2021-07-16, 20:00
Medlem
Mycket intressant artikel!

Citerat från V2nichen i discord-chatten. En mycket kunnig skribent när det gäller forskningsbiten.

""Steroids aren’t risk-free, however. They can have side effects, and they could do more harm than good in patients with milder cases of COVID-19."

"It’s common for ICU patients, particularly those on ventilators, to develop hospital-acquired infections such as pneumonia or bloodstream infections related to intravenous catheters.
Being on corticosteroids can increase a patient’s risk of developing secondary infections, or it can contribute to muscle weakness which may impact the patient’s ability to come off of a ventilator when the disease resolves.
Still, the benefits of steroids for treating critically ill COVID-19 patients appear to outweigh the harms."

Kortikosteroider har stora begränsningar. Nyttan överväger nackdelarna endast på de allvarligast sjuka patienterna. Men även på dessa ses biverkningar.
Man kan inte öka dosen och man kan inte gå in i ett tidigare skede, för då överväger nackdelarna med preparatet.

Blir riktigt intressant när vi i nästa studie (som alltså om allt klaffar kan starta redan detta kvartal) behandlar patienterna i ett tidigare skede.
Vi såg i denna studie att vi hade effekt redan efter ett par dagar. Förhoppningsvis slipper vi att ens gå in med kortikosteroider på många patienter i den studien.

Kortikosteroider används just för att det är billigt, tillgängligt och för att bra alternativ saknas, fram tills nu...""
Citera
2021-07-16, 20:02
Medlem
Mer från "V2nichen"

Fick idag tips om en mycket intressant artikel (tack fandingodango).

De som hängt med vet att JAK-hämmarna har drabbats av en rad bakslag den sista tiden.
Blackbox-varningar, ökad cancerrisk mm.
Nu är det visat att de som står på JAK-hämmare har betydligt ökad risk att bli svårt sjuka i Covid-19.
Det gäller Rituximab och JAK-hämmare.

Jag drar två slutsatser
1) Personer som står på Rituximab eller JAK-hämmare har ett nedsatt immunförsvar och löper därmed ökad risk att bli svårt sjuka.
Möjligen är det då högst olämpligt att behandla med ytterligare immunsuppresiva preparat som kortikosteroider.
Man behöver då ett preparat som AP1189 ännu mer. Ökar möjligen sannolikheten för compassionate use.

2) Ffa bygger detta på bilden av Jak-hämmare som ett läkemedel med väldigt mycket biverkningar. Tror med bestämdhet att dessa kommer att fasas ut framöver.
Det bildas då ett stort hål som ska fyllas av något. Skulle säga perfekt tajming att komma ut med ett läkemedel i tablettform med mycket mindre biverkningar och bra effekt, för att esätta detta hål.

Kan bli så att någon slukar Synact för att fylla hålet efter JAK-hämmarna för att sedan "upptäcka" att AP1189 har potential att bli så mycket större.

https://creakyjoints.org/living-with-arthritis/coronavirus/treatments/rituximab-jak-inhibitors-worse-covid-19-outcomes/
Citera
2021-07-16, 20:03
Medlem
Citerat från en annan duktig skribent "Kezam"

""Så om SynAct skulle vilja utöka sina indikationer och dessutom utföra fas2b inom RA som de har planerat till H1 2021, hur mycket skulle detta kosta ungefär? Har inte direkt någon vidare koll på kostnaderna för att fixa sådana studier och undrar därför om det kan tänkas att det kommer att utföras en RE i samband med listbytet till midcap ifall de nu vill driva det vidare en bit till innan den möjliga exiten? Skulle vara en bra möjlighet för fonder och större investerare att få en bit av kakan.

Kommer resultatet i RA fas2a ut bra och även NS studien bör det ju tänkas vara ett bra tillfälle för just att minska rabatten för RE och samtidigt få in mer kapital. Visar de studierna lika goda resultat som ARDS tänker jag att de själva inte skulle vilja missa chansen. Att ha pengar i kassan minskar ju inte direkt budet som kan ges av BP, utan det bör väl ge en plus minus noll effekt.

