2021-07-14, 12:56
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Taiwan har haft munblöjor genom hela pandemin. De delade ut gratis tvångsmunblöjor som man fick hämta baserat på sitt personnummer. Riktig dystopi.

De hade runt 15 döda under ett år.

Sverige 15 000.

Jobbigt att vara extremt lättkränkt.
Citera
2021-07-14, 12:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
antal tack?

Jag vet inte hur många som ligger på iva i Danmark, men av dem som ligger där är 38% yngre människor. Är du procenthandikappad? Som exempel, om det är 100 stycken på iva så är det 38 som är yngre.
Citera
2021-07-14, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag vet inte hur många som ligger på iva i Danmark, men av dem som ligger där är 38% yngre människor. Är du procenthandikappad? Som exempel, om det är 100 stycken på iva så är det 38 som är yngre.
eller om det är 10 så är det 3,8 viss skillnad eller?

svar inte mig mer nu jag är faktiskt inte intresserad av dina värdelösa svar!
Citera
2021-07-14, 13:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

svar inte mig mer nu jag ör faktiskt inte intresserad av dina värdelösa svar!

Nej det är ingen skillnad, det är ff 38%. Mina svar är korrekt och du är procenthandikappad.
Citera
2021-07-14, 13:04
Medlem
Citat:
Nej det är ingen skillnad, det är ff 38%. Mina svar är korrekt och du är procenthandikappad.

Antalet är viktigare för mig än %

Sluta nu sa jag..försvinn schas!
Citera
2021-07-14, 13:04
Medlem
Citat:
All information finns ju där, verkar mer som du inte kan ta in fakta. Se virvelbaggs inlägg så kanske poletten ramlar ner. Att ungdomarna utgör en större andel på akuten är just oroväckande, varken mer eller mindre.

Det är väl inte oroväckande!
Om alla äldre är vaccinerade så att dessa uteblir från sjukhusvistelse är väl det bra?

Om x % av tex 4 pers är under 40 spelar det ju ingen roll. Det har ju legat inne folk i alla åldrar under hela pandemin. Om nu de äldre uteblir, ökar ju förstås andelen unga..
Citera
2021-07-14, 13:05
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
All information finns ju där, verkar mer som du inte kan ta in fakta. Se virvelbaggs inlägg så kanske poletten ramlar ner. Att ungdomarna utgör en större andel på akuten är just oroväckande, varken mer eller mindre.
Om man tittar på förra sommaren så ökade då också andelen unga på IVA i förhållande till äldre grupper. Men det var inte så stor skillnad som denna sommar. Förra sommaren så ser det ut som om hälften av de som vårdades var över 50 men nu är de bra en liten del.

Jag tänker att detta beror på 3 faktorer. Dels för att det är sommar och väldigt mycket för vaccinationerna och sedan lite för deltan. Deltan går ner lite i åldrarna även i Indonesien som jag har förstått det.
Citera
2021-07-14, 13:05
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:

svar inte mig mer nu jag är faktiskt inte intresserad av dina värdelösa svar!
Ok, jag överdrev och backar på drivor...det var mest en pik till MSM som kastar ut siffror och procentsatser medvetet luddigt...fram till nu bara för att skrämma folk och öka oron.

Men tycker det är oroväckande nog att unga hamnar på sjukhus, tyder på en aggressivare mutation, som säkert kan bli ännu farligare vid framtida mutationer, var ska det sluta?
Senast redigerad av redrik.feinfeldt 2021-07-14 kl. 13:15.
Citera
2021-07-14, 13:19
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
Ok, jag överdrev och backar på drivor...det var mest en pik till MSM som kastar ut siffror och procentsatser medvetet luddigt...fram till nu bara för att skrämma folk och öka oron.

Men tycker det är oroväckande nog att unga hamnar på sjukhus, tyder på en aggressivare mutation, som säkert kan bli ännu farligare vid framtida mutationer, var ska det sluta?
Så länge vaccinerna fungerar är det ju lungt! Om antivaxxare drabbas så har de bara sig själva valt att inte skydda sig.
Citera
2021-07-14, 13:21
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redrik.feinfeldt
Jag skrev:

"Den vanliga kan man vaccinera sig mot årligen, då har man inte talat om att det ständigt kommer nya varianter utan verkar vara stabilare, en ny dominant mutation årligen som kan vaccineras mot."

En ny dominant mutation årligen!!!

Läs för fan innan du kastar dig över tangenterna.

Med tanke på att svt/tv4/expressen/aftonbladet, vilka jag följer slaviskt och tror på likt guds ord, matar på med att Deltavarianten kommer att ställa till med ett helvete när den tar över, drivor av unga människor på akuten med syrebrist, så borde vi vara oroliga, även de som vaccinerat sig. Eller håller våra mediahus på med skräckpropaganda, upplys mig!
Det var därför jag undrade varför du befarar att det skulle vara annorlunda med detta Coronavirus. Varför skulle man inte kunna ta ett årligt vaccin när nuvarande verkar fungera på mutationer? Dessutom vet vi ju inte ens om immuniteten är borta ett år efter vaccinering.

Gällande stycket om massmedia har jag svårt att avgöra om du är ironisk eller ej, oavsett vilket så gjorde det bara dina resonemang ännu snurrigare.
Senast redigerad av Trekvartsbyxa 2021-07-14 kl. 13:26.
Citera
2021-07-14, 13:32
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Så länge vaccinerna fungerar är det ju lungt! Om antivaxxare drabbas så har de bara sig själva valt att inte skydda sig.
Och barnen då....

I Indonesien tror jag nu att hälften av alla barn som dör är under 5 år. Nu är Sverige och Indonesien inte samma land. Men det blir så himla trist om folk förlorar sina bebisar och vi kan ju inte vaccinera dem. Sedan är det ju inte lika dant med barn som med vuxna. De barn som avlider eller blir svårt sjuka behöver inte i samma utsträckning tillhöra riskgrupp. Sedan så finns det ju ett stort motstånd att minska smittan i skolorna, vilket gör att familjer med fler barn kan blir utsatta. Det behöver ju inte bli så illa men t.ex 5 döda tidigare friska bebisar är en stor sorg för de som drabbas.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-07-14 kl. 13:37.
Citera
2021-07-14, 13:33
Medlem

Onsdag bliver 240.000 børn mellem 12 og 15 år i Danmark indkaldt til vaccination mod coronavirus.

Det oplyser Sundhedsstyrelsen i en pressemeddelelse.

For de 15-årige havner invitationen i egen e-Boks, da de selv kan bestemme, om de vil vaccineres.

For 12-14-årige bliver brevet sendt til forældrene, da det er dem, der beslutter, om børnene skal vaccineres.

Vaccination af 12-15-årige skal hjælpe med at holde snor i epidemien, lyder det fra Sundhedsstyrelsen.

En række læger har sået tvivl om, hvorvidt de vil anbefale forældre og børn at tage imod vaccinen, da de mener, at der mangler data for bivirkninger.

https://www.berlingske.dk/danmark/nu-bliver-240000-boern-indkaldt-til-vaccination-mod-coronavirus
Senast redigerad av Esrum 2021-07-14 kl. 13:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in