eller har en liten dödlighet bland 80 plus betyder inte det att man hysteriskt måste vaccinera barn som istället skulle kunna utveckla en oslagbar immunitet tillsammmans med viruset, likt övriga 380 trillioner virus som vi lärt oss leva med.
Dessa mrna-vaccinen kommer aldrig kunna ge samma organiska, heltäckande immunitet som ett vaccin baserat på det riktiga viruset. Det ser vi med deltan. Alla artiklar ni läser om hur grymma antikroppar vaccinet ger är bara labbstudier som inte har något med verkligheten att göra. Kolla in PHE i UK vad de kommit fram till angående återinfektion bland vårdpersonal under tiden deltan härjar där (april - slutet av juni). De som vaccinerade sig trots genomgången sjukdom återinfekterades i samma grad som de ovaccinerade. När ska skitsnacket om att de som genomgått sjukdom behöver vaccin sluta.
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1001358/Variants_of_Concern_VOC_Technical_Briefing_18.pdf# page41