2021-07-17, 13:02
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
För att vi vet vad viruset kan hitta på. Vi vet också att infektion kan ge långsiktiga konsekvenser.

För att folk blivit matade med skräckporr 24/7 i över ett år. Tror inte det vore samma ståhej om det inte vore för smutsmedia och deras fejknews.
Citera
2021-07-17, 13:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
För att folk blivit matade med skräckporr 24/7 i över ett år. Tror inte det vore samma ståhej om det inte vore för smutsmedia och deras fejknews.

Vad är det som är fejk?
Citera
2021-07-17, 13:07
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Det är ju värst för dem som inte kan ta vaccinet av en eller annan anledning. De som väljer att inte ta vaccinet är det ju inte synd om, det är självvalt.
Du får nog ta och uppgradera din moraliska kompass. Klart det är synd när folk dör...
Citera
2021-07-17, 13:08
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Ja villkorligt godkända.

De är inte slutgiltigt godkända.
Bra, då är vi kanske överens om att de vacciner som används i Sverige är godkända med villkor att den dokumentation som finns ska sammanställas.

Det finns ett villkor till, som jag tror att man alltid kräver, och det är att biverkningarna vid användning de första två åren ska följas upp och dokumenteras.
Citera
2021-07-17, 13:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Du får nog ta och uppgradera din moraliska kompass. Klart det är synd när folk dör...

Är det även synd om en knarkare som skjuter in smutsigt heroin och dör? Jag vet inte hur din moraliska kompass fungerar.
Citera
2021-07-17, 13:15
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Är det även synd om en knarkare som skjuter in smutsigt heroin och dör? Jag vet inte hur din moraliska kompass fungerar.

Självklart. Knarkare självmedicinerar för att orka med livet.
Citera
2021-07-17, 13:15
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Det är ju värst för dem som inte kan ta vaccinet av en eller annan anledning. De som väljer att inte ta vaccinet är det ju inte synd om, det är självvalt.

Citat:
Jo, man måste ju hålla med om att det är synd när någon dör, men jag skulle nog inte tycka synd om den person som gjort ett val som enligt aktuellt kunskapsläge eller gängse synsätt är farligt.

Leker man med elden så får man räkna med att man kan bränna sig.

I det aktuella fallet kan det ju dessvärre vara så att den döende patienten fått felaktig sk. information, tex. via FB, och då är det synd om honom.
Citera
2021-07-17, 13:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Jag håller inte med men du får såklart ha din åsikt. Att se en antivaxxare ligga på iva och säga att man inte trodde det var så farligt, blir för mig darwin awards.
Citera
2021-07-17, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Granskningen från EMA/Läkemedelsverket har pågått parallellt med vaccinstudierna för att spara tid.
Man har avvaktat med att kräva fullständiga sammanställningar av alla dokument för att skynda på godkännandet.
Det viktiga är att alla dokumenten finns, att de är granskade och att de är godkända.
Visa då resultatet av utvärderingen från fas 3, om dessa nu finns?

Faktum är att du ljög och sa att dom var godkända. Dom är villkorligt godkända.

Nu ljuger du om att alla dokument finns och är granskade. När du inte kan backa upp det, vad ska du ljuga om då?
Citera
2021-07-17, 13:22
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Jag tycker inte att självmedicinering av heroin är i linje med aktuellt kunskapsläge eller gängse synsätt som bästa sätt för att orka med livet.
Citera
2021-07-17, 13:23
Medlem
Citat:
Ja nu är det ju så att USA vaccinerar med 3 veckors mellanrum som man ska enligt tillverkarens rekommendationer. Har man då gett 200 miljoner doser så blir ju det 100 miljoner fullvaccinerade.

https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7011e2.htm

Sen är rekommendationen för moderna iofs 28 dagar. Oavsett vad så blir siffran vi pratar om fortfarande minimal och inte i närheten av vad du påstod. Jag ser att du ff inte har gjort en uträkning och släpper det här med då du verkar oduglig.
Fat det funkar ju inte så. Det är inte bara dela antalet sprutor på 2 så får man antalet fullvaccinerade i ett land. Bara en idiot tror det. Dock när det är färdigvaccinerat kan du göra så. Du ville alltså inte försvara siffrorna utan erkänner då att dom var påhittade iom att du byter samtalsämne?

Förstår verkligen inte varför jag skulle vara tvungen att göra en egen uträkning för att jag ifrågasätter dig?
Citera
2021-07-17, 13:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Fat det funkar ju inte så. Det är inte bara dela antalet sprutor på 2 så får man antalet fullvaccinerade i ett land. Bara en idiot tror det. Dock när det är färdigvaccinerat kan du göra så. Du ville alltså inte försvara siffrorna utan erkänner då att dom var påhittade iom att du byter samtalsämne?

Förstår verkligen inte varför jag skulle vara tvungen att göra en egen uträkning för att jag ifrågasätter dig?

Nu är det så att min uträkning fullständigt krossar ditt påstående. Att du inte kan göra en egen visar bara på din inkompetens. I slutet av april 2021 var ca: 100 miljoner fullvaccinerade i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in