2021-07-14, 21:25
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
https://twitter.com/RichardJomshof/status/1414895085871931396

Har han rätt?

Har han rätt? Det är baserat på vetenskaplig fakta och forskning samt väldokumenterat faktum
Ska en Jomshof försöka övertyga sånt som det redan finns 100 000 tals bevis och böcker på, jösses.

Poängen är väl att han vill undervisa vänster-pantskallar att konstatera fakta ang vad och vilka som tillhör sverige och byggt upp det genom att betala, så och skörda och sen tjäna till att börja med.
Samt hur kulturen byggts upp, präglats och traditionellt fasthållits genom nordetniska folk i 1000 år relativt obehörigt inflöde.

Vänster pantskallar vill inte ta till sig den infon och acceptera fakta. För gör dom det, så kan man börja sen i andra episoden som är vem och vilka resurser tillhör vilka och vilka betalar för dem för det behövs inget onödigt ont importerat utifrån (som vill suga ur resurserna) när det finns redan 60 miljoner fattiga mönnsikor i världen att välja på. Ni förstår att håller inte måtten relativt förväntningarna så finns det 60 miljoner att utbyta till

Ganska simpelt då ifråga om kriminalitet. Skicka hem dem som begår det och ersätt med de som inte begår det.
Ganska simpelt då ifråga om de som vill skola sig mer och högre. Skicka hem dem som vägrar göra det eller för lite och ta in dem som vill det och gör så

Man pratar om vågen, jämnställdhet, lika för alla. Jo men för att detta ska upprätthållas så måste balansen va jämnställd med det man importerar medvetet, att inte låta inhemska folkslag ständigt betala överdrivet mycket för importerade folkslag är en sådan faktor. Det är inte jämnställt
Citera
2021-07-14, 21:34
Medlem
billyblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Tekniskt sett går det väl men du kanske menar att med +2 miljoner invandrare och deras barn så blir det omöjligt? Vår typ av välfärd är tyvärr också omöjlig i längden men det var väl kanske det som var meningen, att allt ska privatiseras och ägas av några få rika som kan bo och flyta (ja, flyta) omkring var dom vill i världen och praktisera "mångkultur" och "globalism".

1. Det finns ett svenskt folk.
2. Sverige är det svenska folkets land.
3. Det svenska folket är Sveriges ursprungsbefolkning/urbefolkning.

Richard Jomshof påstående är ju helt korrekt och det enda märkliga är att han överhuvutaget skriver det för i de flesta länder är det självklarheter och basen för viljan att betala skatt och försvara sitt land i händelse av angrepp. Nu var det ju ryssen som slog sig för bröstet och gjorde att politiker vaknade till en stund och insåg att vi behöver ett försvar. Man undrar vad som kan få politiker att förstå den skadliga invandring och den omöjliga ekvationen med vår välfärd. Att inse att Sverige är ett land byggt av ett svenskt folk som tidigare inte haft några problem med att ta hit invandrare för att hjälpa till att bygga och betala skatt. Vi har aldrig tidigare tagit hit främmande människor och kulturer och matat dom utan motprestationer. Ett korkat expriement och ett svek av politiker och giriga as mot det svenska folket som jobbat så hårt genom tiderna.

Många fel i din text. Hur vet du att det inte sker utan motprestationer? I mitt yrke träffar jag invandrare dagligen och tar del av deras liv. Jag vet detta för att jag har skapat mig en bild efter åren i branschen. Att människor som kommer hit, inte får någon motprestation är skitsnack. Var ligger ditt fog för det? Eller är det som med alla andra idioter och rasister, att de går på en "känsla" som sedan övergått till en verklighet.

Du måste ju kunna se till vilken period du pratar om. Sverige är byggt under århundranden. Men boomen, och grunden för hur vårt välfärdssamhälle ser ut idag, är inte på grund av svenskar. Det är svenska och invandrare. Punkt.

Men svara mig då istället, hur ska detta gå till, det som invandraren Richard Jomshof säger? Ska man börja skicka ut folk? Vilka då? Baserat på något specifikt utseende? Eller vilken generation i familjen man har bott här?

Om vi ska dra en liten parallell - som debattören Jörgen Astonson sa; Om morden idag beror på misslyckad integration, vad berodde då morden på för trettio år sedan när befolkningen var mer homogen men morden fler?
Senast redigerad av billyblue 2021-07-14 kl. 21:37.
Citera
2021-07-14, 21:35
Medlem
billyblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Har han rätt? Det är baserat på vetenskaplig fakta och forskning samt väldokumenterat faktum
Ska en Jomshof försöka övertyga sånt som det redan finns 100 000 tals bevis och böcker på, jösses.

