Citat:
Ursprungligen postat av
billyblue
Skitsnack igen. Vad är beviset för det?
Arbetskraftinvandringen under 1970-talet var visst lönsam. Att det senare skulle ske olika ekonomiska konsekvenser för hela landet, typ kriser, var inte på grund av invandringen. Invandringen snarare hjälpte till att få Sverige på fötter.
I början av 70-talet hamnade Sverige i en djup ekonomisk kris, därför togs möjligheten att arbetskraftsinvandra bort.
Nej invandringen hjälpte inte att få Sverige på fötter. Sverge hade klarat sig utmärkt ändå.
Under 80-talet ökade asylinvandringen. Då fattade Ingvar Carlsson och Carl Bildt beslut om att begränsa invandringen pga dess höga kostnader, genom Lucia-beslutet 1989. Då ska du veta att Sverige befann sig mitt i den kanske mest överhettade högkonjunkturen vid detta tillfället, och någon arbetslöshet existerade knappt.
Citat:
Sen snackar du om stora bidragstagare. Det är människor som är bidragstagare. Men har du stått framför en och en, tittat dem i ögonen, och frågat varför dem går på bidrag? Extremt många som har kommit hit på senare tid på grund av asyl, gör det inte för att det är kul. Eller vill utnyttja systemet. De har/hade sitt hem. Sina minnen, sin historia. Men för att det bombas, skjuts sönder och mördas, så måste människor fly. Du har inte valt att födas här. Du kunde lika gärna vara från Sydafrika där det just nu är rätt kaos. Känn istället någon form av tacksamhet, och försök ge tillbaka, om du ens har några empatiska linjer i din kropp.
Jag känner tacksamhet mot mina förfäder som har skapat ett välstånd i Sverige och jag känner en förpliktelse att efterkommande generationers svenskar också ska ha det bra.
Nu är det så att jag föddes här. Visst, det kan man tacka Gud för. Det hade kunnat vara betydligt värre. Jag önskar de människor som du skriver inget annat än gott och det bästa av livet. Dock så behöver detta liv inte vara i Sverige. Vi har redan sett ur samhället krackelerar pga den totalt oansvarlösa invandringen till Sverige. Vi har sett viss brottslighet skena. Du skriver om emapti. Känner du det minsta empati för de flickor och kvinnor som har blivit våldtagna av utlänningar, alla de skolbarn som har mobbats och trakasserats av invandrarbarn, alla barn som blir förnedringsrånade? Har du ens det minsta emapti i kroppen för dem?
Jag är personligen vare sig hatiskt eller tycker illa om andra personer pga deras etnicitet. Dock så måste man förstå hur samhällen fungerar och att bedriva den migrationspolitik som Sverige periodvis bedrivit har fullkomligt galet och i värsta fall kan få mycket allvarliga konsekvenser för kommande generationers svenskar.