2021-07-14, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teufelchen
Absolut inte jag har tagit vaccinet, efter att ha informerat mig om kunskapsläget, och tagit ett medvetet beslut.

Men jag har en stark övertygelse om att människor måste få välja själva när det kommer till ett beslut att ta ett läkemedel, utvecklat under kort tid, med okända långtidsbieffekter. Och jag tror att det är ett val mellan att ta vaccinet, eller genomgå covid, det här viruset kommer uppföra sig som alla andra virus av denna typen, kommer inte att försvinna.

Johanna Höög drar ju siffror på långtidscovid å hur många barn som haft sjukdommen direkt ur arslet. Det lyser rädsla från henne, helst skulle hon låsa in sina barn med reflexväst på. Tillåmed vetcov19 panelen erkänner att siffrorna på långtidskovid är rent hittepå med ett giga enormt spann på antalet.

Ur arslet?

Vänta nu, du fattar att det är siffror straight from Socialstyrelsen (blir lte pinsamt annars), old news bro. Läst dessa själv på Socialstyrelsen, vilket även hundratals läsare i tråden konfirmerat.

Nyheten om dessa 1300 st barn 0-12 år vilka getts inneliggande sjukhusvård - i Covid-19, fullt friska sen tidigare - är gammal (2 månader) du ser hur det blir när regimen döljer saker, du tar ut det och person angreppar - Johanna -gör om gör rätt -bro.

Wait for it -så fattar du Johannas vibb som du tolkar in som "rädsla" samt hint om uppgivenhet.

Its real - "bro".

The awakening is real.

Ska du :

1. Förneka.

2. Bli arg och ta det personligt.

3. Gå in och läs de sinnrikt diaboliskt - dolda siffrorna i diagrammet på socialstyrelsens hemsida -lägg ihop dom veckovis och voila 1300 st barn 0-12 år.

4. Ska d hitta på saker att förneka sifforna Typ att det handlar om alla vårdkontakter även de på vårdcentral/1177(telefon) LOL, my nigga, Detta är antal data på barn INSKRIVNA på avdelning vilka getts INNLIGGANDE SJUKHUSVÅRD.

eller efter lång tid ngnstans punkt 254403. Inse this shit is real.

Förstår att det är tufft att vakna.

ett tips, tänk på situationer du vart med om där andra förnekat/projicerat blnt och inse att ET TU ÄR MED OM N STOR INSIKT - Staten mörkar MKEJ?

Lite som att aliens har landat 4 real lol, sen kommer folk å -neeeej eller hur, d skulle vart på tv.

Disclaimer, fuck it bro, vill du sova gör det.

I just handed you the undeniable truth - straight up data.

Gör vad du vill med den. Det är ditt lv.

Men det är Sveriges barn.

Skyddas de inte av staten, bör staten granskas.
Senast redigerad av Sarumanmyndigheten 2021-07-14 kl. 22:59.
Citera
2021-07-14, 22:49
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Jag kunde inte fatta hur jä_la dumma danskarna kunde vara att gräva ner 100.000-tals smittade minkar i marken, vilket dom senare gjorde en 180 på, grävde upp och brände.
Borde vara ett normal tänk att det kan smitta grundvatten, maskar, fåglar.. etc etc.
Nu läser man om t.ex Indonesien, som begraver 1000-tals döda Covidsmittade varje dag, och jag kan med säkerhet säga att dom har noll (0!) koll på om det är Deltavarianten eller ej.
Dessutom ser grävningen utav gravarna väldigt påskyndade ut, är det 6-feet under?!
Fattar inte att någon tar upp detta, borde inte smittade lik brännas?!
Religionstänk borde helt åsidosättas vid pandemi-massdöd.

Fast nu beter sig ju inte virus som bakterier. Högst sannolikt är virusets överlevnad under de omständigheterna väldigt kort. Dessutom så kan inte viruset reproducera sig.
Citera
2021-07-14, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Kan bara hålla med. Barnen borde skyddas - inte offras
Du måste leva i en helt fantastisk fantasivärld om du på allvar tror att stängda skolor är ett sätt att "skydda barnen". Stängda skolor fungerar inte, alla med någon som helst insikt i hur ett samhälle fungerar inser detta.
Citera
2021-07-14, 22:53
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Du måste leva i en helt fantastisk fantasivärld om du på allvar tror att stängda skolor är ett sätt att "skydda barnen". Stängda skolor fungerar inte, alla med någon som helst insikt i hur ett samhälle fungerar inser detta.

