2021-07-16, 23:21
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedbundy
Fantastiskt att du pallar, Teamet döljer haha Sjukaste jag läst. Du känner inte att alla som velat ta reda på sanningen motarbetats sen första start. Du har ingen känsla av att det ljugs/mörkas eller tycker du allt är helt normalt?

Skillnaden är att du tror och vissa andra ve........

Det roliga att jag vet att när det kommer hetta till så kommer fokus flyttas, Antagligen nytt spår i Palme mordet där den riktiga mördaren hittad eller vad sägs om att vraket kommer saboteras när det brinner i knutarna, Typ en svenska militärövning och dom råkade ha sönder Estonia så man inte kan undersöka vraket.

Du som verkar så klok, vet du om vad sjuka saker fina sverige sysslar med, Hjälper till med sjuka saker som jag inte kan nämna här eller någon annanstans.

Eftersom herrn inte bryr sig om motfakta så känns det lönlöst att få dig att ens tänka i dom banorna.
Detta är rätt sjuka saker våran ordningsmakt/politiker sysslat med.

Kör på med fake-rapporter från random proffsvetare och som får betalt för sin propaganda, Men sanningen kommer komma som en redig käftsmäll någon gång och hela kortbygget raserat. Kör på men glöm inte nämna vem som hade rätt. Tro mig då jag vet hur det ligger till.

Jag är rätt säker på att du vet vad som hänt men kämpar på för något du knappt tror på själv av någon okänd anledning.

Se där, dår kom det, när vraket rasar helt naturligt kommer det att börja ylas om att vraket förstörts för att "dölja bevis"

MEN, vad gäller politikers aktiviteter har du en stor poäng, dock är de åt helvete för inkompetenta för att klara av något så komplicerat som de konspirationer som vissa tror på.

Har gjort misstaget att jobba statligt 2 ggr, och sådan ineffektivitet kombinerat med funktionell dumhet och prestigetänkande har jag aldrig träffat på någon annanstans.

Sedan har de försökt ställa mig inför vad som endast kan kallas politisk domstol för att jag arbetade som säkerhetskonsult för "Fel" sida i ett konflikt för länge sedan.

Detta misslyckades eftersom de utgick från att jag skulle berätta om våra aktiviteter vid förhör och förse dem med "bevis".

Oavsett detta, att vänta till nästa år känns misstänkt tillochmed för mig, kan man köra in en ROV i Titanic på 4000+ meter kan man köra in på Estonias bildäck också, om så bara för att filma en hög rostiga fordon och ramper.

Vore jag konspiratorisk skulle jag tillochmed kunna misstänka att man efter att sett hur vraket börjar kollapsa vid den nuvarande undersökningen hoppas på att vraket skall rasa ihop över vintern, och därefter utlysa dykförbud över den benströsslade högen med rostigt stål.

Meen, det är jag inte. Så det där är ju bara paranoia. jajemän. Som att en valdator låser sig i timmar när "Fel" parti får för många röster. Inga oklarheter här, forsätt dricka öl, se på "idol" och tänk inte mer på det......
Citera
2021-07-16, 23:24
Medlem
Plocks avatar
Enkelt.

Fyllot till kapten klantade till till det.

Eller nån väldigt elegant spec. ops.
Citera
2021-07-16, 23:25
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
https://pilv.mkm.ee/s/sWqlesShxLKcUM2

Längre ner bland filerna här finns filmer från undersökningarna att ladda ner. Den fil som är daterad 16.07.2021 och är på 249.5 MB innehåller filmmaterial både från hålet och bogrampen.
Tack för tipset!

Det vi ser vid 2:16, är det det ”andra hålet” tro? Det ser ju helt uppfläkt ut.

Jag kanske missade något, men fick vi se de två horisontella 10-15 m långa sprickorna som rapporterades dag 1?
Citera
2021-07-16, 23:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Tack för tipset!

Det vi ser vid 2:16, är det det ”andra hålet” tro? Det ser ju helt uppfläkt ut.

Jag kanske missade något, men fick vi se de två horisontella 10-15 m långa sprickorna som rapporterades dag 1?

Någon som kan språket, vad pratar han om strax efter 2:16 i klippet.

