2021-07-18, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Så är det.
Efter fas 3 följer fas 4 när det godkända läkemedlet används på vanligt vis och då görs ytterligare uppföljningar som jag nyss beskrev.
Fas 3 är igång nu och dom ska titta på resultatet till december 2022 ungefär. Klart är det inte men låtsas på att pfizer har fel och du rätt.
Citera
2021-07-18, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Det fetade kallas fas 4. Detta görs med alla vaccin.
När man börjat använda vaccinet, fortsätter man med att samla in data kring effektivitet osv ett antal år.
Du menar att dom skrev fel när dom benämnde det som phase 3. Intressant teori. Har du källa på det.

Folk verkar älska att ljuga om att fas 3 är klart haha
Citera
2021-07-18, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nej, det står tydligt att det har funnits villkorligt godkända vaccin som nu är godkända. Läs länkarna.
Citera vart dom skriver att det gått från villkorligt till godkänt. Lögnare.
Citera
2021-07-18, 18:39
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja man ger nödgodkända vacciner till barn i både usa och Kanada som jag förstått det hela.

Sjukt är bara förnamnet.
Kanske sjukt, kanske inte.
För att kunna uttala sig måste man ha full koll på hur godkännandeprocessen ser ut i USA och Kanada.

Någon gång måste man ju vaccinera barn i full skala för att finna ev. sällsynta biverkningar hos barn.
Bedömningen från läkemedelsverken på andra sidan Atlanten kan ju vara att man nu sett tillräckligt vad gäller unga vuxna för att det ska vara tid dags att vaccinera yngre personer. Jag vet inte, bara spekulation från min sida hur ett läkemedelsverk kan tänkas tänka.

I USA är man nog inte så sugen på att testa allt för vågat eftersom det vid ev. problem kan bli väldigt kostsamt.
Citera
2021-07-18, 18:43
Medlem
Citat:
Det är väl lite av en semantisk fråga.

Jag skulle säga att vaccinet är godkänt för användning, men att man som vanligt ska följa upp funktion, mm, mm. i fas 4 som för vaccinen ska pågå under normal användning i två år.

Vill man ta ett godkänt vaccin kan man vaccinera sig nu, men vill man ha ett helt färdigt vaccin får man vänta i 1,5 år till ungefär.

Bra sammanfattat👍
Citera
2021-07-18, 18:44
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Du menar att dom skrev fel när dom benämnde det som phase 3. Intressant teori. Har du källa på det.

Du har ju uppenbarligen inte läst det du bad mig leta fram åt dig.

Jag tror inte längre du har något intresse av att ta reda på fakta, du vill bara bråka och ställa till besvär för andra.
Citera
2021-07-18, 18:44
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Citera vart dom skriver att det gått från villkorligt till godkänt. Lögnare.

Står i länkarna jag gav. Här är inlägget:

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2021-07-18, 18:45
Medlem
Citat:
Du har ju uppenbarligen inte läst det du bad mig leta fram åt dig.

Jag tror inte längre du har något intresse av att ta reda på fakta, du vill bara bråka och ställa till besvär för andra.
Nej det har jag itbe. Jag tog direkt från Pfizer istället. Du bad väl mig titta på deras hemsida? Dom menar på att fas 3 skulle ta ca 2 år till i slutet av november 2020. Du menar att dom har fel för den som kan engelska står det klart och tydligt i länken jag skickade.
Citera
2021-07-18, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Står i länkarna jag gav. Här är inlägget:

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Inget läkemedel kan vara godkänt utan att fas 3 är klar. Däremot villkorligt godkänt. Du har fel jag har rätt. Grina på.

Iom att du inte klarade av att bemöta vad jag skrev (lögnen blir tydlig om du ska ändra i deras citat så förstår ditt dilemma) så blir det svårt å gå vidare. Men om du hittar det tydliga citatet där dom säger det gått från villkorligt godkänt till godkänt så säg till!
Citera
2021-07-18, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Det fetade kallas fas 4. Detta görs med alla vaccin.
När man börjat använda vaccinet, fortsätter man med att samla in data kring effektivitet osv ett antal år.
Inte i detta fallet. Studier om detta vaccin/ preparat pågår.

Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Öh nej, de försöker förklara så tydligt så möjligt så att t o m foliehattar här på fb ska förstå. Preparatet är färdigt: någon annan förklaring på Läkemedelsverkets hemsida lyser med sin frånvaro.

Ni ja sägare har svårt att se att ni blivit intagna som försökspersoner.
Vaccinet är villkorat godkänt.

Citat:

Dom kan nog bara inte med att inse att dom blivit förda bakom ljuset.
Men dom handlade i god tro.
Citera
2021-07-18, 18:49
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Inget läkemedel kan vara godkänt utan att fas 3 är klar. Däremot villkorligt godkänt. Du har fel jag har rätt. Grina på.

Iom att du inte klarade av att bemöta vad jag skrev (lögnen blir tydlig om du ska ändra i deras citat så förstår ditt dilemma) så blir det svårt å gå vidare. Men om du hittar det tydliga citatet där dom säger det gått från villkorligt godkänt till godkänt så säg till!

EMA och LMV säger att de är godkända.

Buhu.
Citera
2021-07-18, 18:52
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Nej det har jag itbe. Jag tog direkt från Pfizer istället. Du bad väl mig titta på deras hemsida? Dom menar på att fas 3 skulle ta ca 2 år till i slutet av november 2020. Du menar att dom har fel för den som kan engelska står det klart och tydligt i länken jag skickade.
Inget läkemedelsverk skulle ens nöd, nöd, nödgodkänna ett läkemedel utan en färdig fas 3 studie annat än om alternativet var att mänskligheten skulle utplånas inom kort.

Först får du lära dig att läsa och förstå vad du läser innan du kräks ur dig en massa skit.
Senast redigerad av Surtruten 2021-07-18 kl. 18:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in