2021-07-17, 20:50
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Man behöver inte nödvändigtvis vara mot en sk "antivaxxer" bara för att man protesterar mot uppdelningen av två nya väldigt specifika samhällsklasser. Jag själv exempelvis är vaccinerad men vill inte se ett uppdelat samhälle där en grupp personer inte tillåts göra x eller y medans det är fritt fram för de andra.

Jag är av samma åsikt. Är inte helt hundra till vaccinen, men det fungerar och låt folk ta det om de vill.

Men är inte ett dugg förvånad att globalistdårarna skulle införa något sånt här. Stefan Löfven sitter bara och väntar på rätt tillfälle du vet.
Citera
2021-07-17, 20:50
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Medicin-kombination med 100% Effekt!
Primaquine-Clindamycin-hydroxychloroquine

1.37.39 min
https://www.youtube.com/watch?v=ZJ0MYmKY8_U&t=5s

Vilken mörkläggning som sker.............. absurt.

Så Trump hade rätt ändå?
Citera
2021-07-17, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nej, det du skriver är ju så dumt att klockorna stannar.

Om en person dör i sjukdom x och två testas (50 % dödlighet skulle man kunna tro) och 10 000 dör i sjukdom y och 200 000 testas (5 % dödlighet skulle man kunna tro) kommer de flesta ändå att lägga mer möda på att skydda sig mot sjukdom y än mot sjukdom x.

Jag tror du bara tramsar, så nu lämnar jag detta.

Ja, om du har två testade och en dör så säger datan att dödligheten är 50%. Det är ju självklart. Däremot är underlaget för dåligt för att dra slutsatser. Menar du att vi inte har koll på dödligheten i influensa?

Jag presenterar antal konstaterade fall, dödlighet, och åldersfördelning för båda sjukdomarna. Det är jämförbara parametrar.
Citera
2021-07-17, 20:52
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Ledsen att jag trodde att du läst något innan du började skicka bevis för dina påståenden. Hade du en länk till dom färdigt utvärderade fas 3 studierna eller inte? Skicka specifika länkar isf, lycka till.
Jag har läst alla fas 3-studierna och tillhörande material.
Det var ju ett tag sedan nu,så det jag kan tipsa om just nu är dessa dokument.

Comirnaty (länk)
Eller här för mera kött på benen, https://www.ema.europa.eu/en/medicines/human/EPAR/comirnaty

Spikevax (länk)
Eller här för mera kött på benen, https://www.ema.europa.eu/en/medicines/human/EPAR/spikevax-previously-covid-19-vaccine-moderna

Vaxzevria (länk)
Eller här för mera kött på benen, https://www.ema.europa.eu/en/medicines/human/EPAR/vaxzevria-previously-covid-19-vaccine-astrazeneca

COVID-19 Vaccine Janssen (länk)
Eller här för mera kött på benen, https://www.ema.europa.eu/en/documents/assessment-report/covid-19-vaccine-janssen-epar-public-assessment-report_en.pdf
och här, https://www.ema.europa.eu/en/medicines/human/EPAR/covid-19-vaccine-janssen

Det tar ett tag att läsa igenom detta, så vi kan väl höras om några dagar.
Senast redigerad av Surtruten 2021-07-17 kl. 20:54.
Citera
2021-07-17, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viproom
Hur många har dött av corona som är under 50 år gamla och nu menar jag folk utan några bakomliggande sjukdomar? Eller sånt fakta finns inte?

Det finns iaf data för döda under 70. 1543st. Det är 10,5% av totalen. Vilket ger en överlevnadsgrad på 99,86%.
Citera
2021-07-17, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Förenklat kan jag skriva "reducera "viral load"". Sådana skydd är inte binära, på eller av. Det är mer ett spektrum om man ser det på populationsnivå. De reducerar risken att bli bli sjuk och/eller infekterad.

Just denna forumdel är ett vetenskapsforum. Visst är religiösa också välkomna att diskutera saker som kreationism/ID. Andra med högre vetenskapliga krav för sina och andras uppfattningar kommer dock att argumentera utifrån en mer vetenskaplig utgångspunkt.

Spekulationer kan också vara mer eller mindre välgrundade och sannolika. Du har helt rätt. Detta är vad jag tycker och alla håller uppenbarligen inte med mig utan formar sina uppfattningar med sin egen fantasi som grund. Visst måste man väl få be om vetenskapliga referenser och ifrågasätta referenslösa påståenden i en vetenskapligt forumdel på Flashback också? Visst borde väl diskussionen vara öppen för det också?
Det du sysslar med är inte "höga vetenskapliga krav".

Du feltolkar andras argument för att vinna mark i diskussionen, och diskuterar de halmgubbarna istället för att genuint försöka förstå innebörden av vad andra menar. När man påpekar att du tolkar en fel så är det omedelbart blame shifting, typ "du är otydlig", eller "du har bytt ben" eller liknande. Du spekulerar precis lika mycket som alla andra, men klagar på andras ovetenskaplighet eller brist på referenser när andra gör det. Sen använder du "källa tack" som ständig argumentationsteknik. Och nu ska du anklaga mig för att vara "religiös" också, vilket helt uppenbart bara är ytterligare en härskarteknik.