Autodecki eller något liknande bör handla om bildäck?
Citera
2021-07-16, 23:36
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Första mappen i bildgalleriet "9.07 presetatsioonid" inehåller pdf-dokumentet "SGI Presentation before presurvey.pdf" som är SGIs förstudie (Statens Geologiska Institut).
https://pilv.mkm.ee/s/sWqlesShxLKcUM2/download?path=%2F9.07%20presetatsioonid&files=SGI% 20Presentation%20before%20presurvey.pdf
På sida 8 i dokumentet finns skiss över geologiska förhållanden 1995-1996 från kartläggningen inför den då planerade övertäckningen. Även där framgår att ett moränlager kommer upp genom leran strax framför mitten på fartyget.
Att ett fastare parti av havsbotten under Estonia sticker upp i anslutning till det område där stora hålet/sprickan är belägen kan väl nästan ses som fastställt och det har dessutom varit känt ända sedan de första geologiska kartläggningarna i mitten på 90-talet. Om det sedan är en del av förklaringen till hur sprickan/hålet uppstått får väl experterna bedöma, men onekligen känns det som en troligare förklaring än kollision med ett tumlande bogvisir eller ubåt.

Vore intressant veta om Dplay-teamet tagit del av topografikartläggningen eller inte. Känns falskt om de tigit tyst om moränformationen midskepps...

Konstaterar även att det på topografibilden från 2006 (sidan 6 i SGIs pdf) ser ut som att fartyget redan då glidit en bit i sidled nedför sluttningen (alternativt endast roterat).
Var och en får bilda sig en uppfattning om hur ärliga Evertsson/Andersson var och är. Det som är helt säkert är att tittarna inte fick se bilden på slide 8 där man ser moränpartiet midskepps (https://pilv.mkm.ee/s/sWqlesShxLKcUM2/download?path=%2F9.07%20presetatsioonid&files=SGI% 20Presentation%20before%20presurvey.pdf). I stället drog man fram helt andra data som sades säga att det bara var djup mjuk lera runt fartyget.

Detta hade kanske kunnat passera om det vore för det faktum att Evertsson/Andersson egen film visar mjukt rundade stenar av typisk morän/istids-typ bredvid vraket. Ändå lägger de ut en dimridå med arkivbilder på ett fartyg som dumpar vass, kantig sprängsten. Skit är det, på ren svenska, och jag kommer att skriva det igen, även om vissa här fortfarande ser dem som hjältar.
Citera
2021-07-16, 23:38
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Någon som kan språket, vad pratar han om strax efter 2:16 i klippet.

Autodecki eller något liknande bör handla om bildäck?
Låter rimligt! Jag uppfattade ungefär så mycket, plus ’graniti’.
:-D

Jag tänkte också att det kunde var bildäck vi ser in på. Men i så fall är ”det andra mindre hålet” från Dplays undersökning vare sig litet eller ointressant. Men det förklarar i så fall varför vi inte fått se bilder på detta hål. Detta hål är ju också ordentligt uppfläkt utåt, vilket har framförts som en speciell sak med det större hålet/sprickan.
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-07-16 kl. 23:43.
Citera
2021-07-16, 23:45
Bannlyst
Citat:
Det som fanns ombord är avfyrningsalgoritmer/program för ryska kärnvapen. Hade USA fått dom hade dom kunnat göra alla robotar obrukbara.

Detta är ett arbete signerat MUST (Militärens underrättelsetjänst) så politiker mfl har inte haft någon som helst insyn i detta.

Direkt nyheten kom om olyckan så satt Sverige i krismöte med USA i Norrköping. MI6 var med på ett hörn i själva smugglingen, men folk där är rädda för att säga någonting då vissa kände av en stor hotbild.

vad har du för källor till detta påstående ?

önskar svar på ovanstående från tedbundy i tråden

ett litet gäng från baggbo dykarna va ner kort efter förlisningen , jag fick redan då bekräftat att det fanns sprängskador på båten , stora skador som tryckts inifrån och ut , kort tid efter så fanns det andra filmer ute på you tube , där det orange paketet syntes tydligt samt rejäla skador på skrovet , att de hittat än mer skador nu är föga förvånande , då båten gick till botten snabbare än som borde varit möjligt

ingen radioaktivitet uppmättes vid den privata dykningen dock
Citera
2021-07-16, 23:47
Medlem
tedbundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Se där, dår kom det, när vraket rasar helt naturligt kommer det att börja ylas om att vraket förstörts för att "dölja bevis"

MEN, vad gäller politikers aktiviteter har du en stor poäng, dock är de åt helvete för inkompetenta för att klara av något så komplicerat som de konspirationer som vissa tror på.

