• 1
  • 2
2021-07-16, 00:03
Medlem
FlashbackNegerns avatar
Gängledare får beställa lyxmadrass och kuddar till Kumlafängelset

Den utpekade ledaren för det ökända Södertäljenätverket som avtjänar ett livstids straff efter att ha beordrat tre mord – tillåts nu beställa in lyxig madrass och kudde till sin cell i den så kallade Kumlabunkern. Enligt Kriminalvården gör myndigheten individuella bedömningar och tittar bland annat på hur personens återanpassning påverkas.

Det är medborgarjournalisten Joakim Lamotte som uppmärksammar inköpen av madrass och kuddar från Tempur efter att ha tagit del av ett brev.

Bernard ”Berno” Khouri är klassad som en av Sveriges farligaste brottslingar och sitter fänglad i säkerhetsavdelningen Fenix. Men det stoppar inte honom från att beställa en produktkatalog från sängbutiken SOVA inför kommande inköp till cellen.

Bild på brevet Khouri skickat till Sova från fängelset. https://samnytt.se/wp-content/webp-e...Berno.jpg.webp

Kriminalvården: ”Tittar på hur personens återanpassning påverkas”

Enligt Torkel Omnell, pressekreterare hos Kriminalvården, gör myndigheten individuella bedömningar.

– Generellt kan jag säga att det görs individuella bedömningar när det gäller vad de intagna får ta in i sina celler. Man tittar till exempel på hur personens återanpassning påverkas. Jag känner inte till det här fallet men det skulle kunna vara så att man gjort bedömningen att en madrass och en kudde inte påverkar riskerna vid visitation eller försvårar personens rehabilitering, säger Omnell till Lamotte. __________________________________________________ ________________________________

Troligtvis kommer dessa pengar från kriminella verksamheter eftersom södertäljenätverket har lovat att skicka 10% av deras intänkter. https://www.expressen.se/nyheter/kri...r-i-fangelset/ Det kan också tilläggas att han vägar 150kg! Fyfan, då måste man verkligen ha en skön madrass.
Citera
2021-07-16, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackNegern
Gängledare får beställa lyxmadrass och kuddar till Kumlafängelset

Den utpekade ledaren för det ökända Södertäljenätverket som avtjänar ett livstids straff efter att ha beordrat tre mord – tillåts nu beställa in lyxig madrass och kudde till sin cell i den så kallade Kumlabunkern. Enligt Kriminalvården gör myndigheten individuella bedömningar och tittar bland annat på hur personens återanpassning påverkas.

Det är medborgarjournalisten Joakim Lamotte som uppmärksammar inköpen av madrass och kuddar från Tempur efter att ha tagit del av ett brev.

Bernard ”Berno” Khouri är klassad som en av Sveriges farligaste brottslingar och sitter fänglad i säkerhetsavdelningen Fenix. Men det stoppar inte honom från att beställa en produktkatalog från sängbutiken SOVA inför kommande inköp till cellen.

Bild på brevet Khouri skickat till Sova från fängelset. https://samnytt.se/wp-content/webp-e...Berno.jpg.webp

Kriminalvården: ”Tittar på hur personens återanpassning påverkas”

Enligt Torkel Omnell, pressekreterare hos Kriminalvården, gör myndigheten individuella bedömningar.

– Generellt kan jag säga att det görs individuella bedömningar när det gäller vad de intagna får ta in i sina celler. Man tittar till exempel på hur personens återanpassning påverkas. Jag känner inte till det här fallet men det skulle kunna vara så att man gjort bedömningen att en madrass och en kudde inte påverkar riskerna vid visitation eller försvårar personens rehabilitering, säger Omnell till Lamotte. __________________________________________________ ________________________________

Troligtvis kommer dessa pengar från kriminella verksamheter eftersom södertäljenätverket har lovat att skicka 10% av deras intänkter. https://www.expressen.se/nyheter/kri...r-i-fangelset/ Det kan också tilläggas att han vägar 150kg! Fyfan, då måste man verkligen ha en skön madrass.