Inte mot Flashbacks regler, men en riktigt trist attityd och halmgubbe-baserad argumentationsteknik, som inte för dialogen det minsta framåt, utan bara försöker köra ner den i backen. Jag diskuterar gärna, men inte dina halmgubbar.
Citera
2021-07-17, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Du skrev att överlevnadsgraden skulle vara 99,86%, vilket jag antog gällde för hela befolkningen. Ifall det handlar om en utvald population, så kan överlevnadsgraden naturligtvis bli helt annorlunda.

Jag vet inte hur stor risken är för att hamna på intensivvård, eller få bestående ohälsa. Men jag vill inte alls ta risken. Därför valde jag att ta vaccinet.

Jag förstår att det finns osäkerheter med ett vaccin som har tagits fram snabbt, och därför inte har kunnat studeras över lång tid. Men osäkerheten med vaccinet är knappast större än osäkerheten med viruset.

Nejnej, jag skiter i risken med vaccinen. Alla som vill ska ta vaccin. Men min poäng är att det är helt onödigt. Ni slösar med mina skattepengar.
Citera
2021-07-17, 20:55
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Medicin-kombination med 100% Effekt!
Primaquine-Clindamycin-hydroxychloroquine

1.37.39 min
https://www.youtube.com/watch?v=ZJ0MYmKY8_U&t=5s

Vilken mörkläggning som sker.............. absurt.

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Så Trump hade rätt ändå?

Inte speciellt konstigt att han hade rätt.... Han fick ju presidential briefings varje dag....
Tanken med dem lär ju vara att USA´s president skall veta saker....
Citera
2021-07-17, 20:57
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Inte speciellt konstigt att han hade rätt.... Han fick ju presidential briefings varje dag....
Tanken med dem lär ju vara att USA´s president skall veta saker....

Du vet väl att media sköt ner och attackerade honom som fan för det där?

Att han vet var ju inte precis saken utan hur han blev bemött.
Citera
2021-07-17, 21:00
Medlem
Onkel Kostias avatar
Även Brasilien har huvudsakligen förlitat sig på kinesiska vacciner:

Länder som har vaccinerat med kinesiska vacciner förefaller ha fortsatta problem med smittspridning. Chile och Indonesien är exempel på länder som huvudsakligen har använt kinesiska vacciner. Nu läser jag att även Brasilien till stor del har använt kinesiska vacciner. Brasilien utmärker sig i form av en mycket stor mängd dödsfall i Covid-19.

Citat från BBC:
Covid-19: Second doses run dry in Brazil's scramble to vaccinate
...
Coronavirus has claimed more than 530,000 lives in Brazil, a toll second only to the United States. Yet only about 40% of Brazilians have received at least one dose of the vaccine and just 15% are fully immunised.
...
Unlike some other countries, Brazil chose not to hold back supplies for second doses. Its vaccination campaign has mostly relied on CoronaVac shots, made locally using inputs from China's Sinovac. But shipments of Chinese materials have lagged, just as millions are due for their second jab.

And other vaccines have been slow to trickle into Brazil, after President Jair Bolsonaro snubbed early vaccine offers from Pfizer, opting to promote ineffective treatments instead, such as hydroxychloroquine.
...
This is especially worrying as new strains gain traction in Brazil, where authorities have long ago scrapped even loose sanitary measures and many unvaccinated Brazilians are foregoing basic precautions like social distancing and mask wearing. Some variants have proven more dangerous to healthy young adults, posing a threat to Brazilians still waiting for their jab.
Jag tänker att Indonesien, Chile, Brasilien, med mera, skulle ha glädje av tillskott av västerländska vacciner.

Kan Europa låna ut vaccindoser?

Nu när Europas vaccinering har kommit långt, finns möjlighet för Europa att "låna ut" vaccindoser till länder i nöd? Jag tänker att Europa kan skicka några av sina vaccindoser till exempelvis Brasilien. Senare, när virussäsongen närmar sig i Europa, så kan Brasilien skicka motsvarande mängd doser tillbaka till Europa. På så sätt skulle Brasiliens vaccinering kunna snabbas upp.

Skulle det vara ett fungerande sätt att hjälpa andra länder bekämpa viruset? Det skulle alltså inte handla om vanligt bistånd, eftersom det inte handlar om att donera några vaccindoser.

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Antivax rörelsen mot Macrons tvångsvaccinering fortsätter i Frankrike.

Sprängdfyllt med folk på gatorna.

https://twitter.com/Arwenstar/status/1416462672174927873

Det förefaller som att efterfrågan på vaccin har mättats i Frankrike.

Kanske kan Frankrike ställa upp på att låna ut vacciner, på det sätt som jag har beskrivit ovan?

Jag tycker att det låter som en dålig idé att pressa folket att ta vacciner som dom inte vill ha. Då är det kanske bättre att låna ut vaccindoserna till länder som är desperata efter vaccin? När vaccindoserna senare betalas tillbaka till Frankrike, så har fransmännen fått lite extra betänketid huruvida dom vill vaccinera sig.
Citera
2021-07-17, 21:03
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Det finns iaf data för döda under 70. 1543st. Det är 10,5% av totalen. Vilket ger en överlevnadsgrad på 99,86%.
Vilket skulle vara ungefär som att 326 600 flygplan i Sverige årligen kommer fram utan störa av totalt 330 000 st.
Citera
2021-07-17, 21:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam

Jo fast det är väl inkl riskgrupperna? Plockar du ut riskgrupperna blir det inte många kvar.

Och under 50 år utan bakomliggande sjukdomar kan inte vara många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in