• 5
  • 6
2021-07-05, 23:50
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Mina favoriter från förr som håller än idag:
NileCity 105,6 - Har av förklarliga skäl inte sett vid tiden, men såg när det gick i repris för ett antal år sedan och sedan nu på Play, lika roligt fortfarande.
.

Jag tycker att Percy tårar är roligare.
Citera
2021-07-17, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miekkalinna
Miami Vice är fortfarande nr 1

Inredningsdetaljerna är galna idag men Crocketts linnekavajer är fortfarande coola.

Det är korrekt.
Citera
2021-07-17, 12:44
Medlem
mdlbs avatar
Hem till byn!
Citera
2021-10-21, 15:11
Medlem
Mord och inga visor! Rapp i handling, pigg och smart huvudperson på 60+ som blir uppvaktad av diverse eleganta herrar. Verkligen en motpol till ungdomsfixeringen i Hollywood och att en äldre kvinna inte är attraktiv.
Om jag minns rätt så upptäckte huvudrollsinnehavaren Angela Lansbury att det fanns få roller för äldre kvinnliga skådisar så hon och maken som är regissör skapade en egen deckarserie där många roller spelas av äldre skådisar.
Serien håller än och det gör Angela Lansbury också, hon är lika gammal som den engelska drottningen!

En annan bra serie är Diagnosis Murder där man kunnat se tre generationer Van Dyke samtidigt! Kul men rätt osannolikt att läkare har tid att lösa brott som de gör i den serien. Stiliga herrar speciellt den äldre som verkligen har glimten i ögat 😜
Citera
2021-10-21, 17:12
Citat:
Ursprungligen postat av Blaik
Mord och inga visor! Rapp i handling, pigg och smart huvudperson på 60+ som blir uppvaktad av diverse eleganta herrar. Verkligen en motpol till ungdomsfixeringen i Hollywood och att en äldre kvinna inte är attraktiv.
Om jag minns rätt så upptäckte huvudrollsinnehavaren Angela Lansbury att det fanns få roller för äldre kvinnliga skådisar så hon och maken som är regissör skapade en egen deckarserie där många roller spelas av äldre skådisar.
Serien håller än och det gör Angela Lansbury också, hon är lika gammal som den engelska drottningen

Det är väl samma upphovsmän till Murder She Wrote (Mord och Inga Visor) som till Columbo (som jag föredrar).
Citera
2021-10-21, 21:27
Medlem
Hemsöborna med Sif Ruud, Allan Edwall och Sven Wollter funkar fortfarande även om serien är i svartvitt.
Citera
2021-10-21, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Det är väl samma upphovsmän till Murder She Wrote (Mord och Inga Visor) som till Columbo (som jag föredrar).

Columbo som jag älskade som ung! Ja den var bra fast blev lite förutsägbar när man sett många.
Citera
2022-09-29, 15:24
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
Kan inte annat än instämma, även om jag inte har sett den sistnämnda tv-serien du nämner, Selambs. Såg om Raskens för inte länge sedan, och den är fortfarande mycket sevärd. Hittar tyvärr inte Selambs på Öppet arkiv. Hade varit intressant att se den serien baserad på Sigfrid Siwertz roman.
Selambs passar jag på att se nu innan den försvinner från Svtplay/Öppet arkiv 1/10.
Än så länge (jag har bara sett 4 avsnitt av 11 men ska se klart serien under morgondagen) får jag nog säga att jag uppskattar andra svenska historiska serier bättre såsom Raskens, Träpatronerna mm.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in