Citat:
Ursprungligen postat av
erper
Du skulle väl kollat noggrannare innan köp av bilen. Lita aldrig på en bilförsäljare.
Jag kollade givetvis serviceboken i bilhallen innan (då hade INTE året fortlöpt och de hade ännu inte gjort besiktning). Jag blev dock informerad om att detta skulle göras OCH att jag själv skulle köpa ett servicepaket för att de skulle fortsätta serva bilen framgent.
Iom COVID så skrevs avtal för både servicepaket och bilköp (efter kontrollbesiktning och påstådd service) via onlineformulär.
När jag hämtar ut bilen så tror jag såklart inte att det har sålt både bil och servicepaket (som är för att sköta service ) och låter mig hämta ut den oservad EFTER serviceintervallet!?
En koll nr. två, vid uthämtning, är ju EFTER att de fått mig att skriva på avtal för både bil och service. Då är det ju ändå kört, förutom med hänvisning till reklamationsrätt.
Jag har svårt att tro (jag är själv jurist inom handelsrätt globalt) att detta case skulle vara så enkelt som du påstår (?)
De har ändå kontrollbesiktigat en bil, och sålt ett servicepaket, efter att den ska ha servats.
Att referera till ”bilhandlare är skojare, så man får bita i det sura...” känns knappast
som det juridiska grepp de själva kommer ta till? Min fråga är vad jag ska/kan hävda och till vem/vilka jag vänder mig för rådgivning och hjälp.