Distansundervisning fungerar för de allra flesta
Citera
2021-07-14, 22:56
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det kan ju vara för att hundratals miljoner barn redan har haft naturlig covid, och kunnat observeras i snart ett och ett halvt år.

Vad säger observationerna? Vilka studier har gjorts om hur barn påverkas av Kina-viruset? Finns risk att det här viruset skapar dolda hälso-problem? Jag är misstänksam mot vad kineserna ägnade sig åt på virusinstitutet i Wuhan.

Jag vill utvidga frågan till att gälla även unga vuxna människor; eller vuxna upp till åldern 50 år, eftersom det var där du ville dra gränsen för vaccination.
Citera
2021-07-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
Ur arslet?

Vänta nu, du fattar att det är siffror straight from Socialstyrelsen (blir lte pinsamt annars), old news bro. Läst dessa själv på Socialstyrelsen, vilket även hundratals läsare i tråden konfirmerat.

Nyheten om dessa 1300 st barn 0-12 år vilka getts inneliggande sjukhusvård - i Covid-19, fullt friska sen tidigare - är gammal (2 månader) du ser hur det blir när regimen döljer saker, du tar ut det och person angreppar - Johanna -gör om gör rätt -bro.

Wait for it -så fattar du Johannas vibb som du tolkar in som "rädsla" samt hint om uppgivenhet.

Its real - "bro".

Du får ju läsa vad jag skriver innan du går full retard, jag reagerar på hennes uppskattningar av barn som genomgått sjukdommen och långtidscovid, jag har inte berört sjukhusinläggningar. Förresten är det väl lite udda att du vurmar för henne, om jag uppfattat rätt så vill hon tillsammans med de andra i vetcov-19 att man vaccinerar alla barn. Vilket verkar helt tokigt eftersom risken för dem att få biverkningar av vaccin är i paritet med riskerna med att få covid.
Citera
2021-07-14, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12

Skolan samt barnen ska skyddas av smittskyddsåtgärder - enligt förnuftsbaserad medicin/epidemologi- föräldrabalken SAMT svensk lag (arbetsmiljölagen gäller fom förskolan>grundskolan) [läs tidigare poster för att se lagen i sin helhet]- samt MED DESSA implementerade smittskyddsåtgärder - i bruk - noga efterföljda - kunnas - hållas - öppen.

Som det är nu finns bara preaktiva åtgärder "på plats". Inget proaktivt.

Googla Gunilla Kapla + Utbrott + Sälen,

så får du se hur grundskolebarn "skyddas".

Gunilla Kapla :

"Smittan sprids, vi får hoppas" "vi fixar och trixar"

"vi har läget under kontroll"

Utan att gå in på detaljer tillåts grundskolechef Kapla "hålla skolan öppen trots massiv klustersmitta -utan åtgärder - 60-70 barn - PÅ 1 VECKA.

0 samlade PROAKTIVA samt i detta fall TOM preaktiva åtgärder gavss till barnen på denna grundskola, förutom "hopp" då.

Samtidigt som random mataffärsshoppare ges 10 kvm, ges barnen knappt 1 kvm.

Trots de sitter oskyddade, tätt ihop - 5x7 timmar i veckan.

Dags för folk att inte hur pass -utsatta barnen är i grundskolan.

Barnen är dessutom är utsatta för grov disinformation av FoHM, vilka ljuger så Sture Bergwall -spyr påstående dessa "egna fabricerade myter" :

"Barn smittar mindre" "bara 15-17 åringar som smittar som vuxna" lol

"Barn driver inte smittan"

"Extremt ovanligt att barn blir allvarligt sjuka"

"Kontaktsmitta/Droppsmitta i första hand"

Vidare erkänner FoHM inte faktumet asymtomatisk smittspridning.