Snälla fina du. Du kan väl visa i alla fall 100 av dessa "100 000 tals" bevis. Jag har idel öra.
Citera
2021-07-14, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatji
Känns ganska Svenskt vi har redan stuga i Caen där Vikingarna Rollo & Willhelm ligger begravda.
Du menar väl inte att fransoser är tillräckligt renrasiga....?
Citera
2021-07-14, 21:40
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billyblue
Snälla fina du. Du kan väl visa i alla fall 100 av dessa "100 000 tals" bevis. Jag har idel öra.

Ja du kan ju börja med att läsa historieböcker om svergie, nybyggarna, vikingarna och den etniska dna demografin som byggts upp efter det. Är du galen eller bara dålig på att hitta sveriges historie böcker ? Finns på bibblan. Du kan knappast va svensk som kan så lite om dig själv arv och ditt land

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/ny-dna-forskning-visar-att-svenskar-framforallt-harstammar-fran-ukraina

Inte undra på att landet går under när man babblar i det blå om sånt som går läsa sig till
Senast redigerad av Sladdaren 2021-07-14 kl. 21:43.
Citera
2021-07-14, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Ja, det finns skriftliga källor, frågan är bara om man skall lita på folklig tunga och gravt påhittade saker som är skrivna mer än 700 år efter händelsen skulle ha ägt rum.

Nej, svear är inte "svenskar". Svear är just svear.

Sverige som rike började stabilisera sig Erik Segersäll, men man brukar inte säga att Sverige som rike bildades då. Utan Sverige som rike började blir stabilt långt in på Bjällboättens kungalinje då vi fick rikslagar istället för landskapslagar. Som du nog vet sattes denna process igång med Jarl Birger Magnusson. omkring 700 år efter ditt påstående.

viu kan spåra mDNA enda till indien om vi vill, vad säger det?

Konstigt? Nej, då även svear reste med båt.

Absolut inte. Men jag är bildad nog att kunna redogöra för våra folkstammar och hur vår kultur skiljer sig mellan landskap, byar, socken osv.

Lika lite som det finns något som någonsin kallat sig för svenskar, finns det inga som har kallat sig japaner. Japan har minst 12 folkgrupper, vilket du nog känner till genom deras långa historia av inbördeskrig.

Troligen mer än vad du gjorde då jag inte gick i skolan på 90-talet.

Svear bildade Svitjod även känt som Sveariket.

Götarna svor trohet till Svea konungen.

Det finns källor från 100-talet om svearna och götarna.

Du har hällristningar och gravrösen som är 4000 år.

Där jag bor finns boplatser från nordisk stenålder ca 2 000 år före kr.

Det språk som talas här är svenska.

Svitjod fanns innan landet Sverige grundades. Så svearna fanns här innan Olof Skötkonung blev konung över Svearike.

Så hur du än försöker har här svear och götar funnits i över 2000 år.

Landet Sverige är ett av de äldsta länderna som fortfarande existerar.

Eller förnekar du att svearna och götarna formade Svitjod och finns benämnda i de fornnordiska berättelserna?

Är du en historieförfalskare i Arnstads nivå?

Du förnekar att Sveriges etniska befolkning har bott här i Norden och att deras språk är svenska?

För vilka grundade Svitjod som sedan utökades till Svearike och blev till Sverige?

Vilka talade svenska och ristade runstenarna?

Vilka grundade Stockholm?
Vilka grundade Sigtuna?
Vilka grundade Birka?

DNA-analyser visar att etniska svenskar idag är släkt med Birger Magnusson?

Vilket folk valde konung på Mora stenar?

Vilket folk vann slaget vid Fyrisvallar?

Vilket folk byggde hednatemplet i G:a Uppsala?

Du ramlade ned från din höga häst än en gång.

Du är totalt okunnig om arkeologi, DNA-forskningen och Sveriges historia.

Sluta, du avslöjar dig bara som svenskförnekare och kulturradikal propagandist.
Citera
2021-07-14, 21:47
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatji
Tror Du mina Nordmandiska Vikingagener ligger mig i fatet har du nog inte läst på den svenska Historien men, Ni vänstertroll satt väl på en parkbänk å tuggade Catth när lektionen pågick
Väldigt off topic, men hur definierar du normandiska vikingagener? Har du alltså kunnat spåra din familj till de vikingar som fick land i Normandie?

OnT: Staten Sverige bör väl kunnas se som startskott med Vasa, så har ens familj anor från 1500-tal så får man väl anses svensk? Det svenska folket har sedan haft besök under Hansan, och inflyttade belgare/valloner o s v, och de anses väl svenska idag. Jag är vallon (enligt den gamla fyllbultens ursago) på morfars sida, ryss på farmors sida, helsvensk på mormor och farfars sida sedan hundratals år.

Vad jag antar att han menar är att vi svenskar som lever nu har en gemensam värdegrund och kultur som går tillbaka till förra sekelskiftet med socialdemokrati och protestantisk moral, och att det som är avvikande från detta är främmande element?
Citera
2021-07-14, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag är genuint nyfiken på efter hur lång tid i Sverige som folk menar att man ska betraktas ​som svensk.
Eller handlar det om något annat än tid? Kan somliga aldrig bli svenskar oavsett hur många generationer de bor här eller kan man bli det direkt efter man fått sitt medborgarskap?

