2021-07-16, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrOsocial
Är nog bara inse att landet där man hittar frid o fröjd är norr om Dalälven. Att bara flytta några mil från krigszonerna Malmö/Stockholm/Göteborg kommer inte vara nog inom några år.
Lol. Det är samma om inte värre på många ställen i Norrland.
Citera
2021-07-16, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Så länge man bor i ett villaområde med snittpriser över 10m så är man lugn. För 99% av alla andra som inte har privilegiet att klara det: jag beklagar.
LOL. Inte ens då är du säker.
Citera
2021-07-16, 09:22
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Ja det sker och som löken på laxen så är blattarna som bekant driftiga, det är därför vi vill ha dem.
Jo att det som media beskriver som random bus, skadegörelse, hot, skjutning utan någon känd koppling det är riktad prisdumpning i syftet att få ned ett område. Svensken flyr om han kan och att ingen vill köpa hus där, ja ett hus med marknadsvärde 7 milj har plötsligt halkat ned till 3 mille och nu kommer Blattetlito och att hus efter hus faller.

Bra formulerat!

Det här är känt från USA. När andelen svarta ökar i ett villaområde börjar vita flytta ut och området förslummas. Det är redan vid låga andelar som utflyttning sker. Till sist är området helt nedgånget.

Men det går åt andra hållet också. Då kallas det ”gentrification”. I stadsdelen Harlem i New York som ligger centralt har många låginkomsttagare vräkts och husen lyxsanerats. Tidigare var området ett ökänt näste för knarkare och gäng. Nu är det rika som bor i vackra stora lägenheter.

Slutsatsen av detta är att alla invånare i ett land kanske inte trivs med att bo med varandra. De flesta vill nog bo nära folk med likadana intressen och bakgrund.

Om man inte gillar att spela rap-”musik” högt på nätterna igenom eller klampa i golven som elefanthjordar kanske man inte skall ha de som gillar det som grannar.
Citera
2021-07-16, 09:23
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
https://samnytt.se/kriminella-flyttar-ut-pa-landet-tar-kaoset-med-sig/

Det var dock bara en tidsfråga. Mångkultur har inget stopp om det inte fysiskt hindras att sprida eller etablera sig. Den senaste tiden har jag också sett flera inlägg på I&I som handlar om att svensken ska fly till landet för lugn och ro och för att slippa blatteriet. Men säg den frid som varar i det mångkulturella landet. Nästa trend blir väl en stuga i den djupaste skogen utan kontakt med någon eller något mänskligt. I stället för att inse att mångkultur måste bort och invandrarna ska åka hem.

Var flyttar ni härnäst? Invandrarna kan man väl säga gömmer sig eller expanderar snarare än att de faktiskt söker en annan tillvaro.

Diskutera och analysera!
Ja, alla ekonomiska migranter som kommit till Sverige sen 1990 ska omedelbart få hemresa betald av staten om de så önskar. Registreras och får aldrig återkomma.

Och alla bankomatflyktingar som kommit sen 2000 ska fingeravtryckas, DNA-bankas och sen få enkel biljett hem med ett litet ekonomiskt bidrag och får aldrig återkomma.

Bara sätta igång, idén har funnits länge.
Citera
2021-07-16, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Lol. Det är samma om inte värre på många ställen i Norrland.

Du är ju inte riktigt klok om du tror ställen i Norrland är värre än orterna i Stockholm/Malmö/Göteborg.

Ta en promenad i Biskop, Angered, Bergsjön och sen en i något "ghetto" i norr och se skillnaden. Främst hur mycket renare det är och att folk faktiskt pratar svenska.
Citera
2021-07-16, 17:24
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrOsocial
Du är ju inte riktigt klok om du tror ställen i Norrland är värre än orterna i Stockholm/Malmö/Göteborg.

Ta en promenad i Biskop, Angered, Bergsjön och sen en i något "ghetto" i norr och se skillnaden. Främst hur mycket renare det är och att folk faktiskt pratar svenska.

Det kommer givetvis även gå åt helvete i Norrland. Det är bara en tidsfråga.
Citera
2021-07-18, 11:35
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Det märks att du jobbar för Antifa...

Antifa? Vadå är de emot att riskkapitalister tar våra skattepengar ut ur landet?
Är du för att riskkapitalister tar våra skattepengar ut ur landet?
Citera
2021-07-18, 11:38
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Antifa? Vadå är de emot att riskkapitalister tar våra skattepengar ut ur landet?
Är du för att riskkapitalister tar våra skattepengar ut ur landet?
Japp
Citera
2021-07-18, 11:40
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Bostadsmarknaden kan implodera, men det spelar ingen större roll. Bostäderna försvinner inte iomed att det inte finns köpare i samma utsträckning som tidigare. Konsumtionssamhället är en del av Europas vinnarkoncept. Det var vi som uppfann det och allt kommer att återhämta sig. Jag har tänkt i samma banor som du men ett stålbad för att få ut blatteriet är en uppoffring som de flesta troligen är villiga att göra för att rädda Sverige. Allt handlar inte om pengar. Blattarna MÅSTE utrotas från svensk mark. Kosta vad det kosta vill. De ska bort.

Så du vill utrota andra människor?
Citera
2021-07-18, 11:41
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Japp

Då vet jag att du inte bryr dig om Sverige och svenskarna. Du är en bankmaffians lakej.
Citera
2021-07-18, 11:47
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Då vet jag att du inte bryr dig om Sverige och svenskarna. Du är en bankmaffians lakej.
Sverige är inte mitt land längre, det har du och dina kompisar förstört, svenska folket har själva valt den här utvecklingen så dom skiter jag högaktningsfullt i. Svensken är så jävla hjärntvättad så dom förtjänar att utrotas, dvs att agendan fullföljs.

Jag har ingenting med bankmaffian att göra då jag tillhör den sk arbetarklassen.
Jag har varnat folk om den här utvecklingen sen tidigt 80-tal, men ingen jävel fattade att det skulle gå så här med landet.

Så numer så lever jag efter: Sköt dig själv och skit i andra.
Citera
2021-07-18, 11:50
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Sverige är inte mitt land längre, det har du och dina kompisar förstört, svenska folket har själva valt den här utvecklingen så dom skiter jag högaktningsfullt i. Svensken är så jävla hjärntvättad så dom förtjänar att utrotas, dvs att agendan fullföljs.

Jag har ingenting med bankmaffian att göra då jag tillhör den sk arbetarklassen.
Jag har varnat folk om den här utvecklingen sen tidigt 80-tal, men ingen jävel fattade att det skulle gå så här med landet.

Så numer så lever jag efter: Sköt dig själv och skit i andra.

Arbetarklass som köpt bankmaffians hjärntvätt och hat av svensken och Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in