Ovanstående lägner, orkestrerar /slapphänthet - rabatterade -obefintliga smittskyddsåtgärder/utsätter grundskolebarn för extrem/önödig -smitta!

EDIT : Nu har FoHM samt barnläkarföreningen godkänt vaccinering av "barn i riskgruppen" vilket är ett oerhört vidrigt sätt att bemöta endast de föräldrar vilka inser 0 smittskyddsåtgärder tas -tvingas avvika springa efter läkarintyg samt ge nödgodkändt vaccin - för att skydda SITT barn.

ALLA BARN 0-18 BÖR SKYDDAS AV SMITTSKYDDSÅTGÄRDER - INTE VACCIN!

Allt för att hålla skolan SÄKER - ÖPPEN.
Senast redigerad av Sarumanmyndigheten 2021-07-14 kl. 23:51.
Citera
2021-07-14, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teufelchen
Du får ju läsa vad jag skriver innan du går full retard, jag reagerar på hennes uppskattningar av barn som genomgått sjukdommen och långtidscovid, jag har inte berört sjukhusinläggningar. Förresten är det väl lite udda att du vurmar för henne, om jag uppfattat rätt så vill hon tillsammans med de andra i vetcov-19 att man vaccinerar alla barn. Vilket verkar helt tokigt eftersom risken för dem att få biverkningar av vaccin är i paritet med riskerna med att få covid.

Har redan uttrycket mig gällande VetCovs avsaknad av försiktighetsprincip gällande vaccin, så där håller jag med dig.

Men jösses Johanna bör hyllas för hennes mer eller mindre visselblåsande avslöjande gällande socialstyrelsens sinnrikt gömda diagram.

Vet inte vad du tar ut för konstiga grejer på henne, men thats your thing.
Citera
2021-07-14, 23:07
Medlem
Citat:
Kan bara hålla med. Barnen borde skyddas - inte offras

Det är ju du som i 40 000 sidor argumenterat för att offra dem genom att beröva dem deras skolgång. Du vet mycket väl att allvarlig covid bland barn är extremt ovanligt. Hade hela befolkningen haft lika få allvarliga fall som barn har, så hade vi inte ens hört talas om det här viruset.
Citera
2021-07-14, 23:19
Medlem
Citat:
Om du vill ha statistik kan du ju kolla här. Har vi någonsin haft längre skollov i Sverige sedan pandemin startade där vi samtidigt haft hög smittspridning? Visa mig gärna det i så fall.

https://covidstatistik.se/fall#bekraftalsedatum
Fy fan va roligt, yrar du fortfarande om din hjärndöda teori om skolstängningseffekten .

I princip alla har förstått att barn inte driver coronasmittan, alltså smittkedjan är inte barn-->vuxen utan tvärtom. Coronan var i princip borta i Sverige innan skolavslutningen. Skolan har marginell effekt på smittspridande av covid (trots att skolan är en stor arbetsplats som varit öppen under hela pandemin). Lite ironiskt att iva ökar lite idag, lagom till att man borde börja se avtryck från dina hallucinationer om skolstängningseffekten
Senast redigerad av jerka11 2021-07-14 kl. 23:23.
Citera
2021-07-14, 23:20
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Den holländska ökningen är verkligen anmärkningsvärd. Inte ens Storbritaniens ökning är i närheten av den. Kan det finnas någon naturlig förklaring, som massiv testning bland unga och/eller vaccinerade? Annars undrar man nästan om de kan fått in något ännu mer smittsamt än Delta. Dock har dödligheten inte börjat öka än, tvärtom så minskar den faktiskt fortfarande.

Ökningen kom efter ett ”huvudlöst” åter-öppnande den 26 juni. Vissa länder tycks bara ha två lägen. Antingen kan dom inte ens gå ut med hunden – alternativt fästas det vilt halva nätterna.

Påminner om våra kosläpp, om våren. Joo, överdriver lite.
Citera
2021-07-14, 23:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Distansundervisning fungerar för de allra flesta

Nej. Det gör det inte alls, hur ska det gå till hemma hos familjen somalie i Rinkeby tänkte du med 8 ungar i en trea?

Du berövar barnen deras rätt till skola med din hypokondri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in