2021-07-14, 12:59
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Men seriöst, hur kan man INTE hålla koll på alla Nikola i Malmö?! OBS: ironi...

Nikola Frankie = Jonath*n Henriksson

Nikola Bond = Nikol* Djordjevic (finns numera i Stockholm och sitter väl för nåt där, om jag minns rätt. Springpojke till Nermin när det begav sig)

Nikola Nik = Nikol* Grubisic, som utpekas som en av ledarna i Lindängen

Tack då klarnar det lite.

Varför jag undrar är att någon av dessa Malmöitiska Nikola har flyttat till Helsingborg enligt uppgifter i någon tråd här på FB.
Citera
2021-07-14, 13:09
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack

Varför jag undrar är att någon av dessa Malmöitiska Nikola har flyttat till Helsingborg enligt uppgifter i någon tråd här på FB.

👍

Hm...undrar om inte det är Grub. som flyttat dig?
Citera
2021-07-14, 13:48
Medlem
Citat:

Grub vistades ett tag i Hbg och han ska nyligen varit häktad för att beställt ett bombdåd på Encro uppe i Hbg. Oklart om han är ute nu eller häktad fortfarande men numera är han i Malmö igen
Citera
2021-07-14, 13:59
Medlem
ozyrecons avatar
Vet du Rytve om detta har med när dom peppra El Alis kusin på Holma förra året? Hamza sitter för förberedelse och han hänger med Salle och Sharif, iaf i samma liga. Förmodligen Grubisic med

Tror någon kommer få sätta livet till i denn konflikten, hört det ska vara en blåsning som ligger bakom det
Citera
2021-07-14, 14:25
Medlem
Citat:

Nicola är nog tillbax i Malmö. Tidpunkten han bodde i området på Revärgatan på Fredriksdal i Helsingborg sammanföll med en tidpunkt då 2 män från Landskrona sköts ihjäl i en vändzon utanför ett äldreboende på Tränsgatan Fredriksdal.
N.G. är nu folkbokförd invid Dalaplan på Ystadvägen i Malmö. Ett område invid Dalaplan där det dryftas friskt och öppet.
Senast redigerad av arcenciels 2021-07-14 kl. 14:34.
Citera
2021-07-14, 15:20
Medlem
ozyrecons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Nicola är nog tillbax i Malmö. Tidpunkten han bodde i området på Revärgatan på Fredriksdal i Helsingborg sammanföll med en tidpunkt då 2 män från Landskrona sköts ihjäl i en vändzon utanför ett äldreboende på Tränsgatan Fredriksdal.
N.G. är nu folkbokförd invid Dalaplan på Ystadvägen i Malmö. Ett område invid Dalaplan där det dryftas friskt och öppet.

Vet vad du menar, har länge misstänkt NG för att ha varit med i det där.
Citera
2021-07-14, 16:18
Medlem
Drooids avatar
Citat:
"Kulhål i ett fönster på Delsjögatan på Bellevuegården. Tre till fem skott, enligt vittnen. Ingen skadad, men kvinnan som befann sig i lägenheten när den besköts vid 23-tiden i går fick föras till sjukhus med ambulans. Troligen chockad.
– Vi ser ingen hotbild mot boende i den lägenheten, säger Erik Åberg, biträdande lokalpolisområdeschef.
Däremot bor en man som polisen kopplar till i en av gängkonflikterna i Malmö på den beskjutna adressen."

"Några våldsdåd har även inträffat på eller i närheten av adresser som kan kopplas till anhöriga till utpekade gängkriminella.
Om det är en ny strategi som Malmös kriminella anammat; att man ger sig på anhöriga i syfte att locka ut de egentliga måltavlorna, vill inte polisen spekulera i."

"Som Sydsvenskan tidigare skrivit pågår det en konflikt mellan två gängkriminella grupperingar."

"Polisen har dessutom samtal med de utpekade gängledarna inom ramen för Sluta skjut-projektet.
– Vi jobbar mycket med uppsökande verksamhet.
Men trots förstärkning, trots att de vet vilka personer som är inblandade i konflikten har alltså fem skjutningar inträffat inom loppet av fem dagar."

