2021-07-17, 21:11
Medlem
Jag är på fest och kan inte följa. Kommer in senare. Jag var orolig för att skjutningarna upphört. Men till saken, det är alltså bara två skadade?

Ingen stor skjutning alltså men vi får se hur allvarligt det är. Det kan komma hämndaktioner efter en vecka, jag försöker finna någon sorts mönster i dessa skjutningar. Skönt att det kommer igång igen.¨Min sikt på grund av politiska skäl.
Citera
2021-07-17, 21:13
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
– Vi har fått uppgifter om en eller flera skadade personer. Vi hjälper ambulansen med att få tag på målsägande, sa Mats Eriksson presstalesperson vid Stockholmspolisen tidigare under kvällen.

Hur ska man tolka det där, att de inte vill ha någon sjukhusvård eller?
Citera
2021-07-17, 21:14
Medlem
Otems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag är på fest och kan inte följa. Kommer in senare. Jag var orolig för att skjutningarna upphört. Men till saken, det är alltså bara två skadade?

Ingen stor skjutning alltså men vi får se hur allvarligt det är. Det kan komma hämndaktioner efter en vecka, jag försöker finna någon sorts mönster i dessa skjutningar. Skönt att det kommer igång igen.¨Min sikt på grund av politiska skäl.

Kan vara en hämd aktion för dödsskjutningen av gängledaren
för ''Flemingsbergsnätverket'' som inträffade 2021-07-01 kanske?

(FB) Man i 25-årsåldern ihjälskjuten utomhus Flemingsberg Huddinge 2021-07-01 En anhållen

Dagens skjutning ska ha inträffat i Visättra tydligen.
Blir spännade att följa detta.
Citera
2021-07-17, 21:18
Medlem
Enl. Expressen tre gripna. Snabbt jobbat om det nu är rätt personer som är gripna.
Senast redigerad av Konrad 2021-07-17 kl. 21:21.
Citera
2021-07-17, 21:21
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Hur ska man tolka det där, att de inte vill ha någon sjukhusvård eller?

Att dom kunnat lämna platsen, hem, i portar, tagits med av andra, är på sjukhuset redan osv kan hända.
Citera
2021-07-17, 21:23
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Telefon
Nej, Visättra (hela området söder om Fleminsberg station) är inte ett problemområde. Mycket bostadsrätter och barnfamiljer som bor i området. Flemingsberg (norr om pendelstationen) är dock mer problematiskt.

Jag har varit i Visättra massor av gånger. I höghusen är det som i alla liknande områden, mycket invandrare och kriminalitet, knarkhandel osv.
Citera
2021-07-17, 21:40
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Uppdatering klockan 21:38
Flera personer är gripna misstänkta för inblandning i mordförsöken.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...rdon-huddinge/
Citera
2021-07-17, 21:42
Medlem
Krimkolls avatar
3 till sjukhus, står det nu i expressen.
3 gripna därtill, enligt samma tidning.
Citera
2021-07-17, 21:43
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locomotiv
Men det finns ju överallt ffs... Byggs mycket nytt i Flempan så inte direkt något ghetto enligt mig.
Däremot har ju Huddinge några andra områden som är mer under isen, tex Vårby..

Ja, jag känner till området mycket väl. Men dom sämre bostadsområdena då, hyresrätterna i höghusen. Där är det problem. Mycket invandrare. Kriminalitet. Gängkriminella osv som i alla miljonprogramshus.
Citera
2021-07-17, 21:46
Medlem
Krimkolls avatar
Japp, 3 skadade.

Citat:
Två yngre personer har förts till sjukhus – och ytterligare en skadad person har åkt till sjukhus i privat bil, enligt uppgifter till Expressen.

Citat:
Enligt uppgifter till Expressen har skottlossningar skett på två ställen.
Enligt uppgifter till Expressen är tre personer frihetsberövade efter att ha hittats i ett skogsområde.

https://www.expressen.se/nyheter/mis...ng-i-huddinge/
Citera
2021-07-17, 21:47
Medlem
Låter som att alla tre är lindrigt skadade. Man har säkert skjutit dom i benen eller liknande.
Citera
2021-07-17, 21:50
Medlem
TheAlamos avatar
Visättra är inget ghetto jämfört med de riktiga ghettona nej. Mycket invandrare ja men integrerade sådana och inga skräpmänniskor som gängen från Rinkeby som drar omking som bandidter inne i på Hornsbergs strand. Gick själv precis förbi avspärrningarna och det är ett normalt bostadshus, inget miljonprogram, inga gäng härjar här till synes, mest barnfamiljer överallt och strax nedanför är det fyllt med endast bostadsrätter. Poliser överallt som snackar med folk och vaktar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in