Eller kan det tänkas att vi ingår ett samarbete med något företag för att samverka vid dessa studier och på så sätt även minska kostnaderna? Hur stor är möjligheten för att regeringar stöttar detta projekt?

Så för att sammanfatta, vet någon härinne vad SynActs burnrate ligger på och hur mycket fas2b studier m.m kostar? Kan en RE tänkas vara möjlig vid listbyte, ifall de nu vill försöka utöka indikationerna ännu mer? Sades det något på presentationen om just listbytet, RE och utökande av indikationer? Hur stor är chansen att vi ingår samarbeten med andra företag alternativt får ”stöttning” av regeringar och myndigheter?

Vet att dessa frågor är inget man egentligen kan veta i förväg, men tänkte att det kanske skulle vara nyttigt och bolla lite.""
Citera
2021-07-16, 20:09
Medlem
Det ser verkligen ut som att konkurrens situationen spelar allt mer till SynActs favör!

Var sen att hoppa på tåget men ser verkligen framemot kommande 12 månader.

Bolaget ska som bekant presentera

- FAS2 avläsning i gikt/Ledgångsreumatism (RA)

- FAS2 avläsning i Nefrotiskt Syndrom äcen kallat Proteinuri

- Bolaget ska flytta upp till Stockholmsbörsen någon gång under detta halvår

- Bolaget ska färdigställa en tablett formula för att på ett smidigare sätt kunna administrera drogen

Ja en hel drös med olika händelser som vi fått kommunicerat under året, ska bli riktigt skoj att följa 😃

Bolaget har också inlett två samarbeten under det första halvåret
Citera
2021-07-16, 20:12
Medlem
Ett väldigt intressant pressmeddelande från bolaget gällande tabletten som jag så hastigt nämnde ovan

SynAct Pharma AB (”SynAct”) meddelade idag att företaget har lämnat in två patentansökningar som täcker nya salt- och kristallformer relaterade till AP1189 och den orala doseringen av AP1189. Dessa nya former, som har fördelaktiga och oväntade egenskaper, upptäcktes som ett resultat av pågående försök att både optimera den orala doseringen av AP1189 och att ytterligare förbättra de immateriella rättigheterna kring AP1189.
“Vi är glada över upptäckten relaterade till specifika salter och deras unika kristallformer, inklusive unika nya fysiska och kemiska egenskaper”, säger Thomas Boesen, COO, SynAct Pharma. “Dessa upptäckter kommer också att hjälpa till med utvecklingen av nya aktiva substanser (active pharmaceutical ingredients, API) relaterade till AP1189. Vi utökar våra alternativ för att utveckla AP1189 och andra nya melanokortinagonister och etablera denna nya klass av läkemedel som är inriktade på upplösning av förstorad eller kronisk inflammation”.

I linje med strategin för att optimera den orala administreringen av AP1189 har SynAct också intensifierat sina ansträngningar för att utveckla en formulering av AP1189 och utnyttja de nya salt- och kristallformerna. Detta främjar företagets uttalade mål att ta en patientvänlig doseringsform in i kliniska fas 2b-studier.

