Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-07-17, 00:41
Medlem
Jofs avatar
Kvinnor nedvärderar ofta män. Speciellt när de är ensamma utan männen. Skrattar åt deras egenheter och deras egenskaper. Och trivs lite extra bra tillsammans runt det.

Kvinnor skojar om det. Tycker inte att det är något att bry sig om. Inget att ta på allvar. Kan tycka att det är kärleksfullt. T.o.m.
Många män kan tolka det så också. Inget att bråka om.

Men vad beror detta nedvärderande på?

1. Kvinnor ser män som mer värda än de själva. Reagerar mot det genom att förminska män.

2. De ser svagheten hos män, som män inte själva ser och ger uttryck för det.

3. De vill se upp till män, men ser dem samtidigt som barn. Det föder besvikelse och kritik.

Kvinnoförakt är vida belyst. Men mansförakt hos kvinnor är mindre omtalat. Men lika vanligt.

Vad tror du det beror på? Och varför är inte det lika gångbart, lika PK som kvinnoförakt?
Senast redigerad av Jof 2021-07-17 kl. 01:12.
Citera
2021-07-17, 00:43
Bannlyst
sluta behandla kvinnor som skit , så blir du omtyckt och älskad för den du är
Citera
2021-07-17, 00:45
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Dom kanske tror att flashbackklientelet representerar snittet.
Citera
2021-07-17, 00:52
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minddevil
sluta behandla kvinnor som skit , så blir du omtyckt och älskad för den du är
Det låter som mitt förslag nr 2.
Citera
2021-07-17, 00:56
För att män är skitnödiga, i ett väldigt behov av fitta och uppmärksamhet.
Citera
2021-07-17, 00:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det låter som mitt förslag nr 2.

alla människor har sina svagheter och styrkor , därför vi behöver någon vi funkar med vid våran sida .
att komplettera varandra , stötta och få stöttning när det behövs
så rullar livet genast lättare

att hata på varandra lär inte leda till något bra någonsin , vi behöver liksom varandra trots allas våra brister

nått för alla att tänka på , när ilskan rinner till för små skitsaker i livet
Citera
2021-07-17, 01:05
Medlem
Knaviuss avatar
Ibland kan det kännas som att man bara har ett värde för kvinnor om man är användbar eller framgångsrik. Och då pratar jag inte bara flickvänner utan också mammor, systrar osv. En man som är lycklig men inte är rik och inte är någon konformist kan ses som ett skämt.
Citera
2021-07-17, 01:05
Medlem
Mobscenes avatar
Förtrycker? Kolla hur många skällsord det finns för kvinnor respektive män.

Det är din attityd och dina egenskaper som är problemet.
Senast redigerad av Mobscene 2021-07-17 kl. 01:23.
Citera
2021-07-17, 01:07
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskuken
För att män är skitnödiga, i ett väldigt behov av fitta och uppmärksamhet.
Som min pkt 3. De har god anledning att se ner på män.
Citera
2021-07-17, 01:09
Medlem
neuron-drones avatar
Kvinnors våld är mentalt. Men som alltid med våld så är det folk som inte är mogna som tar till det. Det finns massa kvinnor som inte är så. Man behöver inte ta till sig allt och tro att alla kvinnor är likadana, gör man det så slår man sig själv med andras ord.
Citera
2021-07-17, 01:16
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Kvinnors våld är mentalt. Men som alltid med våld så är det folk som inte är mogna som tar till det. Det finns massa kvinnor som inte är så. Man behöver inte ta till sig allt och tro att alla kvinnor är likadana, gör man det så slår man sig själv med andras ord.

Så kan det vara. Ändrade min text till Många kvinnor etc.
Massa kvinnor är inte så, säger du.
Enl. psykoanalytisk teori så har alla kvinnor penisavund och reagerar lite olika på det. Avund och kanske behov att kastrera männen. Jag, vet. Tuffa formuleringar. Men många har känt in sig i dessa. Inklusive kvinnor.
Citera
2021-07-17, 01:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Så kan det vara. Ändrade min text till Många kvinnor etc.
Massa kvinnor är inte så, säger du.
Enl. psykoanalytisk teori så har alla kvinnor penisavund och reagerar lite olika på det. Avund och kanske behov att kastrera männen. Jag, vet. Tuffa formuleringar. Men många har känt in sig i dessa. Inklusive kvinnor.

har aldrig upplevt nå avund eller behov av kastrerings tendenser från mina ex någonsin , och skulle ALDRIG tolerera sådant . men har en polare som har det riktigt tufft med sin kvinna tyvärr , senast så sa han skämmigt , att det är synd att han har en så le kärring !! det kändes rätt tufft i mej med då jag vet att han är en jävligt reko kille .

handlar nog bara om en jävla otur om man råkar i lag med någon man inte fungerar ihop med
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in