Vad är problemet? Så länge han betalar för sitt och inte tynger staten med högre kostnader vad spelar de för roll?

Hans pengar hans ensak.
Citera
2021-07-16, 00:28
Medlem
llanzs avatar
Hans pengar, inget fel med det.
Citera
2021-07-16, 00:29
Medlem
EjSvensks avatar
Shit alltså , 150 kg ? Han måste överdriva , jag har faktiskt sett killen IRL och han var stor men inte jättestor då... Max 100 kg. Har han ätit sig smällfet eller vad...
Citera
2021-07-16, 00:29
Medlem
FlashbackNegerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Vad är problemet? Så länge han betalar för sitt och inte tynger staten med högre kostnader vad spelar de för roll?

Hans pengar hans ensak.

"Hans pengar", mannen håll käften din syrian med stora bröllop för att visa upp dig pågrund av ditt urholkade och andefattiga påbrå. Han ska minsann inte ha någon jävla tempur. Det han däremot ska betala för är sin mat. För han verkar ha blivit oerhört fet. Staten ska inte bidra till fetma vilket kan göra det svårt att komma tillbaka in i samhället. Du är ett troll gissar jag "Så länge han betalar för sitt och inte tunger staten med högre kostnader". Du kan inte vara seriös! 1168730kr kostar en fängelseplats och med tanke på alla hans jävla rabalder så kan vi nog dubbla priset. ÄCKLIGA SYRIANER!
Citera
2021-07-16, 00:54
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89

Hans pengar hans ensak.

Citat:
Ursprungligen postat av llanz
Hans pengar, inget fel med det.

Håller med ovanstående skribenter. Men egentligen är det knepigt att han har pengar, dessa borde tagits av staten i form av skadestånd och böter. (Enbart min åsikt)
Citera
2021-07-16, 01:03
Medlem
Q6s avatar
Om han har pengar så bör han få betala för sin fängelsecell.
Citera
2021-07-16, 01:05
Medlem
Spelar ingen roll om han får en madrass och kudde gjort av mjuk thailändsk könshår *vrigin deluxe edition* han kommer ändå ruttna i cellen.
Citera
2021-07-16, 01:21
Medlem
FlashbackNegerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Håller med ovanstående skribenter. Men egentligen är det knepigt att han har pengar, dessa borde tagits av staten i form av skadestånd och böter. (Enbart min åsikt)

Varför håller du med dem? Pengarna är ju uppenbart från kriminalitet. Vad i helvete är fel på Flashback. Mycket mer vänstermänniskor än jag trodde.
Citera
2021-07-16, 01:30
Medlem
Rimligvis bör han ha hyffsat stora skulder i form av bötesbelopp som inte är betalade.

Då kan man väl enkelt bara ta madrassen och sälja den på auktion och sen reglera en del av skulder.

Typ som kronkalle gör med alla vanliga Svenssons som har skulder som ej är betalda..
Citera
2021-07-16, 01:45
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackNegern
Varför håller du med dem? Pengarna är ju uppenbart från kriminalitet. Vad i helvete är fel på Flashback. Mycket mer vänstermänniskor än jag trodde.

Du fattar tydligen inte vad jag skrev: Det är konstigt att han får behålla pengar, borde beslagtagits till böter och skadestånd. Men generellt har jag inget emot att fångar får köpa madrasser. Med EGNA pengar. Som bevisligen inte kommer från brott, och när alla skadestånd och böter är betalda.
Citera
2021-07-16, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

Hur kan vi veta att det är kriminella pengar? Antar vi nu eller har vi bevis på detta?

I mitt fall så antar jag att det handlar om familj som hjälper.

Att han är en hemsk människa är en annan femma men vad han gör med sina egna pengar är väl upp till han skälv?

Hur trevligt är det om någon lägger sig i vad du gör med dina pengar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in