Viktigt är att dessa upptäckter gör det möjligt för oss att optimera den orala fasta formuleringen av AP1189 och hjälpa oss att uppnå vårt mål att ha en tablettform av AP1189 redo för vår nästa kliniska studie. Vi utvärderar för närvarande en ny tablettform som utnyttjar dessa kunskaper och vi uppmuntras av resultaten hittills och är på rätt spår för att uppnå vårt uttalade mål”, säger Thomas Jonassen, CSO SynAct Pharma. “Om dessa patent beviljas kommer de också att utöka patentlivslängden för AP1189, inklusive den API som för närvarande används i de kliniska prövningarna och för andra nya relaterade API.”
Citera
2021-07-16, 20:12
Medlem
SynAct Pharma AB (”SynAct”) meddelade idag att företaget har lämnat in två patentansökningar som täcker nya salt- och kristallformer relaterade till AP1189 och den orala doseringen av AP1189. Dessa nya former, som har fördelaktiga och oväntade egenskaper, upptäcktes som ett resultat av pågående försök att både optimera den orala doseringen av AP1189 och att ytterligare förbättra de immateriella rättigheterna kring AP1189.
“Vi är glada över upptäckten relaterade till specifika salter och deras unika kristallformer, inklusive unika nya fysiska och kemiska egenskaper”, säger Thomas Boesen, COO, SynAct Pharma. “Dessa upptäckter kommer också att hjälpa till med utvecklingen av nya aktiva substanser (active pharmaceutical ingredients, API) relaterade till AP1189. Vi utökar våra alternativ för att utveckla AP1189 och andra nya melanokortinagonister och etablera denna nya klass av läkemedel som är inriktade på upplösning av förstorad eller kronisk inflammation”.

I linje med strategin för att optimera den orala administreringen av AP1189 har SynAct också intensifierat sina ansträngningar för att utveckla en formulering av AP1189 och utnyttja de nya salt- och kristallformerna. Detta främjar företagets uttalade mål att ta en patientvänlig doseringsform in i kliniska fas 2b-studier.

Viktigt är att dessa upptäckter gör det möjligt för oss att optimera den orala fasta formuleringen av AP1189 och hjälpa oss att uppnå vårt mål att ha en tablettform av AP1189 redo för vår nästa kliniska studie. Vi utvärderar för närvarande en ny tablettform som utnyttjar dessa kunskaper och vi uppmuntras av resultaten hittills och är på rätt spår för att uppnå vårt uttalade mål”, säger Thomas Jonassen, CSO SynAct Pharma. “Om dessa patent beviljas kommer de också att utöka patentlivslängden för AP1189, inklusive den API som för närvarande används i de kliniska prövningarna och för andra nya relaterade API.”
Citera
2021-07-16, 20:35
Medlem
Ett annat mycket intressant pressmeddelande från bolaget som kablades ut strax efter att man tillkännagivit positiv FAS2 data i ARDS som är en följd/åkomma av Covid-19

Frågan är om man kan få till ett nödgodkännnade för att få dosera patienter redan i detta kvartal eller tidigt in i nästa?

Det är en god kontakt som bolaget har skaffat sig i Mauro som bedriver studierna och tillsynes är en mycket ansedd person inom fältet i Brasilien 👍🏼

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Forskningsbolaget Synact Pharma vill efter det övergripande studieresultatet för läkemedelskandidaten AP1189 inom covid-19 i fas 2a påbörja myndighetsamtal i Brasilien under ledning av studiens prövningsledare doktor Mauro Teixeira.

"Det finns flera hundra miljoner människor i Brasilien och de går mot en tredje våg så vi vill prata med myndigheterna om hur mycket det kommer att krävas för att vi eventuellt ska få nödgodkännnade (emergency use authorisation)" säger Synact Pharmas styrelseordförande Torbjörn Bjerke till Nyhetsbyrån Direkt.

Torbjörn Bjerke vill dock inte utesluta att läkemedelsmyndigheterna kan komma att kräva fler studier. Fas 2a-studien med covid-19-infekterade patienter som utfördes på kliniker vid Universidade Federal de Minas, Belo Horizonte, Brasilien omfattade 54 individer.

"Vi måste prata med myndigheterna, bland annat i Brasilien, omkring det här, men det kan tänkas att vi kommer att behöva genomföra en lite större studie till som kan visa effekt. Men det är upp till myndigheterna att bestämma", säger Torbjörn Bjerke.

Förutom samtal med läkemedelsmyndigheten i Brasilien nämner Torbjörn Bjerke Storbritannien, Sydafrika, Indien och USA som intressanta länder, där bolaget har intresse av att samtala med läkemedelsmyndigheterna i länderna.

