Citat:
Oavsett vad vi tycker om det hela. Hur grymt sättet är att dö på så ska vi ändå alla dö någon gång och om det inte längre fanns någon framtid för henne eller barnen så kanske det ändå var rätt beslut. Men det är något vi aldrig kommer få veta. Mamma visste mycket mer än någon annan hur det var för dem. Kanske hade de tagits till pappans hemland, vem vet och fått ett helvete där. Vi kan bara spekulera, det är det enda vi kan för ingen av oss har någon aning.
Rätt eller fel så var det ändå det avslutet hon valde och inget någon kan göra något åt nu när de inte längre lever. Ingen vet om de tillhörde någon maffia eller hur det var. Det vi vet är att hon blev utsatt för en hel del hot från både pappan och brodern och kanske fler. Kanske även familjen blev hotade vilket också kan tänkas vara troligt.
Rätt eller fel så var det ändå det avslutet hon valde och inget någon kan göra något åt nu när de inte längre lever. Ingen vet om de tillhörde någon maffia eller hur det var. Det vi vet är att hon blev utsatt för en hel del hot från både pappan och brodern och kanske fler. Kanske även familjen blev hotade vilket också kan tänkas vara troligt.
Men nej. Maffia? Eller vad som. Varför finns det så mycket ursäkter för hennes val? Varför?
Vi är inte mer värda än en gnu...vi har mer hjärnkapacitet än en gnu, till vilken nytta? Att förstöra och knäcka varandra?
Nä. Vi fortsätter med gnu livet...oh neeeej nu har lejonen försökt att ta min kalv 3 gånger och ingen hjälper mig..speciellt din pappa..Han har fullt upp med alla andra och skoter i oss..kom min kalv så går vi bort till lejonen så dom kan smaska på oss för ingen hjälper oss ändå.....DET SKULLE ALDRIG HÄNDA....oavsett...
Du, jag, alla, gör våra val oavsett. Världen är hård..av en anledning..för att kunna överleva. Det enda jag vill få fram är, att oavsett hur instabil heller helt psykotisk på alla håll och kanter så finns ingen ursäkt att ta någon annans liv..eller ens bestämma över någon annans liv...för mycket låter tyvärr som makt. Och makt har ingen av oss över någon annan.