2021-07-14, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Om Frankie skulle fått sina egna mot sig betyder det till 100% han har Nik Grub mot sig, dom har varit vänner sen M-falangen. Sen att Nik kanske sitter häktad spelar inte väldigt stor roll.

Dom nämner också att det skett grova brott i närheten av adresser där folk bor. Jag tror dom syftar på en grov misshandel som skedde dagen innan dom sköt på Styrbordsgatan. Det ska ha varit något större där då.

Och att polisen har bra koll på dom hjälper inte. Precis som i resten av Sverige låter dom unga utföra dåden åt dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
👍

Men har du hört nåt om vad Frankie ska ha gjort för att få Grub och de andra mot sig?

Det kan inte vara tvärtom: att det är Grub et als fiender som skjutit den här gången?
Citera
2021-07-14, 19:19
Medlem
superurban08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
👍

Låter dock snurrigt att det skulle bestå av en konstellation av folk i alla de tre områdena. Jag menar, Rosengårdsfolk har väl varit i konflikt med övriga? Tänker på bland annat Irf*n Bulut.

Dem är allierade med mard*n osman!!!
Citera
2021-07-14, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superurban08

Det är inte så att Herrgården står på en sida och Lindängen, några från Hermodsdal och en annan gruppering från Rosengård, står på andra sidan? Tänker på att om förra skjutningen var riktad mot en person från Herrgården så kan det här vara en hämnd.

Någon som kan ställa samman var det har smällt hittills och mot vilka det kan ha varit riktat? Börjar bli svårt att hänga med.
Citera
2021-07-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superurban08

Skojar du? Han är väl märkt precis som sin bror
Citera
2021-07-14, 21:10
Avslutad
Jag såg senaste franke förra veckan vid bellevue i en fet audi michell fagnanis.
Citera
2021-07-14, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Tack då klarnar det lite.

Varför jag undrar är att någon av dessa Malmöitiska Nikola har flyttat till Helsingborg enligt uppgifter i någon tråd här på FB.

Nikola grubisic är mkt i malmö så gotr som dagligen
Citera
2021-07-14, 23:38
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Det var vid läggdags, cirka 23.30 på tisdagen när Rune Persson drog för gardinerna till sovrumsfönstret. Då for plötsligt ett skott genom gardinen.
Citat:
Han visar vid det skottskadade fönstret hur en kula flög mellan hans midja och uppsträckta hand. Det kunde gått riktigt illa.

– Skotten träffade precis bredvid och ovanför mig.
Citat:
Ett andra skott träffade sovrumsdörren, det tredje träffade väggen. Tre kulor rakt genom glaset.
Citat:
när Elsie kom ut från toaletten föll hon ihop, och fördes till sjukhuset med ambulans.
https://www.sydsvenskan.se/2021-07-14/runes-lagenhet-blev-beskjuten--hans-fru-hamnade-pa-sjukhus

Är väl bara en tidsfråga innan någon oskyldig blir dödad.
Citera
2021-07-15, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsigkille
Jag såg senaste franke förra veckan vid bellevue i en fet audi michell fagnanis.

Polisen vaktar gänget utanför Fosie Livs inatt. Står ett par bilar utanför som stått där hela kvällen. Rent allmänt stor polisnärvaro i Malmö inatt.
Citera
2021-07-15, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsigkille
Nikola grubisic är mkt i malmö så gotr som dagligen

Han är lite som Mekky denna Nikola, varken polis eller hans fiender kommer åt honom. Hur många mord är han inblandad i?
Citera
2021-07-15, 02:12
Medlem
Drooids avatar
Sydsvenskans artikel igår tror jag har en uppdatering. Det finns fler citat tidigare i tråden. (https://www.flashback.org/sp76569283)
"Tre anhållna för vapenbrott i Malmös gängkrig"
https://www.sydsvenskan.se/2021-07-14/tre-anhallna-for-vapenbrott-i-malmos-gangkrig
Citat:
I stället var det troliga målet en man i 30-årsåldern. Han knyts till en av gängkonflikterna i Malmö.

Och gängsituationen har blivit alltmer komplicerad, eftersom ett av nätverken hamnat i en intern strid, enligt uppgifter till Sydsvenskan. Det troliga målet för tisdagens skjutning ska alltså ha beskjutits av sina egna.
Senast redigerad av Drooid 2021-07-15 kl. 02:56.
Citera
2021-07-15, 05:50
Medlem
Den delen av Bellevuegården öster om Lorensborgsgatan har alltid varit trash. MKB’s fastighetsskötare o städare hade redan från när området var nybyggt ett jäkla jobb med östra delen.
Dock var ”tuffingarna” där ändå något städade då...i alla fall inga pangande skjutvapen bland dem.
Citera
2021-07-15, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Den delen av Bellevuegården öster om Lorensborgsgatan har alltid varit trash. MKB’s fastighetsskötare o städare hade redan från när området var nybyggt ett jäkla jobb med östra delen.
Dock var ”tuffingarna” där ändå något städade då...i alla fall inga pangande skjutvapen bland dem.
Bellevue,krocksbäck, Holma,alla dessa områden va ,mot idag,rätt lugna,de kriminella kunde umgås med varandra,spelade fotboll mot varandra,blev det tjafs va de händerna de gjorde upp med,sen hände nåt,runt 2010 märkte jag själv på Holma det började pysa problem mellan områdena,men även mellan folket på Holma..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in