2021-07-13, 21:45
Medlem
askungens avatar
Precis samma här! Så otroligt tråkigt! Halvdöva är de dessutom så volymen är tinnitusframkallande.
Finns tyvärr inte mycket att prata om med mina föräldrar mer än tv-program, reklamjinglar och roliga klipp på facebook.
Konstant sitter de med telefonen i handen också.
Tom högtider som julafton går ju ut på att glo på tv o äta choklad tills man spyr...
Citera
2021-07-13, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StekPannaUtanSladd
Tycker det är så jävla trist detta med TV-tittande, man umgås inte längre på samma sätt som man gjorde förr. TVn och mobilen är det som gäller nu.
När jag besöker min mamma, så ska det tittas på TV. Varför kan man inte hitta på saker tillsammans som man gjorde förr? spela kort t.ex.. jag tror man hade trevligare förr i tiden när TV inte fanns. Säkert var människor lyckligare också. Nu pratar jag inte om 1800-talet, utan det räcker att gå tillbaka till före 1960, då var det inte så vanligt med TV hemma.

Alla får såklart göra hur fan de vill, men ibland förstår inte jag varför man ens ska träffas när det bara är TV som gäller i ens liv. Och inte tala för den förbannade mobiltelefonen.

Hur är det för er och era nära?

Ibland kollar vi, ibland är teven av. Har spelat bingolotto med mina föräldrar på uppesittarkvällen. Vi är dock oftast leda och trötta efter sista spelet att vi skiter i resten av uppesittakvällen och var och en åker hem till sitt för att sova.
Citera
2021-07-15, 22:04
Medlem
Mamma ska alltid dra igång en stendöd brittisk deckare precis innan vi ska gå och lägga oss. Vi kollar aldrig klart. Helt meningslöst. För några år sen försökte vi med att spela kort och frågesport. Stupade på att pappa blev sur för att han kände sig underlägsen på frågesporten och min fru fattade inte riktigt strategin i kortspelen. Så ingen var riktigt nöjd...
Citera
2021-07-16, 05:26
Medlem
Skulle inte falla mig in, TV har jag hemma. Hälsar jag på någon blir det öl eller kaffe och "snacka skit" med mobilen i fickan.
Citera
2021-07-17, 08:29
Moderator
Sun Rulers avatar
I regel inte, undantaget kan vara om det är någon stor fotbollsmatch. Sitter inte med mobilen heller när vi ses.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in