2021-07-14, 16:19
Medlem
Fittheligeandes avatar
Är det mest något barn gör nuförtiden? Var det vanligare förr innan folk började peka finger istället?
Citera
2021-07-14, 16:47
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Vi minnes att vi i trafiken såg telningar som satt lösa och bakvända i baksätet på deras föräldrars tvåtakts-SAAB och gjorde miner som om de voro svarta killar i Lousiana (delstaten i amerikat, inte konst-muséet vid Öresund) som sysslade med voodoo och besvärjelser.

De flesta baksätesbarn räckte bara ut tungan med elak min men en del energiska tog även till fingrarna för att förstora fån-gapet.

Våra föräldrar som inte körde tvåtakt då farsgubben tyckte dessa luktade f-n tyckte det var ouppfostrat att göra enfaldiga miner åt främlingar i trafiken.

Det tyckte vi själva också. Förnumstigt smågamla som vi var. Tips: Du som amat-pyskolog fixerad vid profilering kan studera vår postcount.

Åter OnT: Fula grimaser, är ett oskick, som lyckligt synes gått ur tiden.
Citera
2021-07-14, 19:04
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Är det mest något barn gör nuförtiden? Var det vanligare förr innan folk började peka finger istället?

Lipa åt folk? Gråta? Menar du grimasera?
Citera
2021-07-14, 21:20
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Antar att ts syftar på det sistnämnda.

Jag tycker iaf inte det är så ovanligt, men då tänker jag på folk som gör det sarkastiskt.

Men de som lipar åt folk är väl något som alltid har varit mer för småbarn, no?
Citera
2021-07-14, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko

Jävla skåning, alla förstår vad han menar förutom dumma skåningar.
Citera
2021-07-16, 10:11
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande

Faktiskt hände det mig härom dagen att en svart kille i 12-årsåldern grimaserade åt mig.
Men annars är det väl mest barn i 4-6 årsåldern som tycker att det är kul att grimasera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in