Jag lägger till ett citat från Sydsvenskans artikel:
https://www.sydsvenskan.se/2021-07-14/tre-anhallna-for-vapenbrott-i-malmos-gangkrig
Citat:
Erik Åberg [biträdande chef lokalpolisområde Malmö Söder] berättar att "ett antal personer är anhållna" misstänkta för inblandning i den pågående konflikten. – Det är fortfarande färskt. Men jag kan säga att vi har gjort ett antal frihetsberövanden i förrgår och i går, dock vill jag inte säga om de är kopplade till nattens skjutning.

Enligt uppgifter till Sydsvenskan rör det sig om tre män i tjugoårsåldern, som sedan början av året är kartlagda. Polisen anser att de ingår i en gänkonstellation med medlemmar från Hermodsdal, Lindängen och Rosengård.

En av dem har tidigare utsatts för mordförsök, och en annan attackerades så sent som i våras i ett överfall i Limhamns sjöstad.
Citera
2021-07-14, 16:41
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Jag lägger till ett citat från Sydsvenskans artikel:
https://www.sydsvenskan.se/2021-07-14/tre-anhallna-for-vapenbrott-i-malmos-gangkrig
👍

Låter dock snurrigt att det skulle bestå av en konstellation av folk i alla de tre områdena. Jag menar, Rosengårdsfolk har väl varit i konflikt med övriga? Tänker på bland annat Irf*n Bulut.
Citera
2021-07-14, 17:47
Medlem
Citat:
👍

Låter dock snurrigt att det skulle bestå av en konstellation av folk i alla de tre områdena. Jag menar, Rosengårdsfolk har väl varit i konflikt med övriga? Tänker på bland annat Irf*n Bulut.

Om Frankie skulle fått sina egna mot sig betyder det till 100% han har Nik Grub mot sig, dom har varit vänner sen M-falangen. Sen att Nik kanske sitter häktad spelar inte väldigt stor roll.

Dom nämner också att det skett grova brott i närheten av adresser där folk bor. Jag tror dom syftar på en grov misshandel som skedde dagen innan dom sköt på Styrbordsgatan. Det ska ha varit något större där då.

Och att polisen har bra koll på dom hjälper inte. Precis som i resten av Sverige låter dom unga utföra dåden åt dom.
Senast redigerad av Rytve 2021-07-14 kl. 17:52.
Citera
2021-07-14, 17:54
Medlem
ozyrecons avatar
Är detta Omar El, har aldrig sett bild på han??

https://imgur.com/a/IQ46kMe
Citera
2021-07-14, 18:25
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Om Frankie skulle fått sina egna mot sig betyder det till 100% han har Nik Grub mot sig, dom har varit vänner sen M-falangen. Sen att Nik kanske sitter häktad spelar inte väldigt stor roll.

Dom nämner också att det skett grova brott i närheten av adresser där folk bor. Jag tror dom syftar på en grov misshandel som skedde dagen innan dom sköt på Styrbordsgatan. Det ska ha varit något större där då.

Och att polisen har bra koll på dom hjälper inte. Precis som i resten av Sverige låter dom unga utföra dåden åt dom.

👍

Men har du hört nåt om vad Frankie ska ha gjort för att få Grub och de andra mot sig?
Citera
2021-07-14, 18:36
Medlem
Drooids avatar
Artikel i Sydsvenskan om paret vars lägenhet blev beskjuten. De är närmare 80 år gamla och har bott i lägenheten i runt 50 respektive 30 år. Jag skulle gärna ta fika med dem och få höra lite om hur de upplever utvecklingen.
"Runes lägenhet blev beskjuten – hans fru hamnade på sjukhus"
https://www.sydsvenskan.se/2021-07-14/runes-lagenhet-blev-beskjuten--hans-fru-hamnade-pa-sjukhus
Citat:
Det var vid läggdags, cirka 23.30 på tisdagen när Rune Persson drog för gardinerna till sovrumsfönstret. Då for plötsligt ett skott genom gardinen.

Ett andra skott träffade sovrumsdörren, det tredje träffade väggen. Tre kulor rakt genom glaset.
Citat:
Han visar vid det skottskadade fönstret hur en kula flög mellan hans midja och uppsträckta hand. Det kunde gått riktigt illa.

– Skotten träffade precis bredvid och ovanför mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in