2021-07-14, 12:58
Medlem
Supertorsks avatar
På Twitter skriver profilen Jonas Gladnikoff:

Känner mig stolt över min kille som i förrgår slängde ut ett sällskap högt uppsatta SD-politiker från restaurangen han han arbetar, enbart med förklaringen att de inte delar restaurangens värderingar och därmed inte är välkomna. De lämnade utan vidare protester.

Nån som vet vem killen och restaurangen är?
Citera
2021-07-14, 13:03
Medlem
TheJackets avatar
Skulle en restaurang göra liknande mot socialliberala politiker så skulle det bli ramaskri
Citera
2021-07-14, 13:06
Medlem
Kan man som restaurangägare slänga ut alla muslimer och hänvisa till att de inte delar värderingarna?
Citera
2021-07-14, 13:06
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supertorsk

Känner mig stolt över min kille som i förrgår slängde ut ett sällskap högt uppsatta SD-politiker från restaurangen han han arbetar, enbart med förklaringen att de inte delar restaurangens värderingar och därmed inte är välkomna. De lämnade utan vidare protester.

Tänker att jag väntar med att prata om det tills dom har nån form av sammanbrott på SD twitter (SD politiker brukar kunna kränga på sig offerkoftor i världshastighet så detta borde komma upp snart)
Citera
2021-07-14, 13:08
Medlem
Fistkramps avatar
Bör väl gå under olaga diskriminering? böter eller fängelse kanske nått år.
Citera
2021-07-14, 13:09
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supertorsk

Bra gjort av restaurangägaren. Det ska kosta att vara rasist. Dom får väl äta hemma eller i sin bunker typ. Restaurangägaren är värd blommor. Hoppas fler butiker och restauranger följer efter.
Citera
2021-07-14, 13:09
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Kan man som restaurangägare slänga ut alla muslimer och hänvisa till att de inte delar värderingarna?
Då kommer du förmodligen åka dit för olaga diskriminering (enligt Brottsbalken, 16 kap. 9 §) eller möjligen diskriminering enligt Diskrimineringslagen (2 kap. 12 §). De två paragraferna förbjuder diskriminering på grund av religion, men inte diskriminering på grund av partitillhörighet.
Citera
2021-07-14, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Då kommer du förmodligen åka dit för olaga diskriminering (enligt Brottsbalken, 16 kap. 9 §) eller möjligen diskriminering enligt Diskrimineringslagen (2 kap. 12 §). De två paragraferna förbjuder diskriminering på grund av religion, men inte diskriminering på grund av partitillhörighet.

Sjukt!!! Det borde nästan vara tvärt om.
Citera
2021-07-14, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistkramp

Tyvärr räknas inte politisk åsiktsdiskriminering som ett brott.

Men jag ser att SD har lagt motioner om det:

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/inkludera-politisk-uppfattning-som_H602580
Citera
2021-07-14, 13:13
Medlem
Stygotiuss avatar
Det ska röra sig om gaybaren The Secret Garden: https://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g189852-d7171645-Reviews-The_Secret_Garden-Stockholm.html

Ej 100 % bekräftat. Ev kan det röra sig om Breeze.

Sverigedemokrater verkar ha ett väldigt intresse för denna bögbar även sedan innan: https://www.qx.se/samhalle/127670/sapo-hjalpte-jimmie-akesson-fran-gayklubb/

Citat:
Ursprungligen postat av Fistkramp

Nej, det är inte olagligt att diskriminera på grund av politisk uppfattning.
Citera
2021-07-14, 13:15
Medlem
Nu är jag kanske tråkig här, men det kan ju vara så att ett inlägg från någon på twitter inte är helt och hållet sant. Ibland överdriver eller hittar ju en del människor på. Så man kan ju avvakta lite först..
Citera
2021-07-14, 13:15
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy

Nej, det kan man inte då just denna politiska rörelse skyddas av HMF, på grund av att den politiska rörelsen islamism också har en religiös komponent.

Därför är det viktigt att vi bildar en ny svensk politisk rörelse som plockar in asatron, så att även denna rörelse blir fri från kritik, och så att deras anhängare kan få äta ostört på alla restauranger precis som muslimer kan. Untouchable helt enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in