Passet visar svensk medborgare.

Det är inte samma sak som att vara av svenskt ursprung.

De svenskar som emigrerade till Amerika blev medborgare i Amerikas förenta stater men deras ursprung var svenskt.
Citera
2021-07-14, 21:50
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Nej, varför det? Svenskar har väl germanska rötter. Du vet, det där med om jag skulle flytta till Japan...Blir aldrig japan. Eller en hund. Den byter inte heller ras för att man flyttar på den. Märkliga resonemang det där tycker jag. En blatte är inte svensk. Har ingenting med tid att göra. Om en blatte får barn med en svensk, då blir det utblandat. Barnet blir delvis svenskt. Är inte detta uppenbart för alla?

Att det har med tid att göra var det den jag svarade till som skrev.

Hur du ser på hundars nationalitet kan jag inte svara på och inte heller japaners generella syn på när någon klassas som japan.

Min hund är född i Sverige men rasen är inte ursprungligen härifrån. Är det en invandare?
Citera
2021-07-14, 21:51
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billyblue
Många fel i din text. Hur vet du att det inte sker utan motprestationer? I mitt yrke träffar jag invandrare dagligen och tar del av deras liv. Jag vet detta för att jag har skapat mig en bild efter åren i branschen. Att människor som kommer hit, inte får någon motprestation är skitsnack. Var ligger ditt fog för det? Eller är det som med alla andra idioter och rasister, att de går på en "känsla" som sedan övergått till en verklighet

Jo att det finns invandrare som arbetar vet vi alla om. Däremot så går väldigt många på bidrag, särskilt hos vissa etniska grupper stor många långt från arbetsmarkanden.

Citat:
Du måste ju kunna se till vilken period du pratar om. Sverige är byggt under århundranden. Men boomen, och grunden för hur vårt välfärdssamhälle ser ut idag, är inte på grund av svenskar. Det är svenska och invandrare. Punkt.

Du vet inte vad du skriver om. Grunden för Sveriges ekonomi lades i slutet av 1800-talet och början av 1900-talet, då invandringen till landet var mycket sparsam, Sverige var ett utvandrarland under denna period. Under efterkrigstiden när ekonomierna kom igång, så tog Sverige in några tiotusen arbetskraftinvandrare under 50- och 60-talen. Dessa hamnade i industrier som teko, varvsindustri, stålindustri, dvs industrigrenar som i stort sett försvann under 70-talet och början av 80-talet. Ända sedan 1970 så har invandringen varit en olönsam affär om vi ser ur ett ekonomiskt perspektiv för Sverige. De stora migrantströmmar som har kommit senare har inte varit till ekonomiskt gagns för Sverige.

Citat:
Om vi ska dra en liten parallell - som debattören Jörgen Astonson sa; Om morden idag beror på misslyckad integration, vad berodde då morden på för trettio år sedan när befolkningen var mer homogen men morden fler?

Det typiska mordet för 30 år sedan var av typen fyllebråk mellan två missbrukare.
Citera
Medlem
billyblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Ja du kan ju börja med att läsa historieböcker om svergie, nybyggarna, vikingarna och den etniska dna demografin som byggts upp efter det. Är du galen eller bara dålig på att hitta sveriges historie böcker ? Finns på bibblan. Du kan knappast va svensk som kan så lite om dig själv arv och ditt land

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/ny-dna-forskning-visar-att-svenskar-framforallt-harstammar-fran-ukraina

vilka nötter här på flashback, inte undra på att landet går under

okej, roligt resonemang du har. du länkar till en artikel som handlar om ett program som just även tar upp det mångkulturella i vårt arv. dna-beviset säger ingenting om vilka regler som ska spelas. det är uppenbart att du har det klassiska "mitt och ditt-resonemang". men lilla gubben, för det första. du valde inte att födas här (om du nu gjorde det, vilket jag antar). ingen väljer. sverige är inte ditt. inte mitt heller. finnarnas land är inte deras. inte i den bemärkelsen. ska man inte få resa runt menar du? ska man inte få utvecklas och gå efter sina viljor? vem är du att sätta dig över grundlagen som säger att vi välkomnar istället för att stänga.
våld med dödlig utgång är inte högre nu än på 70-talet. fakta finns, vill du att jag visar?

jomshof är förresten f.d lärare och har varit tvungen att avsluta sina tjänster för sina politiska åsikter. det stora hatet mot er rasister, kommer alltid förbli mer än den lilla klick ni är.
Citera
Medlem
Pungpuckels avatar
1. Det finns ett kinesiskt folk.
2. Kina är det kinesiska folkets land.
3. Det kinesiska folket är kinas ursprungsbefolkning/urbefolkning.

Hade någon lynchat mig på torget över dom påståendena?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in