Huvudspåret i Resovir-samarbetet, där covid-19-studien genomfördes, är att finansiera eventuella ytterligare studier med statliga medel.

"Det kan vi eventuellt bland annat göra genom USA", säger Torbjörn Bjerke och tillägger "nu ska vi först prata med myndigheterna och höra om hur lovande de tycker att det här är".

Torbjörn Bjerke ser även andra vägar fram för AP1189 inom Resovir-samarbetet, nämligen vid behandling av influensa.

"Den här datan styrker en vidare utveckling inom influensa", säger Torbjörn Bjerke.
Citera
2021-07-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Kollade igenom ägarlistorna och största avytrringar. Två av de mest drivande i pump & dumpen, offentliga storägarna P*yman P*urnouri samt Cih*n Pun*r, har sålt rubbet. Man lät även morsan gå med i pumpen, även hon sålde av rubbet och gjorde en fin hacka på ca 3 miljoner. Kom nu ihåg att flera av släkten P*urnouri har varit offentliga storägare i SynAct och deltagit i riktade emissioner, bland annat Mil*d P*urnouri (som också har sålt rubbet). P*rnouri har även tidigare bolags-förbindelse med en till offentlig storägare som även han sålt rubbet, Andr*s F*entes-R*vera.

Ägarlista, avyttringar:

https://i.ibb.co/55W63XC/unknown.png

Koppling, befattningar:

https://www.proff.se/befattning/milad-pournouri/-/12695819/

https://www.proff.se/befattningshavare/valor-ventures-ab/stockholm/f%C3%B6retagsutveckling/2KGUY3II5YEHU/

P*yman P*urnouri samt C*han P*nar är barndomsvänner, och driver bolaget "Mezefabriken" ihop, men på fritiden kör man strukturerade pump & dumps.

https://www.proff.se/befattningshavare/mezefabriken-sverige-ab/johanneshov/restauranger/2K3XSIHI5YH9F/

Nu när man lämnat SynAct Pharma, likt en gräshoppssvärm som söker sig vidare till andra åkermarker att förpesta, så har man tagit sikte på bolaget Cereno Scientific, ett litet biotech-bolag som man kör kraftig hausse på, snart kommer snacket om nobelpris. Det är ny Discord och hela köret, gissa vilka som är moderatorer? Man får bara vara med om man leker snällt och pissar åt rätt håll:

https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/668939/cereno-scientific-b

Kika in ägarlistan:

Avanza Pension 7,7% 7,06%
M*lad P*urnouri 5,13% 4,7%
J*nas S*ljö 4,54% 8,14%
P*yman P*urnouri 3,92% 3,6%
C*han P*nar 3,7% 3,39%
Sv*rker J*rn 3,04% 7,1%
Kj*til M*rlid Aas*n 2,78% 2,55%
Iv*r N*rdqvist 2,52% 2,31%
D*ry G*vryie 2,23% 2,04%
GU V*ntures 2,17% 1,99%

Nu finns det såklart fler intressanta pump & dumpare som avyttrat HELA sitt innehav i SynAct, men dessa orkar jag inte gå igenom. Initiala ny-emissionens medverkande:

https://www.nyemissioner.se/foretag/nyemission/synact_pharma_ab/4110

Eftersom att dessa individer ovan är storägare, och därmed offentliga, så maskerar jag inga namn.

Namn maskade med hänvisning till regel 0.10 /mod

Utan inblick i din värld av pump och dumpare, så kan jag utläsa att dina uppgifter förmodligen stämmer till punkt och pricka. Det ser trovärdigt ut helt enkelt! Detta gäng har hittat ett sätt att på skakig moralisk grund kunna tjäna storkovan.

När det kommer till Synact har de säkert hjälp till att skjuta upp kursen några kronor, men här är fundamenta något som är hugget ur granit. Vi hade låg risk redan innan ARDS-studien offentliggjordes. Det var inte långsökt att gissa på statistisk signifikans trots lågt antal patienter. (Hoppas på lite självinsikt och blossande kinder här från de som självsäkert slog sig för bröstet angående motsatsen). Men mina förhoppningar är låga. De ligger lägre än en sjunken båt. (Tack Lundell).

