2021-07-14, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Halling
Oavsett vad vi tycker om det hela. Hur grymt sättet är att dö på så ska vi ändå alla dö någon gång och om det inte längre fanns någon framtid för henne eller barnen så kanske det ändå var rätt beslut. Men det är något vi aldrig kommer få veta. Mamma visste mycket mer än någon annan hur det var för dem. Kanske hade de tagits till pappans hemland, vem vet och fått ett helvete där. Vi kan bara spekulera, det är det enda vi kan för ingen av oss har någon aning.

Rätt eller fel så var det ändå det avslutet hon valde och inget någon kan göra något åt nu när de inte längre lever. Ingen vet om de tillhörde någon maffia eller hur det var. Det vi vet är att hon blev utsatt för en hel del hot från både pappan och brodern och kanske fler. Kanske även familjen blev hotade vilket också kan tänkas vara troligt.

Men nej. Maffia? Eller vad som. Varför finns det så mycket ursäkter för hennes val? Varför?
Vi är inte mer värda än en gnu...vi har mer hjärnkapacitet än en gnu, till vilken nytta? Att förstöra och knäcka varandra?
Nä. Vi fortsätter med gnu livet...oh neeeej nu har lejonen försökt att ta min kalv 3 gånger och ingen hjälper mig..speciellt din pappa..Han har fullt upp med alla andra och skoter i oss..kom min kalv så går vi bort till lejonen så dom kan smaska på oss för ingen hjälper oss ändå.....DET SKULLE ALDRIG HÄNDA....oavsett...
Du, jag, alla, gör våra val oavsett. Världen är hård..av en anledning..för att kunna överleva. Det enda jag vill få fram är, att oavsett hur instabil heller helt psykotisk på alla håll och kanter så finns ingen ursäkt att ta någon annans liv..eller ens bestämma över någon annans liv...för mycket låter tyvärr som makt. Och makt har ingen av oss över någon annan.
Citera
2021-07-14, 18:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejMinaBarn
Det är ju inget argument! ”Jag ville inte att han skulle döda barnen, så jag mördar dem”.

Hur resonerar folk?

Det resoneras i hur mamman kan ha resonerat.
Citera
2021-07-14, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheShadowMaster
Förstår precis det du menar och jag håller med om att pappan aldrig hade mördat barnen för att på så sätt skada mamman, det är emot både hans religion och kultur.

Lite tröttsamt att alla sitter skriver, muslim, alban bl bla utan att ha någon som helst koll. Ledsen att göra flera besvikna men hedersmord förekommer inte. Dem döttrar inte sina döttrar för att den väljer att gifta sig med någon från en annan kultur ( inte ens en serb), däremot så bryter man kontakten.

Han var ett svin, man alla män som misshandlar sina kvinnor misshandlar inte sina barn. Ett känt ex Ingrosso familjen.
Citera
2021-07-14, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Mina tankar går mer och mer åt det hållet att hennes rädsla och agerande blev förstärkt av de råd hon fick.

Det saknas i hennes berättelse händelser som någon annan kunde styrka. Inga namn eller platser nämns.

Hon arbetade kvar på sin arbetsplats, hon bodde i närheten dock inte samma hus.

Barnen gick kvar i förskolan. Vid rädsla för barnens väl och ve skulle det inte vara fallet!

Lite som att hon gjorde allting till hälften och sen fick nog. Speciellt när det gick emot henne. Skild skulle hon ju bli.

Nja…. någon borde ha märkt något och de kanske de gjorde. Ingen trodde väl att utfallet skulle bli såhär.

Hörde att mamman mådde inte bra efter skilsmässan 😭
Håller med dig att nån skulle ha haft lite mer ansvar för hela familjen när det finns minderåriga med! SOC ? Var gjorde dem??
Citera
2021-07-14, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zana69
Håller med dig att nån skulle ha haft lite mer ansvar för hela familjen när det finns minderåriga med! SOC ? Var gjorde dem??

Hörde ?
På vilket sätt. Det var ju det hon ville.
Citera
2021-07-14, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Trodde MK eller du själv på att barnen fördes till en fridfullare plats? Har du varit där? Så jäkla mycket poesi och romantik när det egentligen handlar om barnamord!!

Det var säkert det MK trodde. För att skona barnen från mer hot, våld och trakasserier.
Om hon kände att hon inte fick någon hjälp när hon väl behövde det, var detta den enda utvägen...
Citera
2021-07-14, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Lite tröttsamt att alla sitter skriver, muslim, alban bl bla utan att ha någon som helst koll. Ledsen att göra flera besvikna men hedersmord förekommer inte. Dem döttrar inte sina döttrar för att den väljer att gifta sig med någon från en annan kultur ( inte ens en serb), däremot så bryter man kontakten.

Han var ett svin, man alla män som misshandlar sina kvinnor misshandlar inte sina barn. Ett känt ex Ingrosso familjen.
Fadime?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ok, så föräldrarna som lät henne bo hos dem fanns inte där?
Hennes arbetskollegor bara struntade i henne?
Vänner hade hon inga?
Och de resurser hon aktiverade och fick hjälp ifrån räknas inte?

Tydligen fick hon tyvärr inte tillräckligt med hjälp och stöd...Ingen ville se allvaret.
Citera
Medlem
Citat:

Soc gör ibland inget när det behövs som mest och ibland allt när de inte behöver göra mer än att erbjuda stöd. Fullständigt kollapsad myndighet
Citera
2021-07-14, 18:54
Medlem
Citat:

Läste här att det gjorts lex Sara anmälan till IVO, om det är sant kanske just soc gjort något fel, eller inte gjort någonting de borde ha gjort mer?

Vet nån, om lex sara/lex maria anmälningar är offentliga handlingar?
Citera
2021-07-14, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shqipe98
Den enda ondska som va där i slutändan var mamman. Som bortrövde sina små barns liv, allt för hon inte kunde tåla faktan att pappan hade uppfostrat barnen själv om bara hon dog.

Att folk fortfarande inte fattar... Vilken uppfostran? Med hot och våld? Skulle inte förvåna mig i såfall att de barnen växer upp och hamnar i fel sällskap, som det så fint heter. Att de får en liten gnutta uppskattning och beröm, som de har saknat, men tyvärr på fel saker...
Citera
2021-07-14, 19:02
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Det var säkert det MK trodde. För att skona barnen från mer hot, våld och trakasserier.
Om hon kände att hon inte fick någon hjälp när hon väl behövde det, var detta den enda utvägen...

Hon hade kontakt med polisen, soc och en kvinnojour. Blev hjälpt till ett skyddat boende och skyddade personuppgifter. Efterfrågade hon någon annan hjälp som hon inte fick?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in