2021-07-16, 17:30
Medlem
glowstones avatar
Är i behov av vägledning och tips angående nytt bilköp då jag lagt allt för mycket pengar det senaste året på min nuvarande bil och känner att det är dags för lite uppgradering.

Vad jag behöver är bra komfort då jag ligger en hel del på vägarna, har 3 mil enkelväg till jobb och sen kör jag en hel del utanför arbetet. Så god komfort är ett måste.

Gott om utrymme i baksätet och bagage då jag ska kunna få plats med en barnvagn i bagaget och en bilbarnstol i baksätet utan att behöva justera framsätet så att man sitter som en ostbåge.

Drivmedel kvittar, växellåda föredrar jag automat.

Budget: 160 000kr
Citera
2021-07-16, 17:38
Bannlyst
Volvo V70, Toyota Avensis, Mazda 6. Undvik VAG som bara ger dig problem.
Citera
2021-07-16, 18:23
Medlem
VW Passat. MB E-serie kombi. Volvo V90.
Lyssna inte på ovanstående som bara är myter och skitsnack. Skulle VAG vara så dåliga vore dom inte världens största biltillverkare.
Senast redigerad av Armadou 2021-07-16 kl. 18:26. Anledning: Ändring
Citera
2021-07-16, 18:27
Medlem
Tamborinos avatar
VW passat är nog perfekt för dig , åk och provkör en .
Rymlig och skön bil .
Citera
2021-07-16, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glowstone
Är i behov av vägledning och tips angående nytt bilköp då jag lagt allt för mycket pengar det senaste året på min nuvarande bil och känner att det är dags för lite uppgradering.

Vad jag behöver är bra komfort då jag ligger en hel del på vägarna, har 3 mil enkelväg till jobb och sen kör jag en hel del utanför arbetet. Så god komfort är ett måste.

Gott om utrymme i baksätet och bagage då jag ska kunna få plats med en barnvagn i bagaget och en bilbarnstol i baksätet utan att behöva justera framsätet så att man sitter som en ostbåge.

V70 är säkert bra XC60 också. Generellt bör det vara Svensk, Tysk, Japansk eller möjligen Koreansk bil.
Citera
2021-07-16, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glowstone

Volvo V70 med låga mil.
Toyota Avensis med låga mil.
Kia Optima.
Kia Ceed.
Citera
2021-07-16, 18:48
Medlem
belfs avatar
Jag hade undvikit diesel för allt krångel med filter.
V70 är bra men dåligt med utrymme i baksätet, Toyota Avensis är ok. Mest bekväm bil för pengarna är en SAAB 95 2010-2011, bra ljud och stolar.
Citera
2021-07-16, 19:41
Medlem
PremiumBananass avatar
Mazda, Toyota, Skoda är prisvärda grejer, det enda jag ägt.
Citera
2021-07-16, 19:52
Medlem
VW är skräp...

BMW 3-serie F31 är rymlig och bekväm och med nya B47-deseln skottsäker.
Citera
2021-07-17, 10:51
Medlem
IceEyess avatar
Volvo 965.

Obefintlig värdeminskning och komfortabla stolar.
Citera
2021-07-17, 11:06
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Volvo 965.

Obefintlig värdeminskning och komfortabla stolar.
Hur komfortabla är de efter 25 år och 48 000 mil? Är det inte dags snart att sluta rekommendera gamla slutkörda Volvo 7/9 serien snart?
Citera
2021-07-17, 11:12
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Hur komfortabla är de efter 25 år och 48 000 mil? Är det inte dags snart att sluta rekommendera gamla slutkörda Volvo 7/9 serien snart?

Stolarna håller fortfarande stilen även om det kan förekomma en del revor.

Och vad ljudkomforten beträffar så bedömdes exempelvis Volvo 245 som tystare än en 25 år nyare XC90 så varför inte? Men naturligtvis har du en poäng. Volvo 855 R är vad trådskaparen behöver.
En obeskrivlig nostalgitripp till 90-talet och ett kraftpaket som andas svensk ingenjörskonst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in