Det har verkligen lönat sig att läsa på. Misstaget somliga gör, är att jämföra Synact med ett vanligt bolag. Men ett vanligt litet svenskt bolag från Lund lockar inte till sig toppnamn i sin genre. De får heller inte dessa forskare i världsklass att riskera drygt en miljard kronor på enbart en service till aktieägarna.

Jag har utan framgång utmanat hela internet till att hitta någonting negativt om Synacts forskning, men det kommer bara trötta svingar om jämförelser med andra bolag. Kan man inte se att Synact sticker ut, ska man heller inte försöka sig på att köra bil utan stödhjul.

Jag tror på Cereno också. Tyvärr sålde jag precis innan rusningen/haussningen. Planerar att köpa tillbaka. Tror att du kan vara rätt ute med att fuffens pågår där också.
Senast redigerad av Bucketshop 2021-07-18 kl. 18:18.
Citera
2021-07-16, 23:02
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.Kane.
Utan inblick i din värld av pump och dumpare, så kan jag utläsa att dina uppgifter förmodligen stämmer till punkt och pricka. Det ser trovärdigt ut helt enkelt! Detta gäng har hittat ett sätt att på skakig moralisk grund kunna tjäna storkovan.

När det kommer till Synact har de säkert hjälp till att skjuta upp kursen några kronor, men här är fundamenta något som är hugget ur granit. Vi hade låg risk redan innan ARDS-studien offentliggjordes. Det var inte långsökt att gissa på statistisk signifikans trots lågt antal patienter. (Hoppas på lite självinsikt och blossande kinder här från de som självsäkert slog sig för bröstet angående motsatsen). Men mina förhoppningar är låga. De ligger lägre än en sjunken båt. (Tack Lundell).

Det har verkligen lönat sig att läsa på. Misstaget somliga gör, är att jämföra Synact med ett vanligt bolag. Men ett vanligt litet svenskt bolag från Lund lockar inte till sig toppnamn i sin genre. De får heller inte dessa forskare i världsklass att riskera drygt en miljard kronor på enbart en service till aktieägarna.

Jag har utan framgång utmanat hela internet till att hitta någonting negativt om Synacts forskning, men det kommer bara trötta svingar om jämförelser med andra bolag. Kan man inte se att Synact sticker ut, ska man heller inte försöka sig på att köra bil utan stödhjul.

Jag tror på Cereno också. Tyvärr sålde jag precis innan rusningen/haussningen. Planerar att köpa tillbaka. Tror att du kan vara rätt ute med att fuffens pågår där också.

Sättet som dessa "investerare" opererar på är snarare i en illegal gråzon och man har satt det i system, och det är snyggt jobbat. Dessutom har "investerarna" legat kvar länge innan man dumpat sina innehav, vilket självklart har varit en stabiliserande faktor för kursen. Detta ser man ju dagligen hos större "tutes", särskilt på NASDAQ. Det finns däremot ett återkommande mönster i att sprida information konstant i form av att haussa för att driva upp kursen, vilket är olagligt när det sker på ett mer organiserat sett. Det är ju inte helt omöjligt att man gjort detta under vissa alias på t.ex. Twitter, med stora följarflöden.

Gällande illegal verksamhet, å andra sidan kan inte vi veta ifall man bedrivit handel sinsemellan för att påverka kursens utveckling, vilket är simpel börsmanipulation. Man har ju haft så stora innehav att detta hade varit en enkel match. Jag tycker ändå att det är fint att morsan har fått åka med på ett hörn och göra sig en hacka.

Gällande SynAct samt Cereno, & deras forskning, så har jag inget negativt att säga. Jag anser dock att SynActs BV är övervärderat, men sånt brukar visa sig förr eller senare. Sedan kan man ju dividera om ifall SynActs management har varit i maskopi med denna "investeringsgrupp" för att trycka upp BV:t.

