Citat:
Ursprungligen postat av
Fineman
Grattis. Jag köpte en post nyligen (5:e juli) och den är upp ca 90-95% sen dess så ja, lyckat än så länge ja.
Vad tror ni andra om Seadrill?
Verkar vara en lite seg och dålig aktie det där.
Frågan är var rejset toppar. Jag har inga aktier själv, eftersom jag är en latröv som inte kommer till skott. Men grattis till er andra.
Kan tänka mig att Bankkonsulten sitter och skrattar gnäggande under en parasoll med en långhyls i ena näven och mobilen i den andra.
Rick Rule har sagt, ej exakt citat "If gains come to you too quickly, take some profits.
Om jag vore du skulle jag likt Bankis plocka ut insatsen och köra med husets pengar.
Ännu ett Rick Rulecitat: "Point of no concern."
Nu ska vi inte bli politiska i tråden, men Zneekahs planer kan ses som en ren handling av välgörenhet.
Går det tits up och kolgruvan nationaliseras har tendiesen kanske gått till att hjälpa en boerfamilj att get the fuck out of Dodge innan det går full Zimbabwe. Mark är som bekant svårsålt där.
Tar the total eclipse of regnbågsnationen ett litet tag gör vi profit på det hela och kan slänga påsarna till reapris till nån sucker precis innan FN måste ingripa. Det är knappast en slump att AA avknoppade Thungela. De anar att skiten är på väg mot fläkten i räserfart.
Kan kärnkraftverken i Sydafrika bli en riskfaktor för uranbullen ? I fel händer körda som en ryss som tror på voodoo. Shit.
Låt oss hoppas att FN steppar in innan captain buck naked kör en Star Trek-reenactment med reaktorerna för att få slut på brownoutsen de senaste tio åren.
"I cant push it any faster captain!"
Buy the dip - save a Boer. "n bajsis maak ’n plan"
Putin är jävligt smart som erbjuder Boer gratis mark för att bli jordbrukare där. Är det någon som klarar det även med minimala resurser är de boerna, hårdare jävlar än dem finns knappt, närmst kommer israelerna.