2021-07-15, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Halling
Varför tror du egentligen hennes nära lägger skulden på honom om hur illa hon behandlades osv? Dessa vet ju mycket mer om detta än vad vi vet.
Är du seriös? Du tror inte dom är aningen partiska? Om du vänder på det, vem tror du pappans nära lägger skulden på?
Citera
2021-07-15, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varifrån kommer det citatet?
Och vad är relevansen? Att man sköter sitt arbete säger väl inte så mycket om hur man är privat.

Snokar man runt lite så hittar man det. Menade inte att det hade någon relevans direkt. Men att hon visade stora kunskaper i problemlösningsförmåga och tog sig an sina arbetsuppgifter på ett snabbt och effektivt sätt kanske kan säga en del.
Citera
2021-07-15, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motavisgossar
Inbilla dig inte att en svensk mor lämnar två minderåriga barn till ett patriarkalt styrt hem och omgivning.

Du skriver exakt samma sak i alla dina inlägg. Jag tror inte någon har missat din agenda faktiskt. Att du vrider ut och in på dig själv och tolkar in saker kors och tvärs och bakvänt endast för att få det till att barnamordet var något som skedde pga invandring.

Hur många gånger du än skriver det så har du fel. Det var en tvättäkta svensk mamma som mördade sina barn.
Citera
2021-07-15, 17:22
Medlem
Citat:
Och pappan är tyst som en mus som den råtta han är.
Farföräldrarna är inga barnuppforstrare deras två söner blev ju kriminella.
Så håll truten.

Mamman har inte haft något annat val än det hon tagit.
Kanske ligger det också hot mot hela hennes släkt från den albanska klanen i Hässleholm, som fick henne att ta detta drastiska beslut.

Det fanns också uppgifter om fyra personer på spåret i början som i så fall kunde varit "medhjälparen"./Obs. spekulation.
Vadå pappan är tyst? Förväntar du dig att han ska tala ut i Aftonbladet ett par dagar efter att hans barn blivit kallblodigt mördade?

Har mamman inte haft något annat val än att mörda sina barn? Skulle du göra samma sak? Du försvarar en barnamördare. Jag hoppas verkligen inte att du har barn själv. Har du det så hoppas jag att myndigheter får veta hur olämplig du är som förälder och skyddar dina barn ifrån dig.

Citat:
Jag tror inte att du kan övertyga oss efter vad vi vet om mannens ursprung och hans föräldrars syn på barnuppfostran.
Det finns inget att övertyga. Jag säger att barnen haft större chans till att leva om mamman inte mördat dom. Det är fakta och inget jag behöver övertyga någon om
Citera
2021-07-15, 17:24
Medlem
Citat:
Tror du inte att de kommer från källor som VILL att vi ska tro på det.
Om det vore sant så finns det läckor i våra myndigheter eller ögonvittnet har pratat brevid mun.
De läckorna bör täppas igen, i så fall.

Enligt någon/några så ska ett vittne ha uttalat sig om detta. Att någon person såg det från sidan och kanske försökt stoppa dem. Om det är sant eller inte kan ingen säga till 100% men finns väl inget någon kan säga med säkerhet mer än att de är döda.
Citera
2021-07-15, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Är du seriös? Du tror inte dom är aningen partiska? Om du vänder på det, vem tror du pappans nära lägger skulden på?

Det handlar inte om att de lagt någon skuld på någon. Mer typ, du kan vila i frid nu efter helvetet du hade.
Citera
2021-07-15, 17:27
Medlem
Citat:
Varför inte? Fullständig rädsla både för vad en själv och ens barn riskerar att bli utsatta för. Vi har ändå ingen aning om hur han och hans familj var. Så vi har heller ingen aning om hon hade psykiska problem.

Fullständig rädsla?? Det vet vi alla att det inte förekom någon fullständig rädsla för varken pappan eller hans familj. Och att hon hade psykiska problem innan hon träffade honom har vi också fått bekräftat. Jag vet inte vad det är du vill försöka åstadkomma med dina hopfantiserade inlägg.

https://marianicklasson.webblogg.se/2010/april/c.html
Citera
2021-07-15, 17:29
Medlem
Citat:
Det handlar inte om att de lagt någon skuld på någon. Mer typ, du kan vila i frid nu efter helvetet du hade.
Jo men du påstod ju att det var på grund av pappan? Hur vet du det? Det länkades nyligen till hennes blogg där hon för över 10 år sedan fick rådet att prata med psykolog för att inte ta en massa tabletter. Det var 2010. Men det kanske var pappans fel det också?
Citera
2021-07-15, 17:29
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Er dette mamma och eldste sonen?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1448817361841440&set=pb.10000139569 6417.-2207520000..&type=3

Vila i frid alle tre
Citera
2021-07-15, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Fullständig rädsla?? Det vet vi alla att det inte förekom någon fullständig rädsla för varken pappan eller hans familj. Och att hon hade psykiska problem innan hon träffade honom har vi också fått bekräftat. Jag vet inte vad det är du vill försöka åstadkomma med dina hopfantiserade inlägg.

https://marianicklasson.webblogg.se/2010/april/c.html

Det där säger inget om huruvida hon hade psykiska problem eller inte. Var endast en läkare som gav den rekommendationen. Men hur hon egentligen mådde psykiskt vet vi inte. Vi vet heller inte om det låg någon extrem rädsla bakom handlingen.
Citera
2021-07-15, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Jo men du påstod ju att det var på grund av pappan? Hur vet du det? Det länkades nyligen till hennes blogg där hon för över 10 år sedan fick rådet att prata med psykolog för att inte ta en massa tabletter. Det var 2010. Men det kanske var pappans fel det också?

Det där vet vi som sagt inte heller vad som låg bakom.
Citera
2021-07-15, 17:37
Medlem
Motavisgossars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Hur mitt liv ser ut har du ingen aning om. Den här kvinnan gifte sig med "aset", hon skaffade ett barn med "aset", flera år senare skaffar hon ytterligare ett barn med samma "as", bara där faller det på sin orimlighet! Hon hade dessutom ett hyfsat väl fungerande liv och ett stort nätverk.

Ni försöker framställa det som att hon var både livrädd hotad och misshandlad! När det i själva verket handlar om en vårdnadstvist som hon inte tänkte låta pappan gå vinnandes ur, kosta vad det kosta Vile....

Dunder och brak.
Hon var fast.
Vem lämnar en alban? Finns det någon som lämnat en albansk man som kan berätta hur det gick? - Var då vänlig och kommentera här i tråden hur det slutade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in