2020-03-09, 09:55
Medlem
Hejsan!

Har en nyare dator och hittade av en slump mitt absoluta favoritspel till PC Fifa soccer manager i veckan. Installerade spelet och så långt går det bra. Funkar även att starta det men när man kommer till matchsituationen så blir skärmen svart när matchen är över. Datorn låser sig och jag får bryta strömmen. Jag är rätt usel på datorer och vet inte vad jag ska göra. Kör liret som admin och har testat i lite olika lägen. Men samma resultat. Spelet är från 97 vill jag minnas så det har ett par år på nacken.

Hjälp uppskattas!
Citera
2020-03-09, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magpius
Hejsan!

Har en nyare dator och hittade av en slump mitt absoluta favoritspel till PC Fifa soccer manager i veckan. Installerade spelet och så långt går det bra. Funkar även att starta det men när man kommer till matchsituationen så blir skärmen svart när matchen är över. Datorn låser sig och jag får bryta strömmen. Jag är rätt usel på datorer och vet inte vad jag ska göra. Kör liret som admin och har testat i lite olika lägen. Men samma resultat. Spelet är från 97 vill jag minnas så det har ett par år på nacken.

Hjälp uppskattas!

Testat köra spelet i kompatibilitet för win7/win8? Antar att du har Win10 idag så det kan vara värt att prova!
Citera
2020-03-22, 11:40
Medlem
Dr_Dollars avatar
Hoppas nån kan hjälpa till här.
Jag tänkte spela om Bulletstorm, men när jag startar spelet så vill den ha ett "Windows live konto"
...för att spela online.
Jag ska in med mail + ett lösen.
Jag har inte den blekaste aning vad för mail eller lösen jag använde när jag lirade sist.
Det finns en användare/ett konto som jag gjorde, men nått lösen har jag tyvärr inte.
Det går heller inte att Esc:a sig ur det...utan detta ska tydligen bara fyllas i?!

Om jag avinstallerar och installerar om det igen, då det är via steam jag köpt det, finns det kvar då, eller måste jag verkligen köpa ett nytt spel?

Jag vill ju bara spela det coolaste spelet ever en Corona-söndag som denna
Citera
2020-03-23, 19:12
Medlem
carminaburanas avatar
Jag försöker spela Bioshock Remastered på min HP omen från 2017. Jag kommer igenom introt när man klättrar up i fyrtornet, men när jag kommer till laddningsidan för Rapture, så stängs spelet av. What gives?
Citera
2020-05-20, 12:48
Medlem
Senil-with-styles avatar
Tjena Flashback
Jag laddade ner GTA V igår, men när jag ska öppna spel filen så står det bara error och att spel filen inte funkar. Men även att jag skulle testa att ominstallera hela spelet. Detta gör jag, men när spelet är installerat igen kommer det upp samma sak. Så jag gör samma process ytterligare en gång. Men nu så när jag ska starta spelet står det bara running ett kort tag innan spelet stängs av helt. Vad gör jag för fel? Datorn är ny köpt så borde inte vara något problem med den och andra spel funkar fin fint. Tacksam för all hjälp jag kan få.
Citera
2020-12-19, 18:39
Medlem
Hej!

Kanske fel tråd, men chansar. Köpte mig en laptop nyligen med ett amd ryzen 5 4600h och ett Nvidia GTX 1660ti.

Har en fråga om FPS när det kommer till CS:GO. Spelar lite Deathmatch och casual om det har betydelse.

Men med Nvidias egna optimering för prestanda "sämsta inställningar i princip) så liggar jag nog i snitt på runt 100 fps, med dropp ner på 50-60 ibland.

Är det rimligt eller kan det vara något galet?
Tack på förhand
Citera
2021-02-19, 12:02
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Har flyttat min SSD från en gammal dator till en ny (licenser osv), men problemet jag fått är att jag inte kan lira csgo 1920x1440 (som jag spelat med i flera år). Spelet startar och man hör bakgrundsmusiken men thats it.

Något tips hur man kan fixa detta?

Felsökning som har testats
-Reinstallerat spelet
-Uppdaterat drivrutiner för grafikkortet
-Klickat i "Disable Full-screen optimisations" i csgo.exe
-Kör spelet som admin

Kör med geforce 3070 grafikkort
Citera
2021-02-19, 13:08
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BacONbacOFF
Har flyttat min SSD från en gammal dator till en ny (licenser osv), men problemet jag fått är att jag inte kan lira csgo 1920x1440 (som jag spelat med i flera år). Spelet startar och man hör bakgrundsmusiken men thats it.

Något tips hur man kan fixa detta?

Felsökning som har testats
-Reinstallerat spelet
-Uppdaterat drivrutiner för grafikkortet
-Klickat i "Disable Full-screen optimisations" i csgo.exe
-Kör spelet som admin

Kör med geforce 3070 grafikkort

Löste problemet, min gamla skärm hade högre upplösning än min nya...
Citera
2021-04-17, 10:31
Medlem
Astros Playroom på PS5 krashar hela tiden med min dotters profil men inte med min. Jag har lyckats spela igenom utan en ända krash men hon kan ibland spela 5 minuter ibland en timme.
Har kollat energiinställningarna och där är inga begränsningar. Vad kan skilja?
Citera
2021-04-19, 11:02
Medlem
AliPizzerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Astros Playroom på PS5 krashar hela tiden med min dotters profil men inte med min. Jag har lyckats spela igenom utan en ända krash men hon kan ibland spela 5 minuter ibland en timme.
Har kollat energiinställningarna och där är inga begränsningar. Vad kan skilja?
Det låter ju verkligen skumt. Kanske testa att ta bort profilen och sedan registrera den till konsolen igen?
Citera
2021-04-21, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AliPizzerian
Det låter ju verkligen skumt. Kanske testa att ta bort profilen och sedan registrera den till konsolen igen?
Bra ide. Har provat att installera om spelet men jag testar detta.!
Citera
2021-07-18, 16:31
Medlem
karlskrona1234s avatar
till börja med, kan noll hårdvara
jag tänkte spela lite på sonens dator som ska tydligen ha hyffsat bra grafikkort
testade resident evil 2 remake, men skiten är i svartvit (menyn är färg) när själva spelet går igång, varför??? Någon annan som haft samma strul? någon grafikinställning som ska justeras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in