2021-07-15, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Varför tar du inte med hela texten från Läkemedelsverket? Det blir tydligare då:

"Vaccinerna är godkända.

Det förekommer rykten om att de villkorade godkännanden som givits alla covid-19-vacciner i Europa inte har fullgoda godkännanden. Dessa rykten är falska.

De vacciner som är godkända i Sverige och EU har villkorade godkännanden, vilket innebär att det finns krav på företaget att sammanställa ytterligare dokumentation som inte funnits med vid godkännandet.

Myndigheterna har dock gjort bedömningen att det finns tillräckligt med belägg för att vaccinerna är effektiva och har en acceptabel säkerhetprofil, samt att tillverkningsprocessen uppfyller de krav som ställs.

Det man begär in i efterhand kan till exempel vara ytterligare data om tillverkningsprocessen eller slutliga rapporter från de kliniska studierna. Om dessa krav inte uppfylls kan godkännandet omprövas. Villkorat godkännande är inte unikt för dessa vacciner, utan används ofta när det finns ett stort medicinskt behov för att påskynda möjlighet att behandla eller förhindra svår sjukdom. De vaccinationer som nu genomförs i Sverige är alltså inte någon klinisk prövning."

Sedan är vaccinen inte nödgodkända i varken EU eller Sverige. De är helt enkelt godkända.
Jag tycker inte att den texten som du kompletterade med gör en skillnad på innebörden. Vaccinen är, precis som jag skrev, villkorade. Om det kommer in data som visar att kraven inte uppfylls kan de villkorade godkännandena omprövas. De riskerar då att inte längre vara godkända ens på villkorlig basis. Den text som du kompletterat med styrker ju inte din sak. Vart vill du komma? Vi kommer inte att veta förrän om några år, 2023, om de här vaccinen blir slutgiltigt godkända.
Citera
2021-07-15, 21:22
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Varför tar du inte med hela texten från Läkemedelsverket? Det blir tydligare då:

"Vaccinerna är godkända.

Det förekommer rykten om att de villkorade godkännanden som givits alla covid-19-vacciner i Europa inte har fullgoda godkännanden. Dessa rykten är falska.

De vacciner som är godkända i Sverige och EU har villkorade godkännanden, vilket innebär att det finns krav på företaget att sammanställa ytterligare dokumentation som inte funnits med vid godkännandet.

Myndigheterna har dock gjort bedömningen att det finns tillräckligt med belägg för att vaccinerna är effektiva och har en acceptabel säkerhetprofil, samt att tillverkningsprocessen uppfyller de krav som ställs.

Det man begär in i efterhand kan till exempel vara ytterligare data om tillverkningsprocessen eller slutliga rapporter från de kliniska studierna. Om dessa krav inte uppfylls kan godkännandet omprövas. Villkorat godkännande är inte unikt för dessa vacciner, utan används ofta när det finns ett stort medicinskt behov för att påskynda möjlighet att behandla eller förhindra svår sjukdom. De vaccinationer som nu genomförs i Sverige är alltså inte någon klinisk prövning."

Sedan är vaccinen inte nödgodkända i varken EU eller Sverige. De är helt enkelt godkända.

De säger ju emot sig själva i samma text.........
Citera
2021-07-15, 21:22
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Ganska markant ökning i Stockholm denna vecka. Om ett par veckor är det nog full fart igen.
Citera
2021-07-15, 21:29
Medlem
Verkar som att vissa grottmänniskor här inne som har tråkigt och är ensamma i sitt liv som skriver inlägg efter inlägg om covid vill att det ska bli covid utbrott i Sverige igen så de har något att skriva om."vad var det jag sa"

Så, de inte känner sig ensamma i tråden.
Senast redigerad av Viproom 2021-07-15 kl. 21:31.
Citera
2021-07-15, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Ganska markant ökning i Stockholm denna vecka. Om ett par veckor är det nog full fart igen.

Full fart på vad?
Citera
2021-07-15, 21:31
Medlem
Citat:

Där kom den om några veckor då jävlar
Citera
2021-07-15, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Skulle precis säga samma sak..... Men förklara.

Om 57.4% av befolkningen är vaccinerad. Men 61.1% av de nu svårt sjuka är vaccinerade.
Hur blir det till 92.16% skydd i verkligheten.

Börjar mer likna ADE (Antibody-dependent enhancement)

Du skall få en liten hint av mig här.
Om du inte fattar detta så måste du klassas som svagbegåvad.

https://www.svd.se/isrel-nara-malet-med-vaccinerade-50-plussare
Citera
2021-07-15, 21:36
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
När källor saknas så kommer du som vanligt med förolämpningar istället. Vaccinet biter på delta men kunskap biter tydligen inte på dig..

Vilket vaccin biter på Delta? Nu är det bevisat att naturlig infektion däremot biter på alla jävla mutationer. Vilket jag hävdat från ruta ett.
Citera
2021-07-15, 21:37
Medlem
Citat:

Självklart! Nu springer alla runt ödödliga av vaccinen. I höst blir det en 3:e och en 4:e spruta, och eventuellt en cocktail efter det. Dock kommer inte hysterin orka upp i samma nivåer igen.
Citera
2021-07-15, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Vilket vaccin biter på Delta? Nu är det bevisat att naturlig infektion däremot biter på alla jävla mutationer. Vilket jag hävdat från ruta ett.

Det spelar nog ingen roll vad den heter för tillfället, och vilket vaccin de säger är bäst mot denna. Det som kommer ta ner smittan på normal influensa—nivå till slut blir flockimmunitet på naturlig väg. Det kommer säkerligen aldrig bli offentligt dock. Nej, det är fortfarande tron på att man ska ha sprutor och munblöjor, som är foliehatteriet....
Citera
2021-07-15, 21:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65

Har beviset publicerats i tråden, missat i så fall?

Vi diskuterade saken tidigt i tråden, att en genomgången infektion sannolikt kan ge ett bättre skydd.

Idag fick vi veta genom svensk media att antikroppar kan finnas kvar i över ett år som om det vore en sensation. Varför skulle immunförsvaret reagera annorlunda på det här coronaviruset än på till exempel förkylningsvirus?

Från det ena till det andra.

Vad är det som gör att olika luftvägsvirus ger olika symptom(farlighetsgrad)?
Citera
2021-07-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Enligt vem? Dig själv?

ALLA barn/tonåringar jag känner till som haft Covid har haft en väldigt mild och kort förkylning, trots förmodligen ganska hög viral last, med flera smittade i samma hushåll. Anekdotiskt, jag vet, men tror flera även varit asymptomatiska. Jag hade iofs också väldigt mild och kort, och är ingen ungdom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in