Har gjort misstaget att jobba statligt 2 ggr, och sådan ineffektivitet kombinerat med funktionell dumhet och prestigetänkande har jag aldrig träffat på någon annanstans.

Sedan har de försökt ställa mig inför vad som endast kan kallas politisk domstol för att jag arbetade som säkerhetskonsult för "Fel" sida i ett konflikt för länge sedan.

Detta misslyckades eftersom de utgick från att jag skulle berätta om våra aktiviteter vid förhör och förse dem med "bevis".

Oavsett detta, att vänta till nästa år känns misstänkt tillochmed för mig, kan man köra in en ROV i Titanic på 4000+ meter kan man köra in på Estonias bildäck också, om så bara för att filma en hög rostiga fordon och ramper.

Vore jag konspiratorisk skulle jag tillochmed kunna misstänka att man efter att sett hur vraket börjar kollapsa vid den nuvarande undersökningen hoppas på att vraket skall rasa ihop över vintern, och därefter utlysa dykförbud över den benströsslade högen med rostigt stål.

Meen, det är jag inte. Så det där är ju bara paranoia. jajemän. Som att en valdator låser sig i timmar när "Fel" parti får för många röster. Inga oklarheter här, forsätt dricka öl, se på "idol" och tänk inte mer på det......

Nä problemet är att ingen fått undersöka, när man fått strikta order vart man får dyka varje gång. Nu har man förhalat det så länge att dom börjat smått med att att det är i så dåligt skick och i princip onödigt.

Om allt vore som Haverikommissionen som manipulerat filmer,bilder och vittnen säger en olycka varför ljuger dom om precis allt?

Jag har länge påpekat att officiella tiden båten sjönk är en stor lögn och nu börjar experter uppmärksamma det. Tog bara lite tid.

Vi har gjort så mycket skit i skymundan mot Ryssland som inte alla som beundrar neutrala Sverige vet om.

Sverige är vid ett ev kärnvapenkrig första landet som får smaka på ryska kärnvapen, tro mig att relationerna är svår reparerade även om Sverige skulle försöka så har dom inte mycket att hämta.
Citera
2021-07-16, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plock
En ordentlig torped hade väl gjort mer skada? Eller var det en mini-torped gjord för spekulation?

Idioten körde ett gammalt skepp i hård sjö i hög hastighet.

Kul att ryssarna drog en u-båt där bara för att jävlas.

Hög hastighet var det inte.
Citera
2021-07-16, 23:58
Medlem
Citat:
Nä problemet är att ingen fått undersöka, när man fått strikta order vart man får dyka varje gång. Nu har man förhalat det så länge att dom börjat smått med att att det är i så dåligt skick och i princip onödigt.

Om allt vore som Haverikommissionen som manipulerat filmer,bilder och vittnen säger en olycka varför ljuger dom om precis allt?

Jag har länge påpekat att officiella tiden båten sjönk är en stor lögn och nu börjar experter uppmärksamma det. Tog bara lite tid.

Vi har gjort så mycket skit i skymundan mot Ryssland som inte alla som beundrar neutrala Sverige vet om.

Sverige är vid ett ev kärnvapenkrig första landet som får smaka på ryska kärnvapen, tro mig att relationerna är svår reparerade även om Sverige skulle försöka så har dom inte mycket att hämta.

Nej Sverige är inte försra landet som dår smaka på svamparna.
Citera
2021-07-17, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Undran: De som påstår att "något släpats ut från bildäck", hur har de tänkt att detta skulle gå till? Fartyget lade sig först på sidan, sedan sjönk aktern till botten medan stäven fortfarande var över ytan, och till sist lade sig fartyget nära på uppochned.

Hur skall någon kunna hitta något, och än mindre bärga något ut den röra av krossade personbilar, lastbilar och bråte som sannolikt ligger längst akterut på bildäck, uppmosad mot däcket övanför ?

Exakt. Det är helt omöjligt. Sådant händer bara på film
Citera
2021-07-17, 00:01
Medlem
Plocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Hög hastighet var det inte.

Var det väl i den höga sjön? Ganska väl belagt. Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in