Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Det du länkar till är hålet i förskottet som GGE beskriver. Jag tror en hel del faktiskt har sett denna dokumentär, men frågan är snarare varför du tycker att detta hål är intressant? Det ligger, vad, 6-7 m över vattenlinjen och innanför bogvisiret.
Jag tror garanterat inte att "en hel del" sett denna dokumentär. Många på Flashback kanske men det är en promille i samhället. Varför är Rabes hål mindre värt? Hon har ju delar av stålet i sin ägo. Är det för att det omöjligt kan ha inträffat p g a ett studsande bogvisir eller stenar/klippor på botten. Javisst, då passar det inte in i det officiella narrativet.
Citat:
Vad gäller de nya hålen i skrovet så är det fortfarande inte klarlagt hur Evertsson/Anderssons intryckta hål uppstått. Jag sätter mina pengar på tryck från botten. Men oavsett ursprungsorsak så är det solklart att skrovet nu ”sliter sönder sig själv” av inre spänningar. Titta på hålet i videon med Rene Arikis: plåten ÄR utsliten på ett sätt som inte var fallet 2019. Och varken moränlera eller ubåt är orsaken.
Javisst, det är så kallade *ironi* ståltermiter *ironi* som nu försvagar hela vraket, just nu 2019-2021. Skit i den 80-90 cm stora glipan vid bogrampen som funnits i årtionden. Skit i faktum att någon öppnat och stängt bogrampen redan på 90-talet. D v s varit inne i vraket. Fan, Rockwater var ju inne redan 1994 och det var officiellt. De såg andra dykare som de inte visste var de kom ifrån. På den tiden var det anarki där nere. Brottsplatsen spärrades aldrig av, istället ville man gjuta in allt i betong. Det anser du säkert är helt normalt...
Det utåtbuktande stålet då? I min mening kan inåtbuktande och utåtbuktande stål bara ske via övertryck inifrån skrovet med hjälp av en enorm kraft. Först sugs det inåt för att sedan explodera utåt. Det som blir kvar blir kvar för alltid.
Hur kan ni desinformatörer se er själva i spegeln och leva med det ni spyr ur er? Tänk om det var dina egna föräldrar eller barn som förlist i denna kontrollerade sänkning. Inte så jävla kul om skon sitter på den andra foten, eller hur Barbro?