Eftersom att majoriteten inte har samröre med P&D-gruppen så hoppas jag på fortsatta framgångar i era investeringar och för bolagens forskning.
Citera
2021-07-17, 01:04
Medlem
Det som gäller helt enkelt är fina resultat, ackompanjerat av fina riktkurser av två oberoende finansinstitut. Dessutom en ledning som frivilligt inte säljer sina aktier och som är proffs. Så detta snack om P&D är för mig helt obegriplig och sannerligen inte relevant. De senaste positiva resultaten talar för sig! Jag uppmanar alla att gå till SynAct Pharmas hemsida för att läsa på! Somliga tycks behöva det mer än andra! PS. Det handlar om att göra sin hemläxa liksom i skolan!
Senast redigerad av Trxhobit 2021-07-17 kl. 01:27.
Citera
2021-07-17, 01:38
Medlem
Citat:
Du behöver ta en sniff på luktsaltet, det är tydligen obegripligt för dig - men inte för någon annan? Vi sitter inte ens och diskuterar SynAct i sig eller deras forskning, utan diskuterar eventuell börsmanipulation, där jag visar fakta på att flera storägare som initialt varit med sedan "scratch" nu har fimpat sina innehav. FAN VAD MAN TRODDE PÅ EXIT DÄR! Vad är dina kommentarer kring detta?

Slut låt som en trasig LP-skiva. Diskutera sakfrågan.

PS: Vad rimmar "MEZE"-fabriken på?
Jag bryr mig inte om det egentligen. Fundamentan talar sitt tydliga språk. Det är nu som gäller för mig och nu ser väldigt lovande ut. Men varför tjatar du ständigt om denna P&D som om du vore helt uppslukad? Vad skulle det spela för roll nu då? PS. Det är inte för sent att hoppa på tåget!
Senast redigerad av Trxhobit 2021-07-17 kl. 02:00.
Citera
2021-07-17, 05:05
Medlem
Citat:
Du behöver ta en sniff på luktsaltet, det är tydligen obegripligt för dig - men inte för någon annan? Vi sitter inte ens och diskuterar SynAct i sig eller deras forskning, utan diskuterar eventuell börsmanipulation, där jag visar fakta på att flera storägare som initialt varit med sedan "scratch" nu har fimpat sina innehav. FAN VAD MAN TRODDE PÅ EXIT DÄR! Vad är dina kommentarer kring detta?

Slut låt som en trasig LP-skiva. Diskutera sakfrågan.

PS: Vad rimmar "MEZE"-fabriken på?

Jo, vi diskuterar faktiskt Synact i sig. Det är är vad den här tråden handlar om.

Håller med om att dessa eventuella manipulatörer håller det snyggt. Det är dock inte riskfritt, men de är nog tillräckligt smarta för att inte åka fast.

Nu väntar med stor sannolikhet compassionate use i Brasilien med flera stater, då det finns pengar att spara och prestige att vinna. Har inte så stor tilltro till politiker längre, så att det sparas liv tar jag inte med i ekvationen.

Om man tycker att priset för aktien är högt, tycker jag att man klamrar sig fast vid, och jämför med hur andra bolag inom bioteknik ter sig. Här har vi bevis på att läkemedlet fungerar i den mänskliga kroppen utan allvarliga biverkningar. Den redan låga risken blev avsevärt mycket lägre efter ARDS-studien. De redan välbeställda kan inkassera sina 10 - 25 procent och gå vidare. Jag får vackert sitta kvar ett tag till för att förändra mitt liv.

Har du tagit med i beräkningen att potentialen för denna molekyl är på Alexander Fleming-nivå? Jag sticker åter igen ut hakan och spår ett nobelpris inom 20 års tid.

Alla slag kan förloras, men nu är det läge för blitzkrieg. Läget